Derbi GPR Replica met Fasmem Duo van Tim
NIET MEER VAN MIJ, VERKOCHT
Jaja, het is toch een Derbi geworden. Niet iedereen zal het met mijn keuze eens zijn, maar ik ben er ongelofelijk blij mee. Ik vind het design helemaal geweldig, en de exclusiviteit van deze brommers sprak mij ook erg aan.
Motorisch is hij nog standaart, behalve een grotere uitlaatbocht en bijbehorende sproeier. Met deze set-up heeft hij een top van ongeveer 85 km/u.
De brommer is uit december 2005, dus pas 1,5 jaar oud. Ik heb hem van de eerste eigenaar verkocht, hij heeft er zelf nooit problemen mee gehad en gelukkig heeft hij hem ook top onderhouden.
UpdateZo.
Na vanaf 18 juli rondgereden te hebben op mijn Derbi beginnen zich toch wat wijzigingen voor te doen.
1Toen zich 13000km op de teller bevond, werd het toch tijd voor een onderhoudsbeurt. Dit was er namelijk versleten:
- banden (voor VeeRubber, achter Kenda Cruiser)
- ketting & tandwielen
- remblokken achter
- blokolie was aan vervanging toe
Door vakkundig werk van mijn vader werden deze onderdelen vervangen. Een aardige bijkomstigheid was dat ik nu een voortandwiel met 1 tandje meer heb, wat een top van ongeveer 90 km/u veroorzaakt. Tw verhouding is nu 13/52..
Wat hiermee ook is opgelost is het probleem waar Derbi blokjes last van hebben, namelijk de zeer korte eerste versnelling, door dit grotere voortandwiel rijd het een stuk relaxter in z'n 1.
Daarnaast rijd ik nu op het genot de Michelin Pilot Sporty heet.
Die banden zijn echt de shit:P
Wat ik ook heb gedaan is het verwijderen van de grote spatlap achter. Ik heb nu mn kenteken direct onder mn achterlicht geplaatst, wat er een stuk beter uitziet.
Wat zo'n 2 weken na die onderhoudsbeurt gebeurde was wat minder..
Mn achterveer begaf het namelijk. Hierdoor moest ik een nieuwe hebben, die er na 1 1/2 week was. Door de voorspanning wat te verhogen voordat de veer gemonteerd werd, staat mn brommer nu een stukje hoger achter. Ziet er wel vet uit vind ik zelf
Verder staat nog op het programma:
- Rode velgstriping (heb ik al liggen)
- Bandenletters witten (lakstift ook al binnen)
- Nieuwe knipperlichten monteren (achter, ook al binnen)
UpdateVelgstriping geplakt, en natuurlijk een paar pic's (die dit keer van betere kwaliteit zijn
)
OEPDEET!
FOTO'S
Zo. Alles wel ongeveer ok nu, behalve dan een dipje rond 6k waarvan ik de oorzaak maar niet kan achterhalen, afstellig is iig goed. Mja: