HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 5:32 pm




Antwoord op onderwerp  [ 2182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 142, 143, 144, 145, 146  Volgende
 sproeiermaten topic! 
Auteur Bericht
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Niks over te zeggen, gewoon proefondervindelijk afstellen.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


vr sep 04, 2015 8:08 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
wesieboy12
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma apr 18, 2016 5:44 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Ik heb net een 70cc imitatie cilinder onder me rs50 gelegd met een 19mm delorto carburateur en een hebo racing uitlaat nou probeerde ik vandaag sproeier 130 (delorto dun) nou wil tie uitvallen als ik gas geef maar is 130 niet al heel groot?


ma apr 18, 2016 5:55 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Hoeft niet.

Kan dat je nog groter moet. Of je zit veel te groot, kan allebei eigenlijk. Stottert hij voor het uitvallen of gewoon futloos uitvallen?

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma apr 18, 2016 9:27 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
130 lijkt me al behoorlijk groot eerlijk gezegd. ik reed zelf met maatje 94 in een 17,5mm met schuimfilter op een 80cc...

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


wo apr 20, 2016 9:54 am
Profiel
Mitch88
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo sep 11, 2016 1:20 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Hallo allemaal! ik ben sinds een maandje opnieuw begonnen met brommertjes opknappen en heb een standaard rs50 blokje met een 16mm carb en een doppler uitlaatje.
nou is even mijn vraag heeft iemand een idee wat voor sproeier er standaard in een 16mm zit uit de fabriek? want dit had de vorige eigenaar allemaal laten doen maar die zaak was ook meer beunhaas dan serieus in wat hun deden.


zo sep 11, 2016 1:25 pm
Profiel
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Hoi luitjes ik heb een andere brommer gehaald vorige week een tzr 50 (Met de kennis dat hij niet liep) ziet er redelijk goed uit maar onder de kappen valt het tegen.

Ik heb al aardig wat van de brommer bekeken afgesteld bijgevuld olie en koelvloeistof etc.


Eerst even de dingen die ik tegen kwam, verkeerde bougie gemonteerd, brandstofslang hing los, aanzuigrubber sloot niet goed aan (leek wel verbrand) sproeier maat 82 zat er in, olie pomp werkt niet meer maar zit er nog wel op olie reservoir is ook verwijderd en het koelvloeistof reservoir is ook verwijderd denk gewichts besparing hahaha.

Vervangen zijn de bougie (b8es) aanzuigrubber vervangen brandstofslang gefixt en gelijk sproeier maat 98 gemonteerd en verse 2 takt er in.
Carb heb ik ff schoongemaakt door geblazen die fuctioneerd naar mijn weten gewoon goed hij begon binnen 5 meter al aan te slaan en na de luchtschroef op 1,5 slag te zetten liep hij ook.


Setup 50cc cilinder merk weet ik nog niet vergeten te kijken eigenlijk XD.
Carb PHBN 12 (hs?) sproeier maat 98.
Denk een standaard uitlaat kon alleen wat keur merken vinden maar geen naam wel zit er een gianelli demper op meer weet ik niet en er zit geen prop meer in.
Standaard luchtfilter huis.

Ik mis alleen de uitlaat pakking en 1 uitlaat veer maar die zijn besteld.

Bij het starten kwam hij eerst slecht op toeren en wou uitvallen, door lichtjes gas te geven werden de toeren hoger en werd hij wat warmer met rustig rijden kwam hij redelijk langzaam opgang na 100 meter kon ik de 8000rpm aantikken maar wel met een lichte stotter in eerste instantie dacht ik misschien nog een te kleine spoeier, maar hier twijfel ik nu wel over misschien staat hij wel veelste rijk nu.


Wat denken jullie ? (te hoog te laag ?) ik nam voor de zekerheid maar ff een grotere spoeier want 82 is denk te laag had gelezen dat 88 standaard is maar is mijn nog onduidelijk of dat echt zo is.
Want weet niet met welke carbs deze modellen geleverd werden.
Maar goed dat deed ik uit voor zorg voor een warm loper.

Ik ben alleen bang dat ik zonder de uitlaat pakking het zo ie zo slecht kan bepalen omdat ie ook anders gaat lopen dan ivm de druk die hij verliest bij de uitlaat poort.

Heb al aardig wat onderdelen besteld die zijn onderweg olie reservoir koelvloeistof reservoir olie pomp bougies spoeiers tandwielen en ketting etc.


hoop dat de uitlaat pakking, sproeiers en veer snel binnen zijn.


zo jan 24, 2021 7:38 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Gezien hij koud niet aan wilde blijven verwacht ik eerder aan de kleine kant.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma jan 25, 2021 10:29 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Ik ga gewoon 122 steken en dan afbouwen.


ma jan 25, 2021 5:58 pm
Profiel
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Je had gelijk sproeier was idd nog te klein, heb vandaag een 115 gestoken en hij liep gelijk een stuk beter moest hem nog wel aanlopen maar liep binnen 2 meter en na 1 keer een klein beetje gas geven liep ie redelijk goed reageerde gelijk op gas geven etc, heb hem alleen niet verder dan 7000 a 8000 laten gaan, omdat ik er achter kwam dat het uitlaat verloopstuk gewoon rondom 2 a 3mm ruimte heeft en dus niet afdicht kwam er achter toen ik een uitlaat pakking in de uitlaat poort monteerde, maar goed dit is maar een 12mm carb heb een 16mm phbn besteld die komt binnen kort binnen plus een 25/28mm verloopstuk, ik deed dit meer om te kijken en een beetje meer ervaring op te doen qua afstellen zo leer ik er nog wat van iig, ik was aprilia gewend ook met sha carbs vaak en dit is net weer even anders, ik heb nog wel een vraag ook er zit nu een olie pomp op maar die pompt geen olie vermoed dat hij dus ook al kapot is onderhand heb hier al een nieuwe liggen die wil ik er opgaan zetten maar ik vroeg me dus af kan ik deze pomp gewoon verwijderen en een afdekplaatje monteren ? ik lees overal dat je dan ook gelijk de tandwielen moet verwijderen maar zie geen uitleg waarom, ik zelf denk dat het niet nodig is maar denk vraag het voor de zekerheid wel even


wo jan 27, 2021 6:27 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
De pompjes gaan meestal niet kapot, het is het tandwiel er achter waar vaak een hoek uit barst.

De tandwieltjes blijven mee draaien en blijven dus wrijving geven die niet nodig is.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


wo jan 27, 2021 3:27 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Ook als hij geen olie meer krijgt ? dan blijft ie wel heel ?

Wat raad jij aan zelf mixen of een olie pomp monteren ?

Op dit moment mix ik zelf, maar durf de pomp niet weer aan te sluiten want twijfel of hij het nog wel goed doet dan, heb wel een extra pomp liggen ook.

Ik lees zo vaak dat van die plastic tandwielen kapot gaan of uit voorzorg worden verwijderd.


wo jan 27, 2021 9:20 pm
Profiel
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Ik twijfel zelf wat wijsheid is liefst laat ik hem zelf mixen.

Het word geen toeren beukende 90+ kmh brommer ik wil tussen de 11k een 12k toeren maken, ik rij toch niet altijd vol gas.

Ik ga hem wel kort vertanden heb al een 10t een een 60t twv hier liggen met ketting.

Mocht dit te kort zijn voor de setup kan ik altijd nog een 11t of 12t monteren.

Uit eindelijk wil ik rond de 60 gaan rijden + -


wo jan 27, 2021 9:33 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
10 - 60 is wel heul kort. 10-47 is al wel rond de max dat je verschrikkelijk korte versnellingen krijgt.
Dus 12 a 13 voorop met 60 achterop zal mooier zijn. Een grotere hoek van de ketting is altijd beter.

Die tandwieltjes kun je heel makkelijk controleren, ff deksel er af en kijken op breuklijnen. Indien niet te zien gewoon goed. Als je een oliepomp aansluit wel eerst even het geheel vol olie zetten, lucht kan hij niet verpompen.
Beide kan, ik men zelf, maarja 200 km per jaar op de brommer is dat ook geen ramp.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


do jan 28, 2021 1:20 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Hahaha ja klopt 10-60 wil 3x kunnen schakelen in een 30kmh zone hahaha

10-47 had ik op mijn rs dat was al kort ja trok wel lekker op dat wel.

Ik heb nog wel een groter voor tandwiel misschien eerst even die proberen dan denk dat ik misschien iets te kort ga anders, als ik het een beetje goed uitreken zijn 4 tanden achter groter gelijk aan voor 1 tand kleiner dus denk dat je wel eens gelijk kan hebben qua twv.

Ik ontlucht de pomp ook nog even.

Ik haal de koppelings deksel er eerst even af dan, de draad van het pijl gaatje is ook al verrot gedraaid dus die snij ik 1 maat groter m6 volgens mij, kan ik gelijk die tandwieltjes bekijken.

Ik krijg zo het uitlaat verloopstuk binnen dan hoop ik dat ie straks eindelijk klaar is om even te rijden, morgen komt er ook nog heel veel binnen, dus ben nog even zoet.


do jan 28, 2021 3:04 pm
Profiel
jansonz RS50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 11, 2014 12:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: sproeiermaten topic!
Ik heb em redelijk goed lopend gekregen nu, nieuw membraan gemonteerd met 2 pakkingen, phbn 16 mm carb met sproeier 122.

En na wat aanpassen de uitlaat ook dicht weten te krijgen bij de uitlaat poort.

Volgens mij is deze uitlaat poort 28mm en de aansluiting van de uitlaat was maar 25mm dus heb een verloopstuk afgezaagd en de dikke kant over de 25mm aansluiting van mijn uitlaat geschoven veren gemonteerd etc en hij dicht nu goed af.

Ik vermoed dat de proeier iets te groot is nog wil nog even kijken met 118 bvb.
Met choke aan smoort ie ook of verzuipt ie langzaam.
Hij wil ook niet veel verder dan 10.000 toeren lopen.
de gasklep schroef staat bijna helemaal uit gedraaid en de andere staat op 1,5 slag dat moet ongeveer goed zijn dacht ik zelf.
Kan dat zoveel verschil in toeren maken een paar sproeiers te groot ?
stationair loopt ie 1950 toeren en dat blijft ook, soms heel kort 3000 en zakt dan langzaam
Ik wil ook nog even de uitlaat ontkolen en schoon maken vermoed dat die dat nodig heeft.

Voor de rest reed ie best goed mist iets wat power naar mijn mening mag wat feller ow en heb nu 10-47 er op gezet dat is qua snelheid bijna goed ook.


zo jan 31, 2021 6:25 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 142, 143, 144, 145, 146  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: