HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 8:09 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 624 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende
 Rudolf zijn Speed sprinter (over en uit...) 
Auteur Bericht
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Bericht Rudolf zijn Speed sprinter (over en uit...)
Ik dacht dat het maar is tijd is om mijn project hier is te posten.

Het begon allemaal toen ik mijn straat brommer (rieju rs1) niet meer nodig had voor dagelijks gebruik. Aan gezien ik al meerder brommers verbouwd en opgeknapt had vond ik dat de rieju ook wel is aan een verbouwing toe was. Dus ik ging opzoek naar wat leuke onderdelen. Iets dat helemaal boven aan mijn lijstje met onderdelen stond was een achterbrug van een aprilia rs oud model omdat deze mono ophanging had. Na wat zoeken kon ik voor heel weinig geld een rs krijgen die bestond uit een frame + achterbrug, wielen, kromme voorvork, een aantal kappen, remmen, een half am5 blok, en nog een hele boel klein spul.

Afbeelding
Zo kocht ik de rs.

Maar toen ik dat allemaal had begonnen er toch andere plannetjes te broeden. De rieju was eigenlijk nog veel te goed om helemaal te gaan verbouwen. Dus ik heb er toen voor gekozen om de rs gewoon maar kompleet te maken en hem helemaal opnieuw op te bouwen. Na wat onderdelen verzameld te hebben kwam ik tot dit.

Afbeelding

Er was weer een rechte voorvork gevonden een originelen aprilia mono en de kappen waren bijna compleet.
Toen kwam het motorische gedeelte. Omdat er mee gesprint ging worden moest er wat leuk spul komen. Ik had nog een gietijzeren hebo liggen die gehome tuned werd een uitlaat werd zelf gemaakt een 5-plaatskoppeling werd gemaakt om het vermogen over te brengen een binnenrotor van een kawasaki zorgde voor vonkjes en een dellorto vlakschuif.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen kwam het uiterlijk aan de orde. Ik had al een mono die wat werk nodig had maar de voorkap moest en zou ook dicht gemaakt worden want anders was het geen racer :D. Na heel veel schuren plamuren en harsen was het dan eindelijk goed.

Afbeelding

Onder tussen was ik begonnen met het spuiten van het frame en wielen. De kleur combinatie zou eerst wit oranje worden maar omdat ik geen gewoon wit wilde zou het spuiten erg lastig worden. En omdat ik dit ook zelf wilde doen werd de kleur uit eindelijk groen oranje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat de kappen nog niet gespoten waren eerst maar rond gereden met alleen het frame.

Afbeelding

Het leek toen best leuk te lopen maar het was lang niet genoeg. setup was toen.

hebo 70 bewerkt
zelfbouw uitlaat
ori membraan met 0,35mm kleppen
kawa binnenrotor
24 dellorto

Ik kon toen een metra kit sp kopen van een vriend van me die ik uiteraard gekocht heb. Ik heb toen ook van bullet maten van een pro race uitlaat gekregen waarmee alles al een heel stuk beter liep dan eerst. Ik ben toen twee weken voor de 2 daagse scootertuning.net meeting in lelystad begonnen met het klaar maken en spuiten van alle kappen. S' avonds om 11 uur de dag voor lelystad had ik alle kappen op de rs gekregen en alles af weten te bouwen :S: (volgende keer toch maar iets meer tijd nemen :D ).

Afbeelding

Afbeelding

Na wat meetings gereden te hebben en nog een yasuni spr3 te hebben gekocht werd het tijd om de sp is onderhanden te nemen. Alleen tijdens het afdraaien van de cilinder ging het fout. Het Nikasil scheurde en de cilinder was eigenlijk afgeschreven. Heb er nog wel even mee gereden en het liep ERG goed alleen was het na een half uurtje echt over. :}):
Ik heb toen van Eef een goot getunde pro race gekocht een wat onderdelen van een am5 blok en ik heb toen een kompleet extra blok op gebouwd met de pro race erop.

Afbeelding

Afbeelding

Alleen omdat de pro race niet helemaal naar mijn wens liep heb ik toen voor jubbega 2006 de hebo er weer op gezet. Dat was toen met een echte pro race pijp en een 28mm keihin en ik moet zeggen dat het nog niet eens zo heel slecht liep. Alleen toen ik terug kwam van jubbega ging het fout. Ik wilde nog even door de straat rijden toen ik thuis was. Ik reed de bocht door gaf gas en de achterkant sprong ineens weg :{}:. (kwam door een klote achterband waardoor ik op Jubbega ook een zeer slechte tijd reed) Dit was de schade.

Afbeelding

Voorkuip, zijkuip en achterkap moeten opnieuw gespoten worden.
Ik heb daarna voor heel weinig geld een andere pro race cilinder gekocht waar ik zelf het één en ander aan veranderd heb en die zit er nu nog steeds onder. Ook is er een hpi 2004 op gekomen en ben toen met het volgende naar Genemuiden gegaan.

Metra kit PR cilinder (paar kleine dingen aangepast en afgewerkt)
Metra kit PR uitlaat
Doppler krukas
malossi spruitstuk mb/mt
28mm keihin PE carb.
ori. aangepast membraan met 0,30mm kleppen
5-plaats koppeling met pro race veertjes
hpi 2004 ontsteking

Afbeelding

Met dit alles een tijd van 9,2 weten te rijden terwijl de ontsteking tijdens die rit niet goed stond waardoor ik 5km miste op top.

Afbeelding
zoals je kan zien zijn de voorkuipen nog steeds niet klaar (ja ik ben lui :D)

Nouja nu zijn we eigenlijk wel weer bij het einden van mijn rs geschiedenis. Ik wil binnenkort nog de testbank op om alles af te stellen en dan is te kijken hoeveel pk erin zit. Ook zal zeer waarschijnlijk de setup binnen niet al te lange tijd nog veranderen naar iets speciaals maar dat blijft nog even geheim. O:-) Hier nog wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door rudolf op za feb 14, 2009 6:40 pm, in totaal 6 keer bewerkt.



wo sep 20, 2006 9:35 pm
Profiel WWW
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Bericht 
had em al helemaal gelezen @ appie2000 :Y:

blijft natuurlijk een erg fijne sprinter, enkel je kapen ff fixen hé :P

_________________
Afbeelding


wo sep 20, 2006 9:45 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Nijenhuis
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 13, 2006 7:15 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Zwolle
Bericht 
Vet ding !! Jammer dta niet goed was gesteld voor sprint

_________________
Geen onderschrift


wo sep 20, 2006 9:52 pm
Profiel
laurenss
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za maart 18, 2006 4:59 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Doetinchem
Bericht 
netjes!


wo sep 20, 2006 10:24 pm
Profiel
Koen
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 02, 2005 6:09 pm
Berichten: 141
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: Oosthuizen
Bericht 
Erg mooie sprinter :^^:

_________________
AF1 powerrrrrrrr.........


do sep 21, 2006 9:32 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Röbke
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 03, 2004 8:39 pm
Berichten: 426
Afbeeldingen: 60
Woonplaats: Venlo
Bericht 
Mooie Aprilia man!!, Die ziet er erug mooi uit!!

_________________
Aixam Crossline "Sound Bitch"
Sound Bitch
Moderator; http://www.45tuners.nl/
No Faster Then Life!!


do sep 21, 2006 10:15 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
RS driver
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 06, 2005 10:17 pm
Berichten: 176
Afbeeldingen: 5
Woonplaats: Putten
Bericht 
netjessss... !

volgens mij is m'n eerste post in dit topic niet aangekomen :00/: :S:

_________________
Er zijn veel koeien en dus ook veel waarheden.


do sep 21, 2006 10:19 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
DennisRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm
Berichten: 1466
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Alem
Bericht 
Echt mooi man , netjes gespoten ook! Hoe zit het nu met je kappen dan ?

_________________
De NnisRs


do sep 21, 2006 12:56 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Bericht 
Bedankt voor alle goede reactie's.

De kappen komen er wel weer op maar ik ben op dit moment een beetje druk dus ik ben nog niet toe gekomen aan het schuren van de kappen. Ook ben ik nog aan het twijfelen of ik een andere zijkuip neem of dat ik deze weer oplap. Maar zo komen er weer op. :D

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


do sep 21, 2006 5:47 pm
Profiel WWW
Stevige Pupke!!
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 13, 2005 8:24 pm
Berichten: 673
Afbeeldingen: 8
Woonplaats: Kesteren!!
Bericht 
eej vette sprinter, had hem al vaker @ andere forum gezien!

maar mooi en snel dingkie, schade zal vast wel mooi opgelost worden! :thumleft: :L:

je woont trouwens best dichtbij me, keertje meeten met de sprinters, als we allebei klaar zijn?? :00/:

_________________
RPP Appie Manston Sprinter...

en inmiddels lid van de RPP-knockploeg


do sep 21, 2006 6:06 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Bericht 
Stevige Pupke!! schreef:
eej vette sprinter, had hem al vaker @ andere forum gezien!

maar mooi en snel dingkie, schade zal vast wel mooi opgelost worden! :thumleft: :L:

je woont trouwens best dichtbij me, keertje meeten met de sprinters, als we allebei klaar zijn?? :00/:


Ja lijkt me een leuk idee om is tegen elkaar te sprinten. Ik ken (heel vaag) de kerel waar jij je manston en waarschijnlijk ook je uitlaat vandaan hebt :D .


do sep 21, 2006 6:43 pm
Profiel WWW
Stevige Pupke!!
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 13, 2005 8:24 pm
Berichten: 673
Afbeeldingen: 8
Woonplaats: Kesteren!!
Bericht 
oh ja harold uit Ede! die had hem bij Kees vandaan waar carlo weer vaak komt waar jij altijd mee naar meetings ging! :^^:

ik had de manston, uitlaat en 24mm van hem, maar nu alleen nog de manston eronder....

pm me anders ff je msn adres, dan voeg ik je ff toe!

_________________
RPP Appie Manston Sprinter...

en inmiddels lid van de RPP-knockploeg


do sep 21, 2006 7:09 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Bericht 
Ik kom ook nog wel is bij VRP vriend van me werkt er en ik ga er sowieso binnenkort weer langs om te banken :OO: .

P.s. je hebt pb.

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


do sep 21, 2006 8:09 pm
Profiel WWW
aprilia blackdream driver
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 04, 2005 11:51 am
Berichten: 544
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: Achtmaal
Bericht 
mooi ding man jammer van je slippertje maar dat komt wel goed toch
als je dat zelf hebt gespote dan ben je opzich goed bezig maare succes verder nog met je mooi project he

_________________
aprillia rs power blackdream
as ge ut nie mir wit gebruikte kit! ist gat te ruim pak dan pur schuim! Als ut dan nog nie gaat pakte ut las apparaat!


do sep 21, 2006 8:12 pm
Profiel WWW
Redrose
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 16, 2004 5:24 pm
Berichten: 321
Woonplaats: zevenbergchen hoek
Bericht 
hey man mooie app :^^:

_________________
myn project : http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=5199
myn red rose : opgeknapt
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4116


do sep 21, 2006 8:58 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 624 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: