DarkMaximus's TZR50 (en de rest)
Toch ook maar eens een gallery aanmaken dan. Heb niet echt heel bijzondere foto's, maar misschien dat ik ten tijde van de Heerewaarden meeting wat leuke foto's kan maken/laten maken.
Mijn brommertijdperk begon op mijn 17e (pas) met een RS50NM grey dust uit 2002. gekocht van een dude uit Dokkum (zat hier ook opt forum). Lag 50cc ori onder met een gaar technigas pijpje (carb geen idee)
Na 3 dagen een vastloper aan de broek, speling op de krukas, de hele meuk. Nog geen verstand van brommers, dus samen met 2 maten blok eronder vandaag gehaald en naar de bromboer gebracht. Na een paar weken en een rekening van 600euro kon ik weer rijden
Altijd veel pech gehad met deze broms, zoals ongeluk en vele keren km's moeten lopen. Uiteindelijk me hele blok aan stront gereden (versnellingsbak en alles was kapot).
Toen de RS weggedaan en een TZR gekocht:
Tijdje gereden met ori 50cc, 17,5 carb en Yasuni HMR2
, reed wel fijn. Ook redelijk veel onderhoud moeten doen de hele tijd, maar wel veel kennis door opgedaan
D
Na een tijd ook de TZR weer verkocht, hij kreeg te veel kuren en ik had geen geld meer
. Tijdje later een RS50 uit 2003 van Petertzr gekocht van het forum. In de trein naar Zaltbommel, brommer overschrijven en met de vriendin achterop weer naar huis gereden, eerst nog verdwaald en om 01.00 eindelijk thuis. Ding zag er super uit, maar had toch wat verborgen verbreken.
Ik met me lelijke bakkes ^^
Na een tijdje vond ik de brommer ineens niet mooi meer
Dus ding weer verkocht.
Ik dacht: Ik ben 19, ik stop met brommers, het is wel genoeg geweest. Maar het ging toch weer kriebelen. Dus toen toch nog maar weer een RS50 gekocht. Een matzwarte, na 30KM rijden deed ie al niets meer. Ding heeft toen van september tot begin december vorig jaar in de garage gestaan. Nieuwe ontsteking erin en klaar was het weer. Tijdje geleden kappensetje gekocht, weer een Grey Dust! Blijft toch het mooiste model
Ligt nu een 50cc 'snel' van DMP onder met 14MM carb, ori pijp met ingekorte tailpipe. Stomme uitlaat schuurt echter tegen mijn achterbrug aan, dus daar moet ik nog even wat anders voor zoeken. Deze zomer van plan:
19mm carb
yasuni hmr2
race bougievonkjes
Tot zover mijn brommerverhaaltje ^^
Verkocht x) In december ergens.
Nu heb ik een TZRtje aangeschaft.
500€ aanschaf
Dus daar maken we wat leuks van deze zomer. Helaas al wel een vastlopert gehad, met mijn slaperige kop vervolgens de zuiger verkeerd om in de nieuwe cilinder, dus 2e cilinder ook aan knoppen
Eerste vastloper kwam omdat de vorige eigenaar een onderdeel van de waterpomp was vergeten. Waterpomp sloeg vast, cilinder te warm.
Nu dus eerst het blokje weer aan de praat krijgen.