tripje belgische ardennen
Auteur |
Bericht |
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
ah jah dat had ik in het begin ook  overal 90 rijden 
_________________ als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
|
vr aug 10, 2007 6:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
dat is er idd goede beschrijving van... gelukkig zijn we niet allemaal zo 
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
vr aug 10, 2007 6:39 pm |
|
 |
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Dat wil zeggen, nooit met je RS op fietspaden  rijden, gewoon op de normale weg. Je valt met een RS iig minder op als je je gedraagd als motorrijder, dan als dat je je met RS aan elke bromfietsverkeersregel houd. Dan is je RS het geld dat je erin steekt niet waard. Het zijn lichte motoren die ook als zodanig bereden horen te worden. En niet ergens in een kikker/polderlandje met 35 km p/u tussen de fietsers rijden op het fietspad. Man, een RS(lichte motor) kan je echt ZOOOO veel meer rijplezier bieden, maarja dat weten hopelijk de meesten wel. Gelukkig is in mijn ongeving geen politie en het mooie heuvelland Zuid-Limburg is een genot om ( minimaal onbegrenst) rondte toeren. En verder gewoon gedragen als motorrijder en natuurlijk zoveel mogelijk (basis)regels voor motorrijders toepassen in het verkeer. En je weten in te houden , altijd ver vooruit kijken en denken en met verstand rijden. En natuurlijk ook de veelbesproken motorjas+handschoenen en flitsende helm.... 
vr aug 10, 2007 7:41 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Meonemium
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 18, 2007 10:37 pm Berichten: 1190 Afbeeldingen: 1
|
petertzr schreef: hoe rijdt een ''normale'' (schakel)brommer-rijder dan? Als een stomme mogool die net n week zn papier heeft, zn brommer overal voorgooid en zo overal hard mogelijk probeerd te gaan?[/quote]
Mooi gezegt  Zo was ik ook int begin.
_________________ Aprilia RS5O Chesterfield viewtopic.php?f=13&t=19704
|
vr aug 10, 2007 7:45 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS 746
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm Berichten: 1650 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Limburg
|
Het is hier op het forum ook al vaker besproken ,maar het help wel degelijk als je er zelf ook (een beetje) uitziet als een (serieuze) motorrijder, in plaats van rondcrossen met een t shirt en korte broek en een 4e. hands afgetrapte helm , al dan niet met of zonder vergeeld en bekrast vizier. Dit soort dingen helpt in het serieus aanzien en genomen worden als motorrijder. Hehe, dat bedoelde ik ermee  maarja eigenlijk wel een beetje  . Nu weer gewoon verder plz.
EDIT: het woord 'schakel' heb ik express tussen haakjes gezet om geen discussies te beginnen over de 'gemiddelde' (schakel)brommer-rijder.
Laatst bijgewerkt door RS 746 op za aug 11, 2007 11:15 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr aug 10, 2007 7:49 pm |
Persoonlijk album
|
 |
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
RS 746 schreef: Het is hier op het forum ook al vaker besproken ,maar het help wel degelijk als je er zelf ook (een beetje) uitziet als een (serieuze) motorrijder, in plaats van rondcrossen met een t shirt en korte broek en een 4e. hands afgetrapte helm , al dan niet met of zonder vergeeld en bekrast vizier. Dit soort dingen helpt in het serieus aanzien en genomen worden als motorrijder. Hehe, dat bedoelde ik ermee  maarja eigenlijk wel een beetje  . Nu weer gewoon verder plz.
en toch moet ik lachen om je  je rijd gewoon op een brommer hoor
gedraag je dan niet als een motor , want snelheid heb je toch niet
|
vr aug 10, 2007 7:53 pm |
|
 |
RS 746
ApriliaForum Member
|
Grappig ja, ik haal geen 200km p/u. Inderdaad gelijk heb je met die snelheid. Ik kan nu wel zeggen dat de mijne wel 125 gaat( gaat ie ook), maar dat met het serieus genomen worden ,is gewoon mijn eigen persoonlijke ervaringen en mening hoor. En zo vaak rij ik ook helemaal niet. Ik rij alleen in de weekenden dat het mooi weer is en genoeg tijd heb om een heuvelland route te rijden. Rij dat maar eens volgens bromfietsregels, en daarna rijd je als (lichte) motor. Moet je wel een redelijke setup hebben hier in de heuvels. Dan vertel je me daarna maar welke manier je meer rijplezier heeft gegeven. Dus wat ik simpel wil zeggen is dat ik die paar keer dat ik af en toe op m'n RS rij, wil ik dus wel maximaal rijplezier eruit krijgen. Persoonlijke smaken verschillen, maar mij geeft en bied de (lichte)motor-rij stijl i.s.m. redelijk extreme setup, veel meer vreugd en voldoening, en daar gaat het om als je lekker uit wil gaan rijden. Genieten en na-genieten van een mooie rit! Hmmm, komende lente motorrijbewijs.  Maar RS houd ik erbij voor af en toe fun. Oke, einde uitleg... Mochten er nog andere mensen hierover en over rijstijlen willen discussieren, dan maak er zelf maar iemand een apart topic over aan. 
vr aug 10, 2007 8:16 pm |
Persoonlijk album
|
 |
niellez
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 22, 2007 5:21 pm Berichten: 18 Woonplaats: Beringen (belgie)
|
heb wel zin om mee te gaan ^^
rijden jullie toevallig over limburg?
Moet wel zien da'k een rs heb tegen dan
 Beetje aan het uitkijken naar een degelijk dingetje, moet wel nog wachten op het geld van m'n vakantiejob ( nog 2 weekies werken @ gamma  )
dus als het de 24e is kan ik wel hoop ik 
_________________ live long, drive fast
-_-
ik drink niet meer.. Maar ook niet minder
|
vr aug 10, 2007 9:31 pm |
|
 |
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Citaat: RS--Melandri schreef: petertzr schreef: hoe rijdt een ''normale'' (schakel)brommer-rijder dan? Als een stomme mogool die net n week zn papier heeft, zn brommer overal voorgooid en zo overal hard mogelijk probeerd te gaan? Mooi gezegt  Zo was ik ook int begin.
oftwel scooter-rijders en allochtonen.
|
vr aug 10, 2007 9:47 pm |
|
 |
fluxburn3r
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:30 pm Berichten: 425 Woonplaats: Barendrecht
|
ik prbeer wel overal zo hard mogelijk te gaan maar veel motorrijders ook wel
maar ik rij niet als een mongool ik weet de verkeers regels (aangezien ik ook net 2 weken ofsow me autotheorie heb) en hoe me daraaan buiten de snelheid natuurlijk 
_________________ Suzuki a way of life
|
za aug 11, 2007 12:01 am |
|
 |
RS 746
ApriliaForum Member
|
Zoals ik al zei, willen jullie verder discussieren over rijstijlen, maken jullie effe je eigen topic hierover. Dit is  hiero... Update: Heb dus nu de hele week gewacht op het telefoontje van de bromboer, maar dat is niet geboeurd. Nu lees ik op een of ander scooterforum, dat deze dealer weleens vaker niet belt naar de klanten. Hebben er al meer ervaring mee. Ik ga dus vanmiddag even langs om te kijken hoever ze zijn. Heeft ie er nog steeds niets aan gedaan, dan wil ik toch mijn RS weer meenemen. Heeft er nu 1,5 week gestaan en zei 2 keer dat ie me zou bellen. Breng ik het blokje maar naar Robbie Leerkes of naar De Jager om te reviceren. Lekker met de trein naar het noorden met blokje in de rugzak. Dus waarschijnlijk wordt het van 17 t/m 19 augustus ookal niks voor mij iig.... Hier in de buurt is geen schakelbrommer-expert en aangezien de vorige eigenaar bijna alle bouten op en in het blok heeft doorgedraaid en dolgedraaid en rondgedraaid, kom ik geen stap vooruit. Ben zelfs al aant denken aan verkoop en dan motorrijbewijs...Ik zie het echt niet meer zitten met die RS af en toe. Is leuk als alles werkt, maar deze situatie is ronduit klote. 
za aug 11, 2007 7:07 am |
Persoonlijk album
|
 |
fluxburn3r
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:30 pm Berichten: 425 Woonplaats: Barendrecht
|
das ff flink balen. ik ga binnekort afrijden met auto en dan meteen motor beginnen erachteraan majah is net ff andere situatie dan jij. kut bromboer die alleen verstand heeft van automaatjes
_________________ Suzuki a way of life
|
za aug 11, 2007 8:43 am |
|
 |
Lex
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm Berichten: 1059 Afbeeldingen: 15 Woonplaats: Enschede
|
nou ik ben vandaag teruggekomen uit luxemburg en het was echt gaaf met de brommer!!  zorg alleen wel dat je remmen tiptop in orde zijn en zeker dat je genoeg trekkracht heb! je mag op veel plekken 70 maar als je de berg opgaat dan hield ik dat amper vol.
nog een tip: koop een heel gedetailleerde kaart van de omgeving en probeer de kleinste weggetjes die erop staan. Die brengen je meestal naar de mooiste gebieden toe. Zo mooi en zo ongerept dat je er nooit meer weg wilt gaan 
_________________ CBR400RR, ZXR400, CB500. over 4 maanden: CBR600RR!!
|
zo aug 12, 2007 8:07 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS50 wayblue
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 07, 2007 10:17 pm Berichten: 830 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Blaricum
|
ik ben er dit jaar met de auto geweest, het is idd super mooi daar  , ik wil er zeker weten met de brommer naartoe, dit jaar of volgend jaar, kheb wat foto's gemaakt die zal ik binnekort wel ff erop zetten, 
_________________ als iedereen aan zichzelf denkt word aan iedereen gedacht.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
|
zo aug 12, 2007 8:19 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS 746
ApriliaForum Member
|
Waarschijnlijk is het in september ook nog mooi weer, of zelfs beter dan nu.  Ik hoop dat er spoedig wat vaart komt ontrent de (p)reparatie van m'n brommer 
zo aug 12, 2007 8:31 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|