Auteur |
Bericht |
Starq
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 22, 2013 11:40 am Berichten: 27
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
Ik had even een vraagje, ik rij op het moment met een R3 op een roze top 80, en heb hier 15,6 pk mee gehaald. Nu vroeg ik mij af of ik met een HM Cross meer vermogen zou krijgen. De R3 is hoogtoerig en de roze top middeltoerig, en ik neem aan dat een HM Cross beter bij de cilinder past, maar haal ik hier ook meer vermogen mee of alleen een langere powerband?
Groeten,
_________________ - Toyota Supra - Rieju MRX (Verbrand) - Rieju MRT (2x) - Aprilia RS '95 - Aprilia RS '07 (Gestolen) - Sundiro Mantis -
|
wo sep 18, 2013 11:50 am |
|
|
Starq
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 22, 2013 11:40 am Berichten: 27
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
Ik gebruik de brommer over het algemeen voor het crossen. Ik wil alleen geen onderlangs omdat dat gewoon onpraktisch is in het bos, alleen vraag me af of ik hierop achteruit ga.. Lijkt me dat ik een langere powerband krijg aangezien de cilinder en uitlaat beter bij elkaar passen, alleen is de powerband dan net zo "krachtig" als met de R3?
_________________ - Toyota Supra - Rieju MRX (Verbrand) - Rieju MRT (2x) - Aprilia RS '95 - Aprilia RS '07 (Gestolen) - Sundiro Mantis -
|
vr sep 20, 2013 12:04 am |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di dec 27, 2011 8:18 pm Berichten: 1644
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
Powerband zal niet zo "krachtig" zijn maar je hebt zoals keiji het zegt veel meer bruikbare vermogen. 2 takt is over het algemeen al piekerig, ook voor het crossen is een brede vermogen afgifte veel fijner.
_________________
No fear schreef: Je hebt 2 type motorrijders.
Motorrijders die nog moeten vallen en motorrijders die al zijn gevallen!
|
vr sep 20, 2013 12:08 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
idd. met crossen heb je al gou dat je met een beetje tegenslag wat inzakt. wel beter als je dan 1000 toeren lager ook nog vermogen hebt
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
vr sep 20, 2013 6:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
LarsRs08
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 09, 2013 5:41 pm Berichten: 16
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
Wat is jullie mening over de turbokit GP lacoda ( http://www.opvoeren.nl/turbokit-gp-laca ... yamaha-tzr ) Ik vind erg mooi waar weet niet of ie beetje snel is.. Gr. Lars
_________________ Verstuurd vanaf mijn appelflap met Tapatalk 2
|
ma okt 21, 2013 12:43 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
hij is niet zo snel, wel een herrieding.
_________________
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
ma okt 21, 2013 1:32 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
herrieding en erg hoogtoerig.
edit: laat maar das de technigas. deze idd herrie en niet heel bijzonder in de prestaties.
_________________
Apriliaaah schreef: Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op
viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/
|
ma okt 21, 2013 4:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
LarsRs08
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 09, 2013 5:41 pm Berichten: 16
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
Ohh jammer want, het is wel een mooi ding! Dan maar SCR Corse
_________________ Verstuurd vanaf mijn appelflap met Tapatalk 2
|
ma okt 21, 2013 5:08 pm |
|
|
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
Corse is idd 10x beter
_________________
marien schreef: ''A new beunhaas has risen'' '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0
|
ma okt 21, 2013 11:31 pm |
|
|
LarsRs08
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo okt 09, 2013 5:41 pm Berichten: 16
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
_________________ Verstuurd vanaf mijn appelflap met Tapatalk 2
|
zo okt 27, 2013 3:18 pm |
|
|
khalid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 04, 2014 4:58 pm Berichten: 117 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
Hallo iedereen! ik had een vraagje, namelijk me metrakit sp series uitlaat is weer door 2'e gebroken. en ben niet van plan om het nog een keer te lassen.. ik heb nog een standaard rs uitlaat en die ga ik erop zetten. ik rijd met dr 80cc zwart en me vraag is toen ik een tijdje terug rond reed met standaard rs50 uitlaat ging die max 50. met metrakit uitlaat gaattie 100. met veel trekkracht. nou is me vraag moet ik me carb afstellen als ik standaard uitlaat erop zet? hij liep verder niet belabberd met standaard uitlaat reed gewoon goed maar met weinig kracht enz. setup: 80cc 21mm sport kopeling malossi membraan ijzer spruistuk sproeier maat 115. ik denk dattie stukken sneller kan gaan ipv 50
_________________ https://www.facebook.com/khalidstunting
|
vr maart 21, 2014 12:20 am |
|
|
Melf50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 27, 2014 3:13 pm Berichten: 181
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
Is de uitlaat niet nog gewoon begrensd in het 2e deel?
Afstellen zal in dit geval wel kunnen , een std uitlaat heeft soms een iets andere sproeier nodig en de tandwielverhouding kan iets verschillen
Op mijn RS50 met een Kundo 70cc (48mm) met std pijp ('99 pijp) liep het 115 op de teller , en trok netjes op (tot max 8,500/9000 tpm , daarna deed het niks meer) Dus het kan best goed lopen. Dus ik denk dat die uitlaat nog begrensd is of dicht met kool misschien.
|
vr maart 21, 2014 2:39 pm |
|
|
khalid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 04, 2014 4:58 pm Berichten: 117 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
Melf50 schreef: Is de uitlaat niet nog gewoon begrensd in het 2e deel?
Afstellen zal in dit geval wel kunnen , een std uitlaat heeft soms een iets andere sproeier nodig en de tandwielverhouding kan iets verschillen
Op mijn RS50 met een Kundo 70cc (48mm) met std pijp ('99 pijp) liep het 115 op de teller , en trok netjes op (tot max 8,500/9000 tpm , daarna deed het niks meer) Dus het kan best goed lopen. Dus ik denk dat die uitlaat nog begrensd is of dicht met kool misschien. Eerste deel niet en tweede deel geen idee, daar zit zo een filter tegen vuile gassen? en uitlaat heb ik al met hogedruk spuit goed leeggehaald. bougie bekeken en die was best wel donker (zwart) alleen onderaan. En verder klinkt hij ook heel anders, ik zal gauw een filmpje posten
_________________ https://www.facebook.com/khalidstunting
|
vr maart 21, 2014 3:00 pm |
|
|
Melf50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 27, 2014 3:13 pm Berichten: 181
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
met een hogedrukspuit heeft weinig zin ,als zo'n uitlaat dicht zit kun je beter een andere pakken.
De oudere type's standaard uitlaat hadden in het 2e deel een soort trechter , dit was de begrenzer en met die eruit liep het meteen en stuk beter. Wat jij bedoeld met filter is een katalisator.
|
vr maart 21, 2014 4:08 pm |
|
|
khalid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 04, 2014 4:58 pm Berichten: 117 Woonplaats: Amsterdam
|
Re: Het grote uitlaat topic (alle vragen mbt uitlaten)
Melf50 schreef: met een hogedrukspuit heeft weinig zin ,als zo'n uitlaat dicht zit kun je beter een andere pakken.
De oudere type's standaard uitlaat hadden in het 2e deel een soort trechter , dit was de begrenzer en met die eruit liep het meteen en stuk beter. Wat jij bedoeld met filter is een katalisator. Ik ga de uitlaat binnekort ontkolen, en hoe verwijder ik de katalisator ? Btw hier een kort filmpje van het geluid https://www.youtube.com/watch?v=qzAermnR-1U
_________________ https://www.facebook.com/khalidstunting
|
vr maart 21, 2014 10:39 pm |
|
|
|