HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 11:26 pm




Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Aprilia RS 50 met kuren 
Auteur Bericht
jorisg
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 28, 2016 4:45 pm
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS 50 met kuren
Netjes naar beneden gedrukt maar geen enkele weerstand, grrr koppelingsdeksel zal er af moeten om te kijken of inderdaad alle bouten nog netjes vast zitten, kan het niet zo zijn dat de koppelingstift iets naar buiten gekomen is waardoor ik de koppelingshevel er niet correct in kan krijgen? Er zit namelijk geen rammel of iets in het blok dat duidt op los liggende bouten!


za dec 03, 2016 2:59 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS 50 met kuren
Kan, maar kan hij net zo ver omlaag als normaal? Als dat het geval is dan zit er toch in de koppeling zelf iets niet goed.

Opzich is de koppelingsdeksel niet zo veel werk. Wel even de vloeistoffen aftappen.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


za dec 03, 2016 6:06 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
jorisg
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 28, 2016 4:45 pm
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS 50 met kuren
Moer met stel schroef waren los, vast gedraaid en koppeling werkt weer.... zag wel dat de moer van het tandwiel net boven het koppelingshuis ook los was, vastgezet maar denk toch dat ik eigenlijk het hele koppelingshuis moet verwijderen om deze goed vast te zetten. Is de moer van de balans as.... heb deze beetje vast gezet met een sleutel terwijl het koppelingshuis nog op zn plek zit maar ben bang dat dit niet voldoende is, moet volgens mij locktite tussen, zal wel mega schade veroorzaken wanneer de moer losloopt... kortom is het verstandig om alles maar te demonteren?

Toerenteller doet het ook niet, reden is duidelijk, geen tandwiel.... :((


Laatst bijgewerkt door jorisg op ma dec 05, 2016 5:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



ma dec 05, 2016 5:39 pm
Profiel
jorisg
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 28, 2016 4:45 pm
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS 50 met kuren
Zag ook dat de 2 merktekens op de oliepomp niet gelijk staan als het gasdicht is, hoe kan ik dit het beste afstellen? Is er ergens in de kabel een afstel mogelijkheid...? is een aardig projectje aan het worden zo! Hoop dat alles nu in elkaar blijft.....


ma dec 05, 2016 5:41 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RS 50 met kuren
Tandwielen enz voor de toerenteller kan ik wel 2e hands leveren. Ook wel een kabel misschien.

Die moer van de balansas moet NIET met locktite vast, maar moet op moment worden aangedraaid. Ik vermoed dat dit dus niet gebeurd is en dus waarschijnlijk die van de krukas ook los zit (komt mooi uit met los trekken).

De koppeling er af halen stelt niet heel veel voor.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar eventueel kan ik dit allemaal wel even netjes maken, mocht het blok onder de brommer vandaan zijn.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma dec 05, 2016 7:17 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron