Auteur |
Bericht |
xa188
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2011 6:39 pm Berichten: 397
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
niels, bedankt voor je linkje maar ik heb geen zin om een blok pas te maken. Ook als zoiets kapot loopt heb ik geen idee hoe zo'n blokje uit elkaar moet. Ik blijf lekker bij mijn senda blokjes en dit keer met originele onsteking zodat zon machine flink geknepen word. Het zal even langer duren voordat ik het onder de knie krijg maarja hard rijden blijft leuk dus ik ga dit keer niet naar je tips luisteren ahahha
|
wo aug 22, 2012 10:43 am |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
Met ori ontsteking word die echt niet veel geknepen hoor. Haha nu nog hard door de bochten Sander.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo aug 22, 2012 10:48 am |
Persoonlijk album
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
Nee idd, en vooral niet met een ducati, die curve is best mooi.
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
wo aug 22, 2012 11:01 am |
|
|
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
En je hebt het voordeel van een zwaar vliegwiel, wordt ie ook niet zo happerig op het gas Komt het vloeiende vooral ten goede.
_________________
Keiji schreef: Ik vindt jelmer keivervelent
|
wo aug 22, 2012 11:15 am |
|
|
xa188
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2011 6:39 pm Berichten: 397
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
rieju-rrx schreef: Met ori ontsteking word die echt niet veel geknepen hoor. Haha nu nog hard door de bochten Sander. Ben ik het niet echt mee eens, keer maar eens naar het verschil tussen de team senda's op pottendijk toen. je hoort die team van jasper nog rustig wat toeren meer maken bovenin in de powerband. Ik ga niet zeggen dat het niet meer hard loopt hoor met een originele onsteking maar dan word hij wat minder fel op het gas en kun je mee gas bijgeven in een bocht zonder ineens dwars te staan zeg maar. En de airsal kit heeft geen coating of iets op de zuiger dus slijt het minder hard.
|
wo aug 22, 2012 12:08 pm |
|
|
srstreet7
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo aug 22, 2012 12:16 pm Berichten: 1
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
Die coating is ook alleen maar om in te rijden.
|
wo aug 22, 2012 12:22 pm |
|
|
xa188
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2011 6:39 pm Berichten: 397
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
Ow dat klink interessant. Heb je uitleg zelf of een linkje?
|
wo aug 22, 2012 12:33 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
ooit wat vernomen dat dat ervoor zorgt dat de speling krapper is maar de coating er wel af slijt indien nodig zonder verdere gevolgen.
_________________
|
wo aug 22, 2012 12:35 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
Mij is het ooit bijgebleven dat die coating was voor een betere filmlaag. Dus voor betere smering.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo aug 22, 2012 12:37 pm |
Persoonlijk album
|
|
xa188
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2011 6:39 pm Berichten: 397
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
Ja dat is inderdaad wat er gezegd word door BRK zelf, maar ik heb het idee dat het hele boeltje erdoor sneller slijt.
|
wo aug 22, 2012 12:42 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
xa188 schreef: niels, bedankt voor je linkje maar ik heb geen zin om een blok pas te maken. Ook als zoiets kapot loopt heb ik geen idee hoe zo'n blokje uit elkaar moet. Ik blijf lekker bij mijn senda blokjes en dit keer met originele onsteking zodat zon machine flink geknepen word. Het zal even langer duren voordat ik het onder de knie krijg maarja hard rijden blijft leuk dus ik ga dit keer niet naar je tips luisteren ahahha Basis om aan te werken blijft hetzelfde als een senda blok hoor. Er zitten geen andere geheimen in is 10keer niets zo een blokje opengooien! En pas maken in het frame, vermits je een "ijzeren" frame hebt is dit ook iets van niets, zat mensen die ijzer kunnen lassen denk ik. Even uitlijnen beugeltjes lassen en gaan. xa188 schreef: rieju-rrx schreef: Met ori ontsteking word die echt niet veel geknepen hoor. Haha nu nog hard door de bochten Sander. Ben ik het niet echt mee eens, keer maar eens naar het verschil tussen de team senda's op pottendijk toen. je hoort die team van jasper nog rustig wat toeren meer maken bovenin in de powerband. Ik ga niet zeggen dat het niet meer hard loopt hoor met een originele onsteking maar dan word hij wat minder fel op het gas en kun je mee gas bijgeven in een bocht zonder ineens dwars te staan zeg maar. En de airsal kit heeft geen coating of iets op de zuiger dus slijt het minder hard. Met een "race ontsteking" durven ze dikwijls langer doorlopen en langer vermogen afgeven. Top vermogen zal niet veel schelen, tenzij hij zijn optimale toeren niet eens draaid.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
wo aug 22, 2012 12:44 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
Bovendien klopt alles wat er zo in een blok zit. Koppeling, krukas, versnellingsbak ed is voorzien voor dat vermogen. Geen cartertuning nodig, geen speciale krukassen, geen al dan niet slecht schakelende bakken, .... Carburatie standaard zetten en je hoeft niet te liggen klooien met afstellen, ...
Lijkt mij gewoon ideaal als je wat vermogen wil!
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
wo aug 22, 2012 12:46 pm |
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
Dat van die coating met harder en minder hard slijten is stierenpoep. Ligt puur aan de kwaliteit van de zuiger, het soort wand en natuurlijk je olie.
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
wo aug 22, 2012 12:47 pm |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
Maar die coating is dan wel voor een betere filmlaag of is dat ook onzin, lulkoek...
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
wo aug 22, 2012 12:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
RSjoep
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm Berichten: 2298 Woonplaats: 0418
|
Re: Meeting Pottendijk PDM#2 WEDEROM GESLAAGD!!
Het zorgt kort voor een betere filmlaag en dus minder slijtage, maar het kan nog steeds niet op tegen een echte kwaliteits zuigers zoals Wahle e.d.
_________________
rs_maniac666 schreef: die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.
|
wo aug 22, 2012 12:51 pm |
|
|
|