HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 4:19 pm




Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 SR50 rijdt niet goed na vervangen uitlaat 
Auteur Bericht
Eutje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 19, 2015 7:29 am
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht SR50 rijdt niet goed na vervangen uitlaat
Beste vrienden van de Apriliaclub....ik heb het volgende waar ik wat begeleiding bij kan gebruiken.

Enkele weken geleden heb ik een Aprilia SR50R (2007) gekocht. Prima scootertje alleen liep hij tegen de 70 aan en ik ben die ene lul die geen problemen wil met de juut.
Er zat een Gianelli terugloop uitlaat op en verdere specs weet ik eigenlijk niet, maar die uitlaat is nu vervangen voor een sito+ met de bijbehorende rollen....en nu loopt ie Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Als ie koud is rijdt ie heel stoterig...en als ie op temperatuur is dan rijdt ie beter, maar komt ie niet lekker op toeren.

Mijn vraag is nu (zonder de rest van de setup te bekijken), kan dit verholpen worden door de trekveren van de uitlaat te vervangen....of moet ik het toch ergens anders zoeken?


wo aug 19, 2015 7:41 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SR50 rijdt niet goed na vervangen uitlaat
Trekveren van de uitlaat hebben er niks mee te maken, de rollen en trekveren van de vario/koppeling ook niet.

Het zit in de afstelling van de carburateur, hiervoor is een erg mooie handleiding op deze site te vinden.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


wo aug 19, 2015 6:11 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Eutje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo aug 19, 2015 7:29 am
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SR50 rijdt niet goed na vervangen uitlaat
Dankjewel!

Ondanks dat ik je vermoeden deel, ben ik toch vast begonnen met het vervangen van die veren (kon toch geen kwaad). De rollen had ik hiervoor al gedaan. Tijdens die verbouwing kwam ik mijn luchtfilterhuis tegen en heb ik deze ook meteen bekeken. Wat bleek....de hele rand dicht gesmeerd met vaseline (incl. een deel van het filter zelf). Ik zag op het internet dat mensen dat wel vaker doen, maar mij leek het logisch dat dit het rijgedrag ook negatief beïnvloed. Dus de boel schoongemaakt en het filter uitgespoeld (om te testen, heb meteen een nieuwe gehaald hierna). Dit verbeterde de boel ook wel enigszins, maar vandaag gaat de nieuwe erin en zal ik een blik werpen op die carburateur. Dan heb ik alles ondervangen wat binnen mijn mogelijkheden ligt.


do aug 20, 2015 7:16 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SR50 rijdt niet goed na vervangen uitlaat
Je hebt een andere uitlaat. Dan moet je de carburateur afstellen. Dat moet en kun je niet om heen.
Tenzij je een grote doos met zuigers hebt zodat je die eens per 500 km kunt vervangen.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


do aug 20, 2015 6:13 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron