HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 10:27 am




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Rieju MRX Pro ''KTMRX'' 
Auteur Bericht
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Afbeelding

Geïnteresseerde,

Na een periode van 1 jaar en 2 maanden, met meer dan 700 uur sleutelwerk en veel liefde en passie in deze brommer te hebben gestoken is het tijd om afscheid te nemen en een motor te kopen.

Ik heb deze brommer 27 juni 2011 2 straten verderop gekocht en hem naar huis geduwd omdat hij niet startte.

Ik heb alles geïnspecteerd, de brommer liep niet (uiteindelijk bleek zuiger kapot), de voorvork lekte, het frame vertoonde lichte sporen van roest aan de binnenkant, de achterrem was defect en ga zo maar door.
Naar aanleiding van dit heb ik besloten hem en elk onderdeel erop helemaal uit elkaar gehaald en te beginnen met op te bouwen van punt nul.

Ik wou per sé deze brommer kopen vanwege de prachtige Paioli voorvork, deze is dikker en heeft een mooie goud geanodiseerde finish en vanwege het Pro-link vering systeem achteren.

Hier is een overzicht van alles wat gedaan is, ik heb het in een spoiler gedaan omdat het veel is. Klik op de spoiler om het weer te geven.

Spoiler: toon
- Frame, achterbrug, kroonplaten, pro-link, motorsteun, motorblok, cilinder, kickstartpedaal en schakelpedaal professioneel laten poedercoaten in het glanszwart.
- Voorvork uit elkaar gehaald; keerringen vervangen, balhoofdlagers vervangen, o-ringen vervangen, olie vervangen, asopnames zwart geverfd met Hammerite glanszwart en alles uiteraard schoongemaakt.
- Silentblocks van de achterbrug vervangen.
- Remblokjes vervangen voor- en achter, remvloeistof vervangen, nieuwe stalen remleidingen, koperringetjes vervangen met het monteren van de nieuwe leidingen
- Motorblok gereviseerd, dit heb ik zelf gedaan. Ik heb circa 20 AM6 blokken op mijn werkbank gehad, meeste voor de handel maar verschillende heb ik succesvol gereviseerd waaronder mijn eigen blok. Ik heb de originele krukas vervangen voor een nieuwe Doppler Endurance ''race''-krukas en er zat tevens een nieuwe set 5 plaats Polini koppelingsplaten en nieuwe Malossi veertjes in. De lagers zijn vervangen, de keerringen zijn vervangen, er zit verse 10w40 olie in, nieuwe koelvloeistof, nieuwe gegalvaniseerde blokbouten, nieuwe pakkingen, het oliepompje eraf gehaald en een nieuwe Conti afdekplaatje gemonteerd en de tapeinden zijn vervangen. De setup volgt.
- Voorzien van een fatbar (dikker stuur, breder).
- Ontstekingskapje aangepast zodat het middelste gedeelte doorzichtig is en zwart gespoten
- Accu geïntegreerd welke voorheen niet aanwezig was, hiervoor is de kabelboom ietswat aangepast en er is een spanningsregelaar met gelijkrichter gemonteerd zodat de accu ook opgeladen wordt. - - Tevens zekeringen geïntegreerd, deze waren voorheen niet aanwezig.
- Kabelboom opnieuw geïsoleerd en stekkertjes vervangen waar nodig.
- Yasuni Cross HM uitlaat opgeknapt; met een staalborstel roest verwijderd, geschuurd met schuurpapier van ruw naar fijn, lasnaden ''teruggebracht'' met een gasbrander en 3 lagen hittebestendige blanke lak erop gespoten.
- Carburateur uit elkaar gehaald, schoongemaakt en pakkingen vervangen
- Luchtfilter ingeölied met Valvoline luchtfilter olie.
- Rieju RRX gietwielen pasgemaakt.
- KTM kappen pasgemaakt.
- Ophangingspunt voor de KTM achterkap gelast op het subframe
- Beugeltjes gemaakt zodat de cockpit en temperatuurdisplay mooi en stevig gemonteerd zijn.
- Beugeltje voor het achterlicht gemaakt.
- Voetsteuntjes schoongemaakt en geschuurd.
- Knipperlichtbevestiging gemaakt.
- Achterbrugas preventief vervangen en ingevet met kopervet.
- Een aantal plastic onderdelen behandeld met Motul plastic siliconen spray voor de herstel van de glans.
- (Uiteraard) Alles schoongemaakt.
- Heleboel nieuwe onderdelen, zie lijst hieronder.

Er is vast nog meer, maar er is zoveel gebeurd en gedaan dat ik het even niet 123 weet.


Wat er dus nieuw is, wederom gespoilerd omdat het een grote lijst is. Klik om weer te geven;

Spoiler: toon
Nieuwe ''Twenty'' stuurraisers+adapters
Nieuwe Pro Grip handgrepen
Nieuwe gegalvaniseerde boutjes, moertjes etc. (ALLES vervangen)
Nieuwe Stage6 temperatuurdisplay met sensor voor in de cilinderkop
Nieuwe Koso DB-01R cockpit
Nieuwe achterbrugas
Nieuwe ''Betor'' schokdemper
Nieuwe silentblocks achterbrug
Nieuwe silentblock uitlaatophanging
Nieuwe uitlaatveren
Nieuwe Champion siliconen b ougiedop
Nieuwe slangenklemmen
Nieuwe slangen
Nieuwe KTM EXC/SXF kappenset (radiateurkappen, achterkap, luchtfilterkappen, voorspatbord KTM SMC, voorvorkprotectors inclusief koplampunit KTM EXC.)
Nieuwe zuigerveer
Nieuw Edge2 achterlicht
Nieuw Regina PRO ketting
Nieuwe zwarte rem- en koppelingshevel
Nieuwe koppelingsarmveer
Nieuwe 21 watt knipperlichten + knipperlichtrelais
Nieuwe NGK BR9EG bougie
Nieuwe Landport 12V 5Ah accu
Nieuwe Stebel Nautilus 139 decibel(!) claxon
Nieuwe Twin Air luchtfilter
Nieuwe Doppler Endurance krukas
Nieuwe Koyo motorbloklagers
Nieuwe voorvorklagers
Nieuwe motorblokkeerringen
Nieuwe voorvorkkeerringen
Nieuwe originele tapeinden
Nieuwe kentekenplaat
Nieuwe handkappen
Nieuwe Shell 10w40 motorblokolie
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe spanningsregelaar (met gelijkrichter geïntegreerd)
Nieuwe binnen- en buitengaskabel en nippel
Nieuw Conti oliepomp afdekkings plaatje
Nieuwe koppelingsbinnen- en buitenkabel
Nieuw afstelschroef koppeling
Nieuwe Malossi koolstof membraankleppen 0.3 mm
Nieuwe seegerringen
Nieuwe tandwielen voor- en achter
Nieuw contactslot
Nieuwe bougiekabel


Vast nog veel meer nieuw spul, maar het is zoveel inmiddels wat ik heb vervangen dat ik er even niet op kan komen.

Al het bovenstaande is ±500 km jong!
De brommer is dus ZO GOED ALS NIEUW.

En nu dus de setup/alles wat op/in het motorblok aanwezig is.;

Cilinder: Top Performances ''roze top'' 75CC middeltoerige gietijzeren cilinder
Krukas: Doppler Endurance racekrukas
Ontsteking: MVT Premium binnenrotor met lichtspoel en ingebouwde schakelbare begrenzer (45km/u)
Carburateur: Keihin 28mm PWK D-schuif, een echte mét serienummer dus
Membraan: Malossi VL6 4 kleps membraan met Malossi 0.3mm koolstof kleppen
Spruitstuk: Polini draaibaar spruitstuk
Uitlaat: Yasuni Cross HM
Luchfilter: Twin Air schuimfilter

De brommer rijdt prachtig; het geluid is mooi, de gasreactie is super, hij trekt goed, hij blijft mooi op temperatuur (niet te hoog niet te laag), schakelt goed en de top is niet mis.

De eerste 100 kilometer is rustig mee gedaan zodat de lagers van het blok goed konden inslijten.

Bij de 100 kilometer heb ik ook de olie vervangen, normaal is het volgens het werkplaatshandboek pas nodig na 500 kilometer maar ik wil het beste.
Met een vertanding van 13 voor en 52 achter heb ik 100 kilometer per uur gehaald.
De brommer heeft een handige begrenzing, problemen met de politie zal je dus niet hebben.


1 minpuntje;
1 krasje op de achterkap (door het pasmaken)

Alle originele delen zijn nog aanwezig, inclusief de prachtige goud geanodiseerde crosswielen.
Deze kunnen voor een meerprijs erbij.

Ik heb mijn project bijgehouden (laatste paar dingen staan er nog niet bij), zie hier alles uitgebreid beschreven met foto's;

viewtopic.php?f=14&t=19502

Hier een aantal prachtige spiegelreflex foto's;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een testrit is mogelijk bij serieuze interesse.
Er zit ca. €2000,- in de brommer.

Hij is op vrijwel alle brommerfora bekend, het is een echte nekkendraaier!

Het is dan ook gewoon een eerlijke brommer.
Hij rijdt geweldig.

Ik ben bereikbaar op mijn telefoon (Whatsapp, SMS, bellen) maar ik heb de voorkeur aan e-mail.
Ik ben woonachtig in Venlo, Limburg.

Deze advertentie wordt nog bijgewerkt op evt. foutjes en vergeten dingen.

Met vriendelijk groet,
Kristián

GEEN REACTIES IN DIT TOPIC, ALLEEN VIA PRIVE BERICHTEN.

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


Laatst bijgewerkt door Venlonaer op ma maart 25, 2013 8:21 pm, in totaal 6 keer bewerkt.



di okt 16, 2012 1:48 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Maandkickert.
Doe een goed bod via PB.

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


za nov 24, 2012 1:33 am
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
kickerde kick

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


ma jan 07, 2013 12:00 am
Profiel
Schriene
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Maastricht
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
kris doe dat ding niet weg man zit veel te veel van jezelf in.

_________________
team-rs schreef:
dacht dat ik jou niet minder serieus kon gaan nemen, maar gvd zeg wat een debiel :')
als ik aan de macht kom mag jij je ook niet voortplanten

Nee, jouw piemel staat op een flippo.


ma jan 07, 2013 12:00 am
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Als 't nou een motor was okè.
Maar heb geen zin in rollerbanken etc.

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


ma jan 07, 2013 12:06 am
Profiel
Schriene
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Maastricht
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
klopt. kwam er maar een apk voor brommers legde je er even een ander blokje onder voor een dag

_________________
team-rs schreef:
dacht dat ik jou niet minder serieus kon gaan nemen, maar gvd zeg wat een debiel :')
als ik aan de macht kom mag jij je ook niet voortplanten

Nee, jouw piemel staat op een flippo.


ma jan 07, 2013 12:08 am
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Helaas pindakaas

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


ma jan 07, 2013 12:10 am
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Maandkick doet.
Prijs is bespreekbaar.

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


Laatst bijgewerkt door Venlonaer op do maart 21, 2013 9:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



do feb 07, 2013 8:14 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Kick
Een fatsoenlijk bod is ook welkom.

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


do maart 14, 2013 12:32 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Waarom heb je motorblokolie in een versnellingsbak gedaan?

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


vr maart 15, 2013 7:02 pm
Profiel WWW
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Die olie is geschikt.
Overigens, geen reacties in dit topic.

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


vr maart 15, 2013 7:49 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Gereserveerd.

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


za maart 16, 2013 1:18 am
Profiel
derbitje
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 19, 2011 11:49 pm
Berichten: 643
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Venlonaer schreef:
Gereserveerd.


:!:

_________________
frishh schreef:
Naast kabouters in je carburateur die je gasschuif optillen kan ik geen andere oorzaak voor je gas bedenken dan valse lucht.


ma maart 18, 2013 9:31 pm
Profiel
maxer124
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jan 21, 2013 10:45 pm
Berichten: 97
Woonplaats: limburg
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
kom je wel nog met deze naar de meeting de 31 ste


di maart 19, 2013 2:48 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Bericht Re: Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Svp reageren in m'n gallery :thumleft:

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


di maart 19, 2013 5:11 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: