HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 10:50 am




Antwoord op onderwerp  [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
 HOWTO: Inrijden van je Cilinder 
Auteur Bericht
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
team-rs schreef:
ja je kent ze allemaal :D:
maar marien haalt er ook een hoop bij

Ik ken Lennart toevallig, hij woont namelijk een paar straten verderop. Maar ik raad iedereen altijd af om op AF te gaan vanwege dit. :D:

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


zo jun 05, 2011 8:15 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
goedzo, optiefen met die roestbaken :Y:

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


zo jun 05, 2011 8:16 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
team-rs schreef:
goedzo, optiefen met die roestbaken :Y:

Roestbaken? Wat zijn dat, roestbaken? Zoiets maar dan roestig?

Afbeelding

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


zo jun 05, 2011 8:21 pm
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Ik zie een roestbaken eerder voor me als 40 Derbi's op een rij aan elkaar vastgeroest. Wat nogal een bekend beeld geeft. :)

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


zo jun 05, 2011 8:43 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2007 4:28 pm
Berichten: 6557
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Gast, het is niet de bedoeling om hier te gaan spammen. Dat doe je maar in het chattopic.


zo jun 05, 2011 8:45 pm
Profiel
Valerie
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 10:37 pm
Berichten: 1314
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Noord-Scharwoude (NH)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Of jullie luisteren gewoon naar Geert en stoppen met deze discussie :D:

_________________
Venlonaer schreef:
Valerie is liev.


zo jun 05, 2011 8:45 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
Valerie schreef:
Of jullie luisteren gewoon naar Geert en stoppen met deze discussie :D:

Eensch.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


zo jun 05, 2011 8:47 pm
Profiel
bataloa
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 13, 2010 4:55 pm
Berichten: 580
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
rieju-rrx schreef:
Ik zie een roestbaken eerder voor me als 40 Derbi's op een rij aan elkaar vastgeroest. Wat nogal een bekend beeld geeft. :)


Gozert wat ga je nu derbi's liggen afkraken :D:
Jij rijdt op zo'n verneukte rieju met een uitlaat vol met olie :D:
+ als ze bij 1 merk niks mogen zeggen over roest is het die pleures zooi waar jij op rijdt :D:

en nu ontopique O:-)

_________________
Derbi Gpr50 ‘06


zo jun 05, 2011 8:58 pm
Profiel
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm
Berichten: 10590
Woonplaats: Oss
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
ontopic hier

_________________
Afbeelding Afbeelding


zo jun 05, 2011 8:59 pm
Profiel
Mauricejuh15
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 11:00 am
Berichten: 90
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Tienray
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
hey ik heb een dr 50 cc en 16 phbg dellortho carb hoeveel km zou ik in moeten rijden

_________________
Aprilia rs50 2003


za jul 30, 2011 11:22 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
KM of 100 zal volstaan 500 is het veiligst.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


za jul 30, 2011 11:48 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Mauricejuh15
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 11, 2011 11:00 am
Berichten: 90
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Tienray
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
thanks :)

_________________
Aprilia rs50 2003


za jul 30, 2011 1:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
hier nog een handige aanvulling denkz

http://forums.dirtrider.com/70/6364757/ ... index.html

a. Perform the BIP on the flat ground. To prevent engine overheating, avoid riding in sand, mud or up hills.
b. DO NOT run the engine with the throttle in the same position for more than a few seconds.
c. Check the spark plug frequently during the BIP. The electrode should be dry and clean and the color of the insulation should be light to medium tan.
1. Begin BIP by riding the bike for 10 minutes using no more than 1/2 throttle. During this time, shift the transmission frequently to avoid luging the engine while avoiding high engine rmp.
2. After the first 10 minutes, turn the engine off and allow it to cool down.
3. Ride the bike again for 10 more minutes, following the suggestions in step one.
4. After the 2nd 10 minute ride, turn the engine off and allow it to cool down.
5. Next ride the bike for 10 minutes, using no more than 3/4 throttle. Again, shift the transmission frequently to avoid lugging the engine or running it at a high rpm.
6. After the third 10 minute ride, turn the engine off and allow it to cool down.
7. Repeat steps 5 and 6 three more times.


Most important thing is to make sure you don't lug it!

http://www.mxnewsfeed.com/phpbb2/viewtopic.php?t=189

I had a 92 CR500 that I re-did the top end on, and now it's insane!

1. started it up and warmed to operating temp.
2. shut it down to cool.
3. started it to op-temp and rode it not going over half throttle and keeping a normal load on the engine. accelerate through all the gears, then go back down through the gears. Doing this for 10 mintues. shut off and cool down, check head bolts and nuts, look for leaks.
4. repeat step 2 & 3.
5. repeat step 2 & 3 but ride for 30 minutes, shut off & let cool down.
6. Ride it !
Ya gotta gove those rings a chance to seat against the walls of the cylinder. If you lightly putter around, your rings won't seat right. When you go for real power, they won't perform right because they seated at a low power setting.
Now, that being said, that doesn't mean to go out and tach it out in every gear. You have to have that load on the rings so they expand and break in to the cylinder right. That's what the cross hatch bore marks are for (after they hone your cylinder) They're for seating the rings. You only get one chance to do it, so do it right.
2006 RM250

Read more: http://forums.dirtrider.com/70/6364757/ ... z1oeqwWsoc

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


vr maart 09, 2012 11:24 pm
Profiel
BlackDevil
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 21, 2010 11:06 am
Berichten: 606
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: wildervank (GR)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
ik heb een nieuwe zuiger in me 50 cc airsal, en een nieuwe krukas,
hoevel km inrijden denken jullie ?

en een dr 50 of km inrijden ?


za maart 10, 2012 12:28 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HOWTO: Inrijden van je Cilinder
die airsal alu he? dunno, makkelijkste richtlijn is bij alu een tank inrijden en bij gietijzer 2 tanks ofzo

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


za maart 10, 2012 12:35 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 242 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron