HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 6:35 pm




Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Aprilia rs 125 Extrema 
Auteur Bericht
Extremo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Aprilia rs 125 Extrema
Hoi alle, ik heb een raadsel , ik had een warmnloper met me Polini-kit 160, dus ik heb van iemand een standard cylinder met zuiger en kop overgenomen ( de cylinder was wat bewerkt ) na dat ik terug was van vakantie.

Vandag heb alles behalve de kappen volledig gemonteerd en die motor slug gelijk aan zonder probleem , heb na op temperatuur te laten komen , een test rit gedaan en alles ging goed, ik naar huis en dacht ok gelukkig gaat het goed dus ik pak mijn helm en ging een wat grotere test ritje doen, hij deed goed euhm trol tot 7000 rpm, na 2 km deed de motor alsof geen benzine krijgde en na 500 meter ging ie af, heb alles nagekeken maar ja.... ik de carburateur los geopend en de spruiers schoon gemaakt en weer der op, de bougje der af ( eerst krijgde geen benziene dacht ik aan het zien van de bougje ( een Ngk B95EGW , klopt dat? Zo heb ik de heel tijd gereden 1.5 jaar ) maar ja de motor wilt niet meer aanslaan, de bougje vonkt wel al lijkt mij niet 1 super sterk fonk, ik snap er niets meer van...., mss dat jullie raad weten? De carburatuer zuigt wel als ik mijn hand voor de ingang van de lucht filter houdt ( al vanochtend zuigde wat krachter dacht ik ...) wat zou kunnen zijn denk jullie ? kunnen jullie mij mss wat tips geven?

Alvast bedankt!!
Mvg.

Joey


di aug 02, 2011 10:50 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
sproeiermaat?

bougie moet zijn: BR9EG

_________________
Afbeelding


di aug 02, 2011 11:29 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Extremo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
Itakura schreef:
sproeiermaat?

bougie moet zijn: BR9EG


Hoi, de grote sproeier is 145, de andere 2 weet ik niet uit me hoofd, en euh de bougje die nu eronder is , heb ik met de polini 160 , ander n half jaar mee gerden zonder probleem, tog bedankt, voor je snelle reaktie
Groetjes
Joey


di aug 02, 2011 11:35 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
probeer eerst maar even een nieuw bougietje , kan best zijn dat die doorgeslagen is. sproeiermaat zal wel ongeveer goed zijn.

als hij minder compressie heeft zou je best even kunnen kijken naar je zuigert door de uitlaatpoort. Even de uitlaat eraf sleutelen en dan met een lamp naar binnen kijken of je geen strepen ziet aan de cilinderwand of zuigert ;)

_________________
Afbeelding


di aug 02, 2011 11:40 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Extremo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
Itakura schreef:
probeer eerst maar even een nieuw bougietje , kan best zijn dat die doorgeslagen is. sproeiermaat zal wel ongeveer goed zijn.

als hij minder compressie heeft zou je best even kunnen kijken naar je zuigert door de uitlaatpoort. Even de uitlaat eraf sleutelen en dan met een lamp naar binnen kijken of je geen strepen ziet aan de cilinderwand of zuigert ;)


Hoi, euh die zuiger die ik heergisteren en de cylinder waren OK, alleen de cylinder was eenbeetje bewerkt ( de in en uitlaat porten en de dwaarse ) het lijkt me sterk dat ie nu na +/- 3 km ze stuck zijn ? , maar morgen een nieuwe bougje gaat zoizo wel in, welke bougje type gaat standard erin in een Rotax 123 ( extrema 1995 )?


di aug 02, 2011 11:46 pm
Profiel
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
NGK BR9EG


ik verwacht ook niet dat het kapot is maar controleren kan nooit kwaad dan kan je dat iig uitsluiten. want het kan wel.

_________________
Afbeelding


di aug 02, 2011 11:53 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Extremo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
Itakura schreef:
NGK BR9EG


ik verwacht ook niet dat het kapot is maar controleren kan nooit kwaad dan kan je dat iig uitsluiten. want het kan wel.


Ja is goed, het kan idd geen kwaad, thx, ik kijk morgen wel


di aug 02, 2011 11:58 pm
Profiel
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm
Berichten: 10590
Woonplaats: Oss
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
Ik heb het probleem toen ook gehad dat de bougie wel vonkte maar kennelijk biet goed genoeg. Had alles schoon gemaakt maar wilde maar niet starten. Nieuwe bougie, een druk op de knop en lopen.

_________________
Afbeelding Afbeelding


wo aug 03, 2011 12:03 am
Profiel
Extremo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
Jeroenvs schreef:
Ik heb het probleem toen ook gehad dat de bougie wel vonkte maar kennelijk biet goed genoeg. Had alles schoon gemaakt maar wilde maar niet starten. Nieuwe bougie, een druk op de knop en lopen.


Heey, ok dan, thx, ik hoop het dat dat het is al is het wel erg vreemd dat na montage knop indruk , gelijk starten, test ritje en zo en dan dit, maar goed, Bedankt ( ben mega happy dat ondanks dit laat uur tog reaktie van jullie binnen komen , BEDANKT!!


wo aug 03, 2011 12:06 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
Itakura schreef:
NGK BR9EG


Geert-Jan, ik denk dat die oude extrema's (22KW neem ik aan) hittegraad 10 (namelijk de NGK BR10EG, rood doosje) nodig hebben... De latere 11KW types hadden een BR8ES.

Die sproeier lijkt me klein trouwens, ik zou een 148-150 proberen.

Met mijn origineel rotax 123 blok met tyga uitlaat (vergelijkbaar met arrow) had ik maat 154-156 en bij een RS125 scheelt een snelle uitlaat niet zo heel veel in sproeiermaat.

_________________
Afbeelding


wo aug 03, 2011 10:47 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Itakura
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm
Berichten: 6447
Afbeeldingen: 19
Woonplaats: Raalte
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
die sproeiermaat is vrij verschillend
ik had laatst een 125 klaar gemaakt voor het circuit (net zo'n 125 als die ik heb, type 1996) met een giannelli pijp en 34mm carb, daar ging sproeier 140 in, nooit stukgelopen of warmgelopen met circuitgebruik (constant vol gas dus).

De afstelling van een 125 is vrij apart, ligt er ook aan met welke temperaturen je rijdt, maar de juiste sproeier vinden is vrij wazig.
Ik heb er momenteel ook 154 in zitten maar heb ook rond gereden met 146, heb de 154 er in gedaan voor de veiligheid op lange stukken.

Wat betreft de hittegraad van de bougie, als het gaat om 9 of 10 het maakt opzich niet zoveel uit. Als je een originele uitlaat hebt (en dus minder vermogen) zal de motor minder warmte ontwikkelen en dus kan je best af met een lagere hittegraad.

Bij mij, met 34 pk , hanteer ik een 10 omdat hij dan een stuk meer hitte produceert.

maargoed deze uitleg is meer voor mede forumleden, dit hoef ik jou niet te vertellen haha :D:

_________________
Afbeelding


wo aug 03, 2011 2:12 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Extremo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
Hoi ( hier ben ik weer ) euh ik heb een 10 ingedaan ( omdat een 9 niet in mijn buurt te verkegen was, maar helaas heb ik geen su6s gehadt , die motor start nog steeds niet, ben erg gefrusteerd heerlijk gezegdt maar goed, euh morgen ga ik even de uitlaat zoals de Mod heeft me geadvieseerd , ff kijken of ik iets kan zien , al is het zo dat de zuiiger en cylinder net gemonteerd was dus en euh alleen maar 3 km gereden , maar ja.... het lijkt dat geen of wijning benziene in krijgt ( nieuwe bougje die BR10EG ) mna het in te heben gedraaid, heb ik eraf gehaalt en die is niet nat of zo euh ruikt heel klijnbeetje naar benzine maar meer ook niet, euh is het zo dat als die zuiger niet genoeg zuig-kracht heeft , geen of erg wijnig benzien/lucht inzuigt? ik weet nu echt niets meer, maar goed, euh meer tips?
Bedankt weer alvast
Groetjes

Joey


wo aug 03, 2011 7:32 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
Ik las op Aprilia-Riders dat je krukas stuk was. Beste wat je kan doen is
een donorblokje zoeken, al dan niet met cilinder.

Ik heb je nog een pb gestuurt ivm de polini die ik nog heb. :thumright:

Cheers

_________________
Afbeelding


zo aug 07, 2011 9:53 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Extremo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
*Thomas* schreef:
Ik las op Aprilia-Riders dat je krukas stuk was. Beste wat je kan doen is
een donorblokje zoeken, al dan niet met cilinder.

Ik heb je nog een pb gestuurt ivm de polini die ik nog heb. :thumright:

Cheers



Hey Thomas, ik ben met je al aan het mailen via dat andere forum.
Groetjes
Joey


zo aug 07, 2011 10:07 am
Profiel
Extremo
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jul 06, 2010 8:08 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 Extrema
Hoi, ik heb alvast zowat alles deraf gehalt, maar nu mijn vraggje, hoe haal ik die koppeling los ( heb die 6 boutjes maat 8 al los, maar de grote moer met borg-ring )? Moet ik een speciale sleutel-tekker hebben ? en euh die vliegwil ?
Alvast bedankt
Pls. tips? :S:


zo aug 07, 2011 3:47 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron