Auteur |
Bericht |
WillemB
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 2:03 pm Berichten: 465 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterhout
|
 RS NM verzuipgeluidjes (bougie vonkt, tog kapot?)
Hetzelfde probleem had ik vorig jaar, maar ik weet niet of het aan de winter ligt.. als ik een stukje rij.. volgas (altijd.. zo hard gaat ie niet.. normale sproeier) dan lijkt het alsof in een keer de elektro wegvalt (maar lampen branden gewoon etc.) en dan komt de brommer tot stilstand. Ik heb net de bougie bekeken en tegen het frame gehouden.. vonktgewoon lekker, ook nog ff in de fik gezet voor de zekerheid.. dus die is weer schoon, erin gestoken.. toen reed ie weer effetjes en dan valt ie onderweg weer uit.. Hij zakt als het ware weg. Hij maakt dan het geluid dat als je tijdens het rijden de contact sleutel op uit draait. Als ik 'm dan met de elektrostart aan wil zetten doet ie het niet.. ga ik in de 1 een stukje rennen dan wil die weer effetjes lopen.
Ligt dit aan de bougie? Die vonkt namelijk gewoon.. die heb ik ook keihard aan gedraaid dus zit er diep in.. Ik zou het niet weten, plz help me! 
|
do dec 28, 2006 3:15 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
je moet je bougie niet keihard aandraaien
handvast + 1 slag is meer dan voldoende
verder kan je makkelijk testen of het je bougie is door een nieuwe te kopen, kost 3€ en dan weet je het hé
suc6
btw, een kapotte bougie kan ook vonken
do dec 28, 2006 3:42 pm |
Persoonlijk album
|
 |
WillemB
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 2:03 pm Berichten: 465 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterhout
|
khad keer ngk9 gekocht, vrij dure.. deed me brommer het niet mee.. goedkope van nog geen 3 euro deed ie het wel.. had te maken met hoe diep ie kwam geloof ik, kan dat?
_________________ Proud owner of an Aprilia RS50.
|
do dec 28, 2006 3:46 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
ja, als je hebt korte en lange schacht
gwn B8ES nemen met lange schacht, dan doet ie het zeker
do dec 28, 2006 3:54 pm |
Persoonlijk album
|
 |
roel88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm Berichten: 198 Woonplaats: genemuiden
|
Iets grotere sproeier erin doen.
|
do dec 28, 2006 4:31 pm |
|
 |
harwin Af1-Am6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 14, 2006 2:06 pm Berichten: 47 Afbeeldingen: 1
|
ligt warschijnlijk aan het weer, je bougie dop word nat door het water van de weg dus probeer es een rubberen bougie dop zo'n rooie wil weles helpen.
_________________ Zie hier mijn Af1 met Am6
En hier de onderdelen die tekoop zijn
|
do dec 28, 2006 5:43 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
|
of spuit er silicone in als je lui bent 
do dec 28, 2006 6:14 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Redrose
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 16, 2004 5:24 pm Berichten: 321 Woonplaats: zevenbergchen hoek
|
het licht zekerweten aan het weer ik had dit een jaar terug ook met men classic en met men red rose de lucht is vochtiger deze tijd van het jaar als je je luchtfilter los haalt (als hij uit is gevallen ) doet hij het gewoon weer.
conclusie: je brommer heeft nu meer lucht nodig om goed te kunnen lopen
dus maak voor deze tijd van het jaar:
een speciale luchtfilter die meer lucht geeft.
of wat ook schijnbaar werkt is als je een lampje dat veel warmte afgeeft in je luchtfilterbox stopt dat het dan ook weg is.
suxces er meej

_________________ myn project : http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=5199
myn red rose : opgeknapt
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4116
|
do dec 28, 2006 6:51 pm |
|
 |
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
of een kleinere sproeier 
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
do dec 28, 2006 7:23 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Het is zo dat je in de winter een rijker mengsel nodig hebt dus meer benzine in dezelfde hoeveelheid lucht. Dus niet meer lucht zoals redrose zegt. De lucht voorverwarmen helpt daarintegen wel weer want in warmere lucht gaat minder bezine. Dus conclusie is dat je in de winter eigenlijk een iets grotere sproeier nodig hebt dan in de zomer. In de praktijk is dat over het algemeen niet nodig hoor. Dus ik zou ook maar eerst eens met de bougie aan de slag gaan. En let ook even op welke kleur de bougie is, daaraan zie je of je afstelling goed is.
|
do dec 28, 2006 7:31 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RoyalFufu
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 21, 2006 1:36 am Berichten: 103 Woonplaats: Amsterdam
|
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn rsje. Ik heb net de bougie vervangen voor een nieuwe maar hij start nog steeds niet.. ik kan er wel naast rennen en dan stijgt hij wel in toeren maar hij wilt niet starten.
Hoe kan ik de sproeier aanpassen/afstellen en naar wat moet ik dat dan doen?
Me brommer is nog helemaal standaart behalve dat de prop eruit is. Daarnaast is me motor misschien ook nog verzopen..
Help!!
|
do dec 28, 2006 7:40 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
maak even een eigen topic want jouw probleem is toch net even wat anders lijkt mij omdat jouw brommer helemaal niet loopt.
|
do dec 28, 2006 7:41 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RoyalFufu
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 21, 2006 1:36 am Berichten: 103 Woonplaats: Amsterdam
|
RoyalFufu schreef: Ik heb een soortgelijk probleem met mijn rsje. Ik heb net de bougie vervangen voor een nieuwe maar hij start nog steeds niet.. ik kan er wel naast rennen en dan stijgt hij wel in toeren maar hij wilt niet starten. Hoe kan ik de sproeier aanpassen/afstellen en naar wat moet ik dat dan doen? Me brommer is nog helemaal standaart behalve dat de prop eruit is. Daarnaast is me motor misschien ook nog verzopen.. Help!!
Kijk ook even hier graaag:
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 182#120182
|
do dec 28, 2006 7:48 pm |
|
 |
roel88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 11:00 pm Berichten: 198 Woonplaats: genemuiden
|
Grotere sproeier!!!!! heb het probleem al zo vaak gehad bij mijn aprilia, honda en puch
|
do dec 28, 2006 7:50 pm |
|
 |
WillemB
ApriliaForum Member
|
Grotere sproeier? Maar hij maakt al verzuip geluidjes... het lijkt juist alsof tie te weinig vonkt.. ik ga is kijken naar een andere bougie. Ik heb al wel zo'n lange rubberen dop waar bijna geen vocht bij kan komen.
_________________ Proud owner of an Aprilia RS50.
|
vr dec 29, 2006 4:15 pm |
|
 |
|