RS van JMG -- deel 2 ( `04 Poggiali )
Hey mensen, bij dezen een nieuw topicje voor een nieuwe RS... namelijk mijn 2004 Poggiali.
Ik heb deze RS afgelopen zaterdag ( 29 januari ) bij Van Lee tweewielers in Nuland ingerolen voor mijn andere RS ( `02 troy corser ) waar ik een dik ongeluk mee gehad heb. die brommer stond eigenlijk bij Van Lee voor reparatie maar door omstandigheden met de spuiter duurde het allemaal zo lang dat Van Lee me als alternatief een andere brommer heeft aangeboden. ik mocht dus voor de zelfde prijs die we hadden afgesproken voor de reparatie een andere brommer uitkiezen... er stond een `03 Harada, een `03 Nieto met schade, een `04 Poggiali z.g.a.n. en een `02 zilveren Yamaha TZR. de TZR viel al meteen af, ik heb zulke goede ervaringen met RS dat ik er nu weer een wilden. de Nieto had schade en meer kilometers dan mijn oude RS en de Harada had ook wat kleine mankementen, was dik opgevoerd geweest, had ook redelijk veel kilometers en vind ik gewoon niet zo mooi... dus is het de `04 Poggiali geworden.
Ten opzichte van de andere brommers had deze gewoon te veel voordelen om `m te laten staan... het is de jongste ( 8 maanden oud ), de minste kilometers ( 6900KM ), was de enige met datatag, er zat nog anderhalf jaar fabrieksgarantie op en het is bij verre de mooiste
Voordat ie gister werd afgeleverd had ik nog wel wat wensen, er moesten wat dingetjes aan gebeuren die Van Lee ook op mijn oude brommer zou planten... alle begrenzers gingen eruit, er moest een Smoke ruitje op, een begrenzer, een rood stadslicht en andere lampen zodat ik 2 dimlichten en 2 groot lichten heb, de voorkant verlagen en een andere tankpad. dit alles was geen enkel probleem en ging me niets meer kosten... was al inbegrepen bij de prijs van de reparatie van mijn oude brommer.
Gisteravond werd ie dus om kwart over 6 bij ons thuis door dhr. Van Lee zelf afgezet en na wat papierwerk ( verzekering overschrijven ) kon ik m`n eerste ritje gaan maken... een van mijn beste vrienden koen was inmiddels ook al bij ons om te kijken naar m`n RS, samen reden we naar een lang recht en verlaten fietspad bij ons in de buurt en toen begon de pret... met mijn oude RS kon ik koen z`n Gilera Runner SP qua optrekken net bijhouden... toen we bij `t fietspad aankwamen stopte we effe en reden we uit stilstand weg... in eerste instantie schrok ik van `t geweld wat losbarst als je boven de 7000 toeren komt... hij vliegt dan werkelijk naar de 11000 voordat je naar de volgende versnelling schakelt, iets wat mijn oude RS niet zo had, die had een top toerental van 9000 en niets boeiends qua powerband. ook tot mijn grote verbazing hield ik mijn maat goed bij en begon ik op `m in te lopen... na een tijdje reed ik `m redelijk snel voorbij en kwam ik tot de ontdekking dat ik pas in z`n 5 zat
:rr, toen ik naar de 6e en laatste versnelling schakelde werd koen al snel kleiner en kleiner in m`n spiegels... kortom, deze RS is een stuk pittiger dan mijn oude en ik zal er niet van wakker liggen
Vanmorgen was ik al om 10 uur op en zat ik al rond 11 o`clock op mijn RS, ik reed naar "de rustende Jager", een cafe aan de rand van een groot natuurgebied hier in de buurt waar mijn opa en oma zondag`s altijd een "bakske koffie" gaan leuten. op de weg daar naartoe heb ik effe geprobeerd wat mijn RS in de bochten doet... dit is wel effe wennen na 4 maanden fietsen maar aan het eind van de rit kon ik al weer aardig schuin door de bochten... iets wat ik altijd graag deed op mijn vorige RS. na de nodige props van mijn opa ( altijd motorrijder geweest dus hij vind dit prachtig ) reed ik weer naar huis en viel het me op dat de RS een klein dipje heeft tussen de 5000 en 6000 toeren, daar houd ie effe in en komt ie bijna niet over de 6000, maar als ie eenmaal bij de 7000 is en de powerband in vliegt is de dip al weer snel vergeten :rr... ik denk dat dit dipje komt door de begrenzer, maar daar moet ik Van Lee nog effe over bellen...
Vanmiddag ook nog effe naar wat mooie natuur hier in de buurt gereden om wat foto`s te schieten... sommige zijn een beetje overbelicht waardoor `t rood van o.a. de wielen net oranje lijkt, ik heb `t een en ander met photoshop proberen goed te maken maar toch blijven ze hier en daar oranje... niet op letten, de gehele brommer is rood + zwart en het enige oranje wat erop zit is een klein stukje op de kont...
Hier de pics + wat commentaar:
dit is `m dus, mijn neue brommer... deze pic is wat verkleurd, velgen zijn eigenlijk rood
Andere kant...
Schuin achter...
De cockpitt... die lelijke "carbon" sticker op de kroonplaat gaat er nog af, komt een Aprilia Racing stickertje op
Uilaat ziet er nog prima uit... net als de rest eigenlijk.
Net nieuwe ( goudkleurige ) ketting en tandwielen, vertanding 11 - 47
*bling*bling* tank + suprise beest van Koen... :| :p
Mega leipe foto... maar `t gaat om de *bling*
Mooie oranje voorvelg... in `t echt rood dus.
Leuk shotje van de achterkant met koens runner op de achtergrond... ( let ook effe op de masterlijke knippers )
Cockpitt + Tank met mooie Progrip tankpad
Hier zie je de echte kleur rood...
Op deze pic zie je de leeuw op de zijkuip mooi...
Schuin achter... mooie pic vind ik... wel weer oranje ipv rood
Zijkant, ook weer verkleurd ( oranje moet dus rood zijn... )
"En ik heb je voor het eerst gezien, daar bij die waterkant... daar bij die waterkant..."
*Kwijl* :v
Last but not least, mooie foto van schuin voor... hier zie je ook weer mooi de echte kleuren.
Dat was een kleine compilatie uit de 87 foto`s die in vanmiddag gemaakt heb... xD
Ik vind m`n Rs near perfect... maar er moeten nog wat dingetjes aan gebeuren... ik heb al een hoop plannen voor de toekomst die er voor gaan zorgen dat mijn RS hopelijk alleen nog maar mooier word... dit zijn de dingen die ik zeker in de komende tijd ga doen: voetsteunen + toebehoren zwart spuiten, een glanslaag over Y-stukken + zijkuip + voorspatbord laten spuiten, een glanszwarte mono-seat met volledig rode troy corser stickers ( heb ik al thuis liggen ) en een volledig zwarte fasmem duplo uitlaat met zwarte carbon dempers... dit zit er allemaal binnenkort aan te komen, ik maak wel weer pics als er iets veranderd is...
als laatste nog wat mooie foto`s van mijn RS die als wallpaper kunnen functioneren...
[img=http://img39.exs.cx/img39/4449/rimg00669ds.th.jpg]
Thanks to ImageShack for
Free Image Hosting
zow... dat was ie weer... laat effe weten wat je er van vind... Comments altijd welkom
Greetz JMG
[edit] zow mensen, weer een updateje... m`n RS is inmiddels weer een beetje aangepast, er zit nu een fasmem duo uitlaat op en een glanszwarte mono met glanszwarte Y-stukken... zie pics:
hij is nog niet helemaal af... er komt nog een donkere smoke ruit op, nieuwe bandjes ( battlax uiteraard ) en de mono word nog bestickerd... komt er zo uit te zien:
weten jullie dat ook weer... mzzl JMG