HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 4:10 pm




Antwoord op onderwerp  [ 276 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
 Het grote (Binnen)Rotor/Onstekingen Topic 
Auteur Bericht
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Antwoord met een citaat
Bericht Het grote (Binnen)Rotor/Onstekingen Topic
HPI 2003
AfbeeldingAfbeelding
Een binnenrotor die veel gebruikt werd in het jaar dat die uitkwam al gingen ze wel vaak kapot

nog steeds worden ze af en toe in de SOBW gebruikt omdat sommige versies van de HPI 2003 geen variable curve hebben en in de SOBW je geen variable curve mag hebben

HPI 2004
Afbeelding
Een hele nieuwe facelift van HPI (zie stator en bobine/cdi) en een verbeterde technologie kwam te pas (was een soort revolutie voor hpi) sindsdien zijn ze ook vele malen betrouwbaarder geworden

HPI Digitaal/programmeerbaar (HPI Universal Digital Programmable Ignition)
AfbeeldingAfbeelding
Een rotor voor de echte tuner alles is in te stellen (zoals de curve) dat allemaal met behulp van de PC/HPI Software

HPI 2005
Afbeelding
Aangepaste CDI/Bobine vergeleken met de 2004 (bobine is te herkennen aan de kleur bij de 2004 is die zwart bij de 2005 is die rood)

HPI 2006
Afbeelding
Opvolger van de HPI 2005 deze hpi kan je ook kopen met 2 curves volgens HPI is het een hele verbetering tegenover de hpi2005

Italkit Oude type
Afbeelding
Selletra type rotor van Italkit is een onsteking zonder variable curve
naar mijn mening is deze onsteking geldverspilling hij is duurder dan een HPI en een HPI heb je veel meer aan.

Italkit Nieuwe type
Afbeelding
Denk dat Italkit zag wat ze fout deden bij hun vorige onsteking en daarom deze is ontwikkeld deze heeft wel een speciale bobine/cdi die wel een variable curve heeft
Verder hebben weinig mensen deze onsteking omdat die vrij nieuw is dus meer info kan ik je er ook niet over geven.


Malossi Eprom Oude Type
Afbeelding
Zeer goede en betrouwbare onsteking alleen moet je de Eprom wel plaatsten zodat die niet veel trillingen te verduren heeft.

Malossi Eprom Nieuwe type
Afbeelding
Nieuwe type is te herkennen aan de ''kleine eprom unit'' op de foto van de malossi oude type binnenrotor is de eprom een ''grotere'' kast

Polini ''Evo'' Digitaal
AfbeeldingAfbeelding
Een binnenrotor die in de schakel wereld onbekend is maar op scooters zeer goed presteerd zelf ga ik er 1 binnenkort pas maken op me AM6 blokje :^^: is ook een selletra type rotor net zoals de malossi alleen de stator is zwart en bobine/cdi zijn anders curves verschillen ook

Motoplat Binnenrotor
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Is een oude binnenrotor uit de kreidler tijdperk die veel op racers van kreidler toegepast werd hier een foto van een motoplat onsteking op een minarelli P6 blok: http://www.akkett.it/foto/2548/2548-11122004-104550.JPG (luchtgekoelde versie/voorganger van de RV6 blok)
Verder is het een rotor zonder variable curve (is ook oude techniek) maar de rotor is zeer interessants voor schakels

Voor de mensen die de Jubbega brommersprints een beetje volgen en andere brommer sprints volgen weten dat er een oud model rs rijdt: http://www.josdijkman.nl/images/special ... ubbega.jpg die RS achter die RX van dijkman zonder voorkuip is de RS van Gerard Schaar (inmiddels een begrip in Jubbega) zelf rijden ze met een ''budget setup'' zoals een gila 70cc een motoplat onsteking en zelfbouw uitlaat en zij zijn een grote voorstander ze zeggen dat deze binnenrotor je powerband ''iets'' verbreed en alles is in sprints mooi meegenomen vooral bij extreme tuning

als ik er nog 1 werkende motoplat onsteking tegenkom voor weinig geld raad ik het je aan om hem aan te schaffen :^^:

MVT
€249,59

Afbeelding
Een vervangende onsteking voor de standaard onsteking (vliegwiel is wel lchter dan die van een std onsteking=Ducati onsteking en de MVT onsteking kan ook wat meer hebben van hoogtoerige setups)


Onstekking outer rotor CONTI
€219,99

Afbeelding
Nog nooit van gehoord vermoed gewoon een vervanger voor de ori onsteking

KRD/PVL
€380

Afbeelding
PVL onsteking zeer bekende onsteking alleen zijn er iets van 20 verschillende uitgebracht door verschillende merken (net zoals selletra onstekingen) deze heb je ook van Bidalot, KRD, TJT etc etc zal binnenkort een zooi ervan posten.

Polini ontsteking en binnenrotor
€318,99

Afbeelding
Erg nieuwe onsteking ken niemand die hem heeft. Iedeale onsteking als je een race onsteking wilt hebben en toch licht wil behouden op je brommer aangezien deze gewoon lichtspoelen heeft.


Afbeelding

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


Laatst bijgewerkt door rs-power op zo okt 22, 2006 3:26 pm, in totaal 3 keer bewerkt.



do okt 19, 2006 4:42 pm
Profiel
Filipino
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm
Berichten: 666
Woonplaats: Bunnik
Antwoord met een citaat
Bericht 
netjes! :thumleft:

_________________
Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet


do okt 19, 2006 6:15 pm
Profiel WWW
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Lijkt me erg handig zo'n programeerbare CDI maar ik zie er nog weinig die dat gebruiken of zie ik dat verkeerd?


do okt 19, 2006 9:13 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht 
Erg veel werk voor een beetje vermogenswinst, moet perse op de bank worden afgesteld, omdat dan elk minimaal verschil in de curve maximaal kan worden benut en ik las ergens dat die programaarbare cdi's nogal gevoelig zijn / vaak kapot gaan? Dat laatste ben ik echter niet zeker van :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


do okt 19, 2006 9:18 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Okej dus tis al snel geldverspilling...

Hier nog een paar:

/edit by rs-power
Verwerkt in de 1e post


do okt 19, 2006 9:23 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Antwoord met een citaat
Bericht 
Update

zoals beloofd heb ik vanavond er 2 bijgegooid en de post van peteRS verwerkt in de 1e post

binnenkort zodra ik tijd heb gooi ik er nog een zooi erbij met mijn ervaringen en mijn kennis in tekst erbij per rotor :^^:

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


do okt 19, 2006 11:33 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
heel mooi , altijd handig


za okt 21, 2006 4:40 pm
Profiel
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Antwoord met een citaat
Bericht 
Update

Heb er weer een paar onstekingen bij gegooid en dit keer tekst erbij geplaatst per onsteking :^^:

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


zo okt 22, 2006 3:27 pm
Profiel
danlen
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm
Berichten: 645
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Staphorst
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wil je de CGC ontsteking er ook in hebben ?

Zo ja , kan ik wel ff een foto maken :^^:

_________________
Hola , Como Estas ?


zo okt 22, 2006 4:46 pm
Profiel
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Antwoord met een citaat
Bericht 
danlen schreef:
Wil je de CGC ontsteking er ook in hebben ?

Zo ja , kan ik wel ff een foto maken :^^:


ja graag

ik zocht al goede fotos van de CGS tronic onsteking maar kon ze nergens vinden :^^:

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


zo okt 22, 2006 4:50 pm
Profiel
danlen
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm
Berichten: 645
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Staphorst
Antwoord met een citaat
Bericht 
aub :^^:


Bijlagen:
cgc 003.jpg
cgc 003.jpg [ 33.6 KiB | 25581 keer bekeken ]
cgc 002.jpg
cgc 002.jpg [ 54.69 KiB | 25570 keer bekeken ]

_________________
Hola , Como Estas ?
zo okt 22, 2006 5:08 pm
Profiel
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am
Berichten: 831
Woonplaats: Roosendaal
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik wete nog een motoplat ontskeing voor paar euro

Afbeelding

compleet zo te zien

_________________
DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.


di okt 24, 2006 1:03 pm
Profiel
StReS KiP
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 30, 2006 2:42 pm
Berichten: 1532
Woonplaats: Spijkenisse
Antwoord met een citaat
Bericht 
zijn die binnenrotors nouw ook goed op 50cc? en wat is over het algemeen het doel van die dingen, wat doen ze precies behalve hard ronddraaien :P


di okt 24, 2006 1:30 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht 
Lichtere rotor / vliegwiel, daardoor fellere gasreactie. Vaak heeft de ontsteking een betere curve dan origineel en het ontstekingstijdstip is te verstellen door de ontsteking te verdraaien. Denk dat dat het zo ongeveer wel is :^^:

_________________
Thom'z BeunBaas


di okt 24, 2006 3:45 pm
Profiel
StReS KiP
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 30, 2006 2:42 pm
Berichten: 1532
Woonplaats: Spijkenisse
Antwoord met een citaat
Bericht 
Oke bedankt Peter! :^^: is het iets voor mij om die HPI op me MHR te zetten? of is dat totaal nutteloos..


di okt 24, 2006 3:52 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 276 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: