HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 2:02 am




Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5 
Auteur Bericht
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
zal binnenkort wel weer eens een update posten. :D Kon het toch weer niet laten om het frame ook nog aan te passen... :Y:

_________________
Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur


za maart 06, 2010 8:14 pm
Profiel
sbk replica
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm
Berichten: 2602
Afbeeldingen: 9
Woonplaats: schagen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
een ding wat ik wel kan zeggen over die rieju met die 77BB is dat ie helemaal niet zo hard gaat :D:

iig, niet zo spectaculair als hij het verteld, hij zal iig niet winnen in de friese pro stock!

_________________
RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!


ma maart 08, 2010 9:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
@sbk replica: daarom moet je ook nooit vertellen dat je brommer/sprinter ontzettend spectaculair hard gaat (of zoiets), dan zijn de verwachtingen zo hoog, dat je ze nooit waar kunt maken :D
Okee, jongens (en meisjes??) alvast even een fotootje van waar ik me de afgelopen twee weken mee bezig heb gehouden, wat denken jullie, komt dit nog goed ? :S:

Afbeelding

Hij staat ondertussen al weer op z'n wielen hoor, en heel misschien kan ik dit weekend eens even het een en ander testen!
Hoop ik !

_________________
Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur


do maart 11, 2010 8:12 pm
Profiel
de papkarre
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 12, 2009 10:41 pm
Berichten: 69
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
ziet er zeer netjes uit!


zo maart 14, 2010 8:12 pm
Profiel
razor
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 22, 2006 2:02 pm
Berichten: 378
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
razor schreef:
mooi project wkl-tuning. Zo te zien ben je handig zat :^^:

Echter heb ik een (algemene) vraag:

- Wat is het nut van die lockup koppeling? Heb er het één en ander over opgezocht maar zie het alleen terug komen bij bijv. dragrace Hayabusa's
Blijkbaar lopen zulke machines echt tegen de beperkingen aan van een motorfiets koppeling. Maar is dat bij een brommer niet wat vergezocht?
Je kan met een 5 plaats koppeling toch volledig voorkomen dat je een slippende koppeling krijgt bij hoge toeren? Je kan zelfs i.c.m. met afdraaien en Polini platen overstappen naar 6 plaats.

Dus buiten het feit, dat dit een alternatieve manier is om geen last meer te krijgen van een slippende koppeling, zie ik hier nog geen voordelen van in t.o.v. een relatief simpel 5 plaats systeem?
Hoop dat je me kan overtuigen van de voordelen want vind het reuze interessant en het ziet er sowieso heel netjes uit!

Enige wat ik tot nu toe kan bedenken is dat je weer terug kan stappen naar slappere veren en je mogelijk een beter bedienbare koppeling krijgt. Is dit het idee erachter?

Ook lees ik op internet dat dit systeem gecombineerd met air-shift schakelsysteem erg goed is. Echter weet ik niet goed het idee daarachter en valt het kwartje dus nog niet echt...


niemand die dit weet? Nooit zie ik een lock up koppeling voorbij komen. Nu zie je het voor het eerst, en het lijkt wel of iedereen het direct begrijpt.. Dan is er toch vast wel iemand die bovenstaande vragen kan beantwoorden? :||:
Of ben ik de enige bij wie bovenstaande vragen opkomen?? :S:


wo maart 17, 2010 9:15 pm
Profiel
apriliasquid
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm
Berichten: 1832
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
begrijpen hoe het werkt en weten wat de voordelen zijn, zijn 2 dingen hè ;)
maar ik ben er ook wel benieuwd naar :^^:

_________________
Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0


wo maart 17, 2010 9:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
Waarom denken jullie dat foekema, lazyrider, jeroen en nog meer snelle mannen met droge koppelingen rijden?? Omdat je het vermogen op een gegeven moment niet meer met een originele natte koppeling over kan brengen.
En ik had er nu al een 5 plaats polini in, je kunt eventueel nog naar 6 plaats ja, maar dat is echt ontzettend krap, kun je bijna niet meer ontkoppelen en drukplaat + binnenkorf krijgen hele dunne randjes, die gauw kapot gaan. Ook dan nog is er grote kans op slip!
Dus, het is gewoon een andere manier om slip tegen te gaan als met een droge kopp. !
Maar dat is natuurlijk niet de enigste reden.. er zijn nog meer mogelijkheden met deze set-up, maar ga ik niet vertellen, anders heeft straks iedereen er een :P

_________________
Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur


wo maart 17, 2010 10:24 pm
Profiel
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update freeswerk P1
Hier even een update:
Afgelopen 2 weken hard bezig geweest om een bijna helemaal nieuw frame te maken, dit is zo goed als klaar, nog paar kleine prutsjes, maar wilde eerst zo gauw mogelijk testen. Ben nu al hele tijd bezig geweest proberen de koppeling af te stellen, krijg het nog niet voor elkaar zoals ik het graag wil, dus heb het vanavond even zo in elkaar gezet dat ik in ieder geval kan rijden. En heb net, in het donker :D eerste meters gereden, en kan in ieder geval al zeggen dat de koppeling niet meer slipt, de quickshifter geweldig werkt en.. dat het best hard gaat, m'n broer moest op z'n 600 aardig gassen om bij te blijven :^^:
Hier paar pics van vorige week;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur


wo maart 17, 2010 10:50 pm
Profiel
mark-gpr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do sep 03, 2009 9:19 am
Berichten: 9
Woonplaats: emmeloord
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5
wow die is echt netjes.
mooi dat je zelf gemaakt koppeling werkt :thumleft:
netjes gemaakt ook.
maar ik zit de laatste tijd wel meer te kijken naar sprinters en wil er zelf ook wel eentje gaan maken.
maar nou vroeg ik me af waarom jij voor een derbi blok hebt gekozen?
en geen am6? want voor elk blok zijn wel aardig de zelfde cilinders te krijgen enzo
is alleen het schakel anders door dat je bij derbi niet zo vaak een vrij hebt?
of licht er gewoon aan je zelf wat je fijner vind ofzo?

_________________
rieju rj eindelijk klaar


wo maart 17, 2010 11:38 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5
ziet er strak uit man, kan je een filmpje maken? O:-)

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


do maart 18, 2010 12:15 am
Profiel
nelisderbi
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo sep 20, 2009 12:53 pm
Berichten: 18
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5
Ziet er echt vet uit. Je broer heeft toch een zwarte kawasaki zx600r?


do maart 18, 2010 5:57 pm
Profiel
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am
Berichten: 1094
Woonplaats: veldhoven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5
hoeveel weegt dat kreng nu wel niet? :!:

_________________
Wat zet jouw brommer apart?
Beunhaas Brouwer


do maart 18, 2010 7:54 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5
ik zet 5 euro in op 52 kilo!

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


do maart 18, 2010 8:09 pm
Profiel
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5
hello everybody, ik dacht zal na jubbega weer eens even wat van me laten horen! Eigenlijk was het een grote aanfluiting, maargoed ben toch best tevreden met behaalde resultaat.

Heat 1 heb ik niet kunnen rijden omdat om een of andere onverklaarbare reden, precies bij de start, mijn voortandwiel besloot om zijn eigen weg te gaan, en gewoon van de aandrijfas te schieten, heb dit echt nog nooit gezien! Zag het tandwiel ook nergens meer, maar gelukkig had ik nog een tandwiel mee, kompleet met borgplaatje en boutjes, alleen was dit een tandje kleiner :}):

Maargoed, na heat 1 dus snel nieuwe tandwiel erop gezet, boutjes met loctite vastgezet, en ketting gespannen, en afwachten maar ! in de tweede heat moet iedereen starten op de tijd die je in de eerste heat gereden hebt, dus je raad al wie er als allerlaaste mocht :{}: Ook moest ik alleen rijden, terwijl voor mij ook al iemand alleen reed ?? :0o:
Anyways, bandje opgewarmd, opstellen, op toeren houden, koppeling pakte perfect, en schoot goed weg, maar vertanding was eigenlijk te kort. Maar had er opzich wel goed gevoel over, was een mooie run. Toen ik aan het eind omdraaide, kwamen twee vrienden aangelopen, en schreeuwden twee verschillende tijden door elkaar :D uiteindelijk bleek dat ik een 7.9 met een eindsnelheid van 102 km/uur gereden had (met een reactie van 0,25)! Was ik echt superblij mee, want het was de zesde tijd! Yes, in de omlopen!

Maar jammer genoeg, ging het in de 1e omloop helemaal mis, had het blokje nog wat scherper afgesteld, en liep nog beter, maar jongen naast mij, wachte veel te lang met burnen en opstellen, en dus was mijn band teveel afgekoeld. Had enorm wielspin, moest van het gas af, toen schoot hij ook nog uit de versnelling volgens mij, en voordat ik weer op het gas ging, stond ik ongeveer stil, en was ik al 30 meter verder :@:
Maar, het bleek dus wel dat het blokje nog een stuk beter liep, want haalde alsnog zelfde eindsnelheid als in heat 2 ! Dus, ik denk er een beetje met gemengde gevoelens aan terug.
Op naar damwoude!!

_________________
Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur


do mei 20, 2010 12:26 pm
Profiel
af1special
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm
Berichten: 4328
Woonplaats: Moerkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5
jammer dat je zoveel problemen had, maar wat zag je frame er netjes uit zeg!

hopelijk gaat het op damwoude beter

_________________
ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117
1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010
1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013


do mei 20, 2010 4:20 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: