HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 12:22 am




Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 aprilia sr 50 
Auteur Bericht
REAPZZ
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di okt 25, 2016 5:59 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht aprilia sr 50
ik heb een tweedehands aprilia sr 50 uit 2005 gekocht vorige voor een goedkoop prijsje op een veiling. De scooter liep nadat ik alle olie en brandstof heb vervangen na 3 seconden met de startmotor. Nou loopt hij wel en hij rijdt wel, maar niet zoals het hoort. Zo moet ik heel veel gas geven als ik weg wil rijden (misschien is dit ook wel normaal, maar ik vind vol gas weg moeten rijden een beetje tegen mijn gevoel in). Is dit ernstig? en zo ja, wat kan ik er aan doen?

Een ander probleem dat ik ondervind is dat wanneer ik het gas helemaal open heb en ik rijd 30+ dan lijkt het net als de gashandel stottert op de een of andere manier. Ook weer de vraag wat ik hier aan kan doen, en of ik er iets aan kan doen.

Alvast bedankt voor de hulp


di okt 25, 2016 6:07 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aprilia sr 50
Het vol gas geven om weg te rijden kan liggen aan de afstelling van de slipkoppeling.
Dat stotteren is vaak carburateur problemen. Vaak scheelt het al flink als je deze even schoonmaakt.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


di okt 25, 2016 6:13 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
REAPZZ
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di okt 25, 2016 5:59 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aprilia sr 50
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Het vol gas geven om weg te rijden kan liggen aan de afstelling van de slipkoppeling.
Dat stotteren is vaak carburateur problemen. Vaak scheelt het al flink als je deze even schoonmaakt.


Bedankt ga ik dit vanavond nog even proberen! :{-):


di okt 25, 2016 7:33 pm
Profiel
REAPZZ
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di okt 25, 2016 5:59 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aprilia sr 50
Ik heb de carb schoongemaakt en het was al een stuk beter, maar ik blijf het probleem houden dat ik te veel gas moet geven om weg te komen. Ik heb wat onderzoek gedaan op internet en vond dat mijn probleem veel overeen kwam met versleten zuigerveertjes: heeel erg veel blauwe rook bij het wegrijden, weinig trekkracht en hoog verbruik. Maar na 25+ rijdt de scooter wel zoals het hoort, wat dan weer niet overeen komt met de symptonen. Is het verstandig om alles los te halen en te gaan kijken? Of moet ik verder proberen de transmissie af te stellen.

Bedankt


ma okt 31, 2016 1:07 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aprilia sr 50
Dit zit hem volgens mij in de transmissie. Waarschijnlijk de trekveertjes van de slipkoppeling.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma okt 31, 2016 10:35 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: