Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
Puristen Lentemeeting
Deze lente organiseren de Zuid-Limburgse brommer- en motorrijders een Meeting over de prachtige Limburgse heuvelwegen.
Datum en route wordt verzorgd door Emanuel ( RS746, gelieve hier te posten ). Motoren en brommers zijn welkom. Graag alleen schakels, en goed onderhouden brommers.
Regels:
- Geen Max. snelheid - Wel gezond verstand - Geen onnodige inhaal en uitremacties - Alleen voor echte genieters!!
Voor de mensen die van verder weg komen, kan ik jullie eventueel wel een stukje tegenmoet rijden, zodat we ons ergens in Midden-Limburg treffen. Kunnen we vanuit daar samen zuidwaarts rijden.
Laat a.u.b. wel duidelijk weten bij welk trefpunt je wilt afspreken!!!
Je kunt ook op eigen houtje naar het algemene verzamelpunt, de parkeerplaats t.h.v. Julianaweg 17 Sint Geertruid. Zoals al bekend ; Julianaweg 17, Sint geertruid. http://maps.google.nl/maps?oe=UTF-8&ie= ... 80.94,,0,5
Eventueel. Kan ik wel met een groepje naar Zuid-Limburg toerijden. Deze kunnen dan bij mij verzamelen in Bruinisse. Doen we even een drankje en een hapje. Lopen we alles na, ( Ik neem een rugtasje met gereedschap, bougietjes, olie, slangetjes, etc. mee ) en daarna kunnen we vertrekken.
We komen dan langs:
- Moerdijk - Breda - Tilburg - Eindhoven - Weert
Eventuele geïntresseerden voor deze rit naar Limburg toe mogen mij PBen!
Wie zijn de tourgidsen/organisatoren en welke taak hebben zij;
RS746.
Rijd vooraan, tourgids. Het is de bedoeling dat Emanuel het tempo aangeeft. En dat de stoet hem volgt.
Washandje.
Ik zal samen met Emanuel vooraan rijden. Ik neem zelf een EHBO kit mee voor evt. brandwonden, of andere lichte verwondingen door bijv. een glijer, of een hete uitlaat. Ook neem ik reserve onderdelen mee zoals, Bougie, brandstofslang, tie-reps en olie,
Bij schade graag melden bij 1 van de tourgidsen, zodat er netjes wordt gewacht. En mits nodig wat onderdelen worden verstrekt. Mijn telefoonnumer zal voor de meeting worden verstuurd aan alle aanwezigen. Mocht er iets fout gaan, en je staat ergens met pech tijdens de tourrit. Gelieve dan blijven wachten totdat 1 van de tourgidsen je komt oppikken mits nodig.
Aanwezigen: RS746 Washandje Day-Sniper Mathias RS50 Maxime "Nasty Freddy'' Bas MauritsRS Aprilius pjaf Bataloa Rick shirioko Alain...
Mischien aanwezigen: Maup Pjaf Rickkert Maxime Ni-cks Le Derbi crazy-rrx
Na een factuur te hebben ontvangen van Bikers Roadhouse valt de prijs mij erg tegen.
Voor 50 euro minder huren we een complete blokhut met stapelbedden in Valkenburg. Dit was eigenlijk ook de 1e keuze. In overleg met Jordy hebben dus alsnog hiervoor gekozen. De ligging is iets dichterbij Maastricht. En wat verder van de mooie routes af. Maar de faciliteiten zijn zeer goed. Je hoeft enkel een slaapzak mee te nemen. Er is plek voor max 4 personen. In de hut staat ook een tafel met 4 stoelen.
[b]Als jullie mee willen overnachten is het wel de bedoeling dat het complete bedrag bij inschrijving aan mij wordt overgeboekt. Om niet voor verassingen komen te staan, en zodat ik de reservering kan maken.
Laatst bijgewerkt door Washandje op zo mei 01, 2011 2:11 pm, in totaal 59 keer bewerkt.
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm Berichten: 3034 Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
Re: Zuid-Limburg Puristen Lentemeeting
Ik zou heeel graag mee gaan.
Ik ben present! Het is bijna onmogelijk om een definitieve route te geven. Ik heb wel een paar voorbeelden van stukken die er in voorkomen. (Zal ze vanavond of morgen effe hier uploaden). Over tankstations, rustplekken, terrasjes en versnaperingen hoef je je geen zorgen te maken.
In de lente komt mij idd goed uit. Grofweg, ergens tussen begin mei en de zomer in...
MauritsRS schreef:
Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm Berichten: 5500 Woonplaats: Zeeuwenland
Ziet er weer Bourgondisch uit Emanuel!! Heb er goed zin an!
Eventueel. Kan ik wel met een groepje naar Zuid-Limburg toerijden. Deze kunnen dan bij mij verzamelen in Bruinisse. Doen we even een drankje en een hapje. Lopen we alles na, ( Ik neem een rugtasje met gereedschap, bougietjes, olie, slangetjes, etc. mee ) en daarna kunnen we vertrekken.
We komen dan langs:
- Moerdijk - Breda - Tilburg - Eindhoven - Weert
Eventuele geïntresseerden voor deze rit naar Limburg toe mogen mij PBen!
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm Berichten: 3034 Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
Vincent, ik kan 's morgens vroeg wel naar jouw huis of moerdijk of breda toe rijden, en dan mijn brommert inladen, dat is geen punt.
Ok, ik denk dat ik daar maximaal 2 uurtjes over rijd.
En dan nog 2 uurtjes naar Limburg toe.
Jep, Lodge7 bij de Epenerbaan. Of het bos cafe, of de IJsboer in Epen, met de grootste ijsjes van NL. Hier alvast enkele foto's van de route. Sommige moet ik eerst nog resizen. Deze kunnen we eventueel in random order rijden. Is allemaal in een straal van 20km. Ook zullen we een stukje Belgische Voerstreek doen, ligt op 10 minuten rijden, is deel van de route. Nog mooier en nog rustiger, net effe 1km over de grens. Minder bekend dan zuidlimburg, maar echt top! Hier kan dan eventueel nog een klein rondje Neutraal-Moresnet (het vergeten land) aan vast worden geknoopt. Een compleet vergeten streek, op steenworp afstand van de Vaalserberg, het drie (of eigenlijk) vierlanden punt aan de Viergrenzenweg. Op 2 voetstappen verderop vind je de Route des Trois Bornes. Op Belgisch (wallonie) grondgebied. Een van de vele bergwegen met fikse haarspeldbochten. Ook deel van de route uiteraard Hier heb je dus een beetje redelijk vermogen nodig.
Day-Sniper had ook interesse. Wellicht dat jullie bij zijn plekje in Midden Limburg (Melick) met nog een paar Brabanders afspreken dat jullie daar verzamelen met de brommers. De rest van de geïnteresseerden komt met 125cc of meer, dus waarschijnlijk rijden die een andere andere route? Iig tot aan omgeving Roermond, waar ik iedereen kan treffen... Vanaf daar is het een eitje, en ook direct een stuk mooier en rustiger.
Bijlagen:
tour-route zuidlimburg.gif [ 20 KiB | 6717 keer bekeken ]
keutenberg.jpg [ 29.7 KiB | 6717 keer bekeken ]
gemmenich.jpg [ 61.57 KiB | 6717 keer bekeken ]
epenerbaanvaals.jpg [ 85.99 KiB | 6717 keer bekeken ]
bos-cafe.jpg [ 164.73 KiB | 6717 keer bekeken ]
1848_viergrenzenweg.jpg [ 76.69 KiB | 6717 keer bekeken ]
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum