Goed nieuws, het probleem is (bijna) verholpen.
Allereerst bedankt allemaal voor jullie input.
Anyway, ik was er dus achtergekomen dat de chokeklep vastzat. Ik had deze helemaal naar boven gedaan ooit toen ik hem wou starten en die is dus niet meer terug naar boven gegaan. Toen ik de gaskabel eraf had gedaan hoorde ik opeens klik. En opeens zag ik verandering in de stand van die chokeklep! Is me nooit opgevallen eigenlijk. Domme ik.
Maarja, hij wou dus nog niet starten.. Maar toen kwam ik op het idee om het verschil van de oude en de nieuwe bougie te bekijken. En jawel hoor, in de elektrodeafstand zat een groot verschil! de nieuwe was 0,5mm en de oude 0,35mm. Ik had dat dus kleiner gemaakt. En vlam, na een paar keer kicken startte hij!
Klein probleempje nu dus. Had hem uitgezet om dus alles in elkaar te doen alleen nu startte hij dus heel moeilijk moest heel men straat 2x op en af lopen om er leven in te krijgen. Maar vanaf dat hij aan is blijft hij aan als je tenminste aan het gas blijft. Eens dat hij warm is blijft hij wel stationair lopen. de bougie is een BR9ES, misschien een iets warmere bougie nemen? of zou dat geen verschil maken.
Ohja de gasreactie en alles is perfect. Alleen als ik de koppeling intrek dan blijft dus een beetje hangen in toeren. Dit duid dus op valse lucht.
Maar waar zou zich dat kunnen bevinden? Heb nooit het spruitstuk e.d. eraf gehad alleen de carbu eens uit elkaar gedaan. Olienippel rechts van de carb is niet afgedopt. Zou het dat kunnen zijn?
Voor rest is hij heel vlot trouwens. Nergens gestotter ofzo trekt vlotjes naar de +-7500 toeren