HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 9:09 pm




Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
 '72 Kreidler van Veen 50cc replica racer UPDATE 22-6-'10 
Auteur Bericht
Schumon
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm
Berichten: 430
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
Antwoord met een citaat
Bericht '72 Kreidler van Veen 50cc replica racer UPDATE 22-6-'10
Het is niet echt een brommer maar toch vond ik het wel vet om hem hier te laten zien. :P Me pa en ik kijken al een hele tijd bij demo races met klassieke motoren en vooral de 50cc vind ik echt helemaal geweldig :L: En laat me pa daar nou etzelfde over denken :P Dus had me pa vorig jaar een van Veen kreidler frame gekocht met het plan om deze helemaal op te bouwen en later mee te gaan racen. Zelf heeft me pa niet veel tijd om ze motoren op te knappen dus liet hij deze opbouwen door Peter Müller ( duitser die als enigste ooit wk punten met zündapp heeft gehaald ;) ) die we kennen via martijn stehouwer van emot.nl. En vorige week werd er gebeld dat de kreidler klaar was dus hebben we em zondag opgehaald en ik moet zeggen dat ie echt super is geworden :thumleft: . We hebben er nog niet op gereden maar wel ff laten draaien en hij loopt mooi :DD: . De kuip wordt uiteraard nog gespoten in de orginele kleuren en ik hoop dat er van et weekend ff gereden kan worden :OO: :L: Verder is dit de setup:

Kreidler blok met roterende inlaat
close ratio 5 bak
50cc Rascha replica http://emot.nl/webwinkel/index.php?act=viewProd&productId=171
28mm Dell'Orto http://emot.nl/webwinkel/index.php?act=viewProd&productId=384
natte koppeling
Kröber ontsteking
Opmaat uitlaat (zonder demper :DD: )

Niet de snelste cilinder die er is maar daar komt ooit nog wel een betere voor. En dan zal een droge koppeling ook nodig zijn. Vrijdag ga ik denk ik de kuip afplakken en dan zal die gespoten worden.

UPDATE 28-12-2008
Zo vandaag de kreidler weer ff laten lopen en ook nog ff een klein filmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=w0zEGvXm7Vc Een langer en beter filmpje komt nog wel en we gaan er ook nog mee op de testbank dus daar komt ook nog een filmpje van.
We hebben er ook al es op gereden en et rijd echt super :OO: Trekt heel hard op maar onder de 8-10,000 toeren doet ie bijna niks dus je zit echt constant in de hoge toeren te beuken wat wel heel vet is. En ook het geluid zonder demper is natuurlijk super alleen demper is bij alle demo races en sobw classics verplicht :{}: Je hoort em echt door heel de polder janken op de zondagochtend :D:
Wat ik wel een groot verschil met m'n rs vind is dat als je met deze hard optrekt de voorvork haast niet beweegt en bij de aprilia schiet ie behoorlijk uit z'n vering :P En er mogen dan wel trommelremmen op zitten maar hij remt heel scherp. Maar een van de grootste verschillen met een rs, tzr of gpr ofzo zijn toch wel de smalle bandjes. Bochten nemen wordt zo een heel ander verhaal, echt oefenen dus!
Hij moet nog wel wat beter afgesteld worden wat over twee weken ofzo op de testbank gaat gebeuren. Hij stottert soms nog wat. En de kuip moet ook nog steeds gespoten worden want de spuiter had het de laatste tijd nogal druk.

Voor zover even de update en een beter filmpje komt nog steeds een keer hoor ;)

UPDATE 12-05-2010
Zo er zit er weer een beetje shot in de zaak :P Alles is ondertussen netjes gespoten en me pa heeft het ongv twee weken geleden weggebracht naar Martijn Stehouwer in Assen die alles een beetje aan het opbouwen/afstellen is :^^: Hij heeft ff een foto'tje gestuurd om te zien hoe hij er nu bij staat:

Afbeelding

Verder ben ik vorige week vrijdag opgemeten voor me classic motorpak en die is over 3 à 4 weken klaar, mooie Airoh GP helm gekocht komt ook binnenkort binnen en nu alleen nog ff me boete van €330 betalen en dan kan ik me Alpinestars laarzen en handschoenen kopen :P De planning is om 19 Juni voor het eerst mee te doen met de CRT demo in Gramsbergen. ;)

UPDATE 15-06-2010
Inmiddels me boete betaald en ook me Alpinestars laarzen en handschoenen gekocht :^^: Gisteren een mailtje van Martijn gekregen dat allebei de Kreidlers afgesteld en helemaal raceklaar zijn :D Hieronder de grafiekjes van de testbank, de groene is de Van Veen met dik 16 pk dus das wel mooi :^^: , de blauwe lijn is zoals die binnenkwam met 9 pktjes :X: en de rode lijn is van de Broekhoven kreidler met ongeveer 10 pk. Ook heb ik nog wat fototjes van de Broekhoven kreidler waarmee me vader dus gaat rijden. Hier zit trouwens ook een kuip bij maar die staat niet op de foto ;) Deze heeft dus wel ongeveer 6 pk minder dan de Van Veen maar is ook een stuk ouder en luchtgekoeld. Hij wordt trouwens ook nog een keer overgespoten want deze kleur is nou niet helemaal super :P

Morgen waarschijnlijk alleen nog ff een kuipruitje bij vdJagt in Barendrecht halen voor de Van Veen want die had Martijn niet, je mag wel zonder rijden maar dat ziet er niet uit natuurlijk :P
Donderdag ga ik naar Almere om de motorpakken op te halen, door naar Assen om de Kreidlers op te halen, s'avonds nog een stukkie rijden en stickers plakken en vrijdag richting Gramsbergen om zaterdag daar de demo's te rijden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag zal ik nog wat foto's van de Kreidlers maken als ze hier staan en de stickers erop zitten :D

Later Simon :^^:

UPDATE 22-6-2010

Zo weekendje demo racen in Gramsbergen achter de rug en was echt super :OO: Natuurlijk wel wat dingetjes tegengekomen maar dat had ik wel verwacht :P Vrijdag eerst nog de laatste voorbereidingen verricht onder toeziend oog van Rubin :D: Kuipruitje erop gezet en borgingen gemaakt. Toen zaterdagochtend de keuring gehad en geen problemen gehad :^^: Toen om 10 uur 10 min training maar dat werd voor mij maar 1 rondje... Kwam in de 1ste bocht er al achter dat me tank los zat want zo'n elastiekje was weggeschoten :X: Dus toen de tank ff goed vastgezet met tyraps :P Nou ja daarna met 1 rondje ervaring de 1ste manche gereden, ging best aardig alleen moet ik écht langere schetsplaten hebben want met die motorlaarzen enzo is het met me 1,93 toch niet echt super zo :P Toen om 4 uur ofzo de laatste manche die begon nog iets beter dan de 1ste maar na een paar rondjes begon hij wat te stotteren en in te houden waarschijnlijk door half lege accu of iets te weinig benzine ;)
Maar al met al een heel leuk weekend gehad en wat ervaring opgedaan :^^:

Moet dus wel het een en ander veranderen:
-Langere schetsplaten erop zetten
-Voorvorkpoten vullen met iets meer en dikkere olie voor wat stuggere vering
-Voorvorkpoten ook iets hoger zetten(voorwiel kwam tegen de kuip bij hard remmen :P )
-Veerte tussen remkabel zetten(bleef soms wat hangen)
-Benzinekraantje erop zetten
-Binnenkant van kuip zwart verven

Vandaag nog wat meer stickers erop geplakt moet nu alleen nog de stickers met me naam laten maken :P

Hier nog wat foto's van afgelopen weekend ;)

Later Simon

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe stickers erop en nu precies hetzelfde als die van Jan de Vries in '72 :^^:

Afbeelding

Naast et Puchje :P


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Zo moet de kuip worden
pic02.jpg
pic02.jpg [ 182.19 KiB | 26444 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: 1,93 en ja or ik pas erop:P
S6302681k.JPG
S6302681k.JPG [ 453.43 KiB | 26456 keer bekeken ]
S6302696k.JPG
S6302696k.JPG [ 461.33 KiB | 26414 keer bekeken ]
S6302694k.JPG
S6302694k.JPG [ 461.65 KiB | 26374 keer bekeken ]
S6302690k.JPG
S6302690k.JPG [ 448.29 KiB | 26336 keer bekeken ]
S6302693k.JPG
S6302693k.JPG [ 459.87 KiB | 26313 keer bekeken ]
S6302685k.JPG
S6302685k.JPG [ 494.86 KiB | 26226 keer bekeken ]
S6302688k.JPG
S6302688k.JPG [ 432.9 KiB | 26157 keer bekeken ]

_________________
mijn KTM RC125 replica project
'78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer
15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk :D: :DD:
Album van me rs


Laatst bijgewerkt door Schumon op di jun 22, 2010 11:42 pm, in totaal 6 keer bewerkt.

di nov 04, 2008 10:42 pm
Profiel
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am
Berichten: 3063
Afbeeldingen: 41
Woonplaats: Center Parcs
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
Verder in dat kuipje kruipen want anders ben je te groot! :D:
Geweldige toerenteller ook! :^^: Binnenkort wel een filmpje he :D

_________________
Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias
Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...)
**All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**


di nov 04, 2008 10:47 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Schumon
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm
Berichten: 430
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
Haha ja idd eigenlijk moet ik me armen dr ook nog tussen proppen :P en ja binnenkort zeker filmpje :{-):

_________________
mijn KTM RC125 replica project
'78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer
15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk :D: :DD:
Album van me rs


di nov 04, 2008 10:49 pm
Profiel
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2007 4:28 pm
Berichten: 6557
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
leuk hok, maar snap de hobby niet


di nov 04, 2008 10:54 pm
Profiel
frankyman
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 01, 2008 1:56 pm
Berichten: 938
Woonplaats: Laren
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
ze racen.... alleen dan op de manier van een aantal jaar geleden?? :^^: ieder z'n eigen hobby toch?

_________________
Derbi senda sm extreme 2008 #sold#


di nov 04, 2008 10:55 pm
Profiel
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2007 4:28 pm
Berichten: 6557
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
frankyman schreef:
ze racen.... alleen dan op de manier van een aantal jaar geleden?? :^^: ieder z'n eigen hobby toch?


ik bedoel je koop een zootje onderdelen, en je laat het in mekaar zetten ?
wie gaat er nou meer rijden, je pa of jij ?


di nov 04, 2008 10:57 pm
Profiel
frankyman
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 01, 2008 1:56 pm
Berichten: 938
Woonplaats: Laren
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
[quote="Martijn Derbi senda
ik bedoel je koop een zootje onderdelen, en je laat het in mekaar zetten ?
quote]

ja oke naja als ze meer van het racen houden....

_________________
Derbi senda sm extreme 2008 #sold#


di nov 04, 2008 11:00 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
Ik vind het helemaal geweldig, zulke racers kosten tegenwoordig evenveel als 5 nieuwe rsjes, maar techniek is 10x beter!

zeker met wat hulp van Müller en Emot.nl vakmensen.


di nov 04, 2008 11:03 pm
Profiel
ostjj
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm
Berichten: 1145
Woonplaats: Merksem
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
Niet iedereen heet de ervaring om een blok in elkaar te pleure :^^: Nu weet die tenminste ook dat het goed is gedaan :^^: Maar uumh vet ding :D: Hippe toerenteller oowk :^^: Ben benieuwd of je dan ook zoveel toeren gaat draaien ermee :^^: Ng veel succes met je nieuwe hobby

_________________
Afbeelding


di nov 04, 2008 11:06 pm
Profiel
Schumon
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm
Berichten: 430
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
ostjj schreef:
Niet iedereen heet de ervaring om een blok in elkaar te pleure :^^: Nu weet die tenminste ook dat het goed is gedaan :^^:


Idd was dat een van de redenen dat me pa en ik niet zelf alles hebben opgebouwd. En de hobby is idd om er mee te racen, kweenie wat daar zo raar aan is :P En me pa die zal er voornamelijk mee gaan rijden want je kan ook maar een iemand per motor inschrijven voor zo'n kampioenschap.

_________________
mijn KTM RC125 replica project
'78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer
15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk :D: :DD:
Album van me rs


di nov 04, 2008 11:15 pm
Profiel
Matthijn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm
Berichten: 8434
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Marknesse
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
zeker vet! :D lijkt me nog best lastig op zon ding 'racen' :Y:

_________________
[s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD
[s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD
[s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica


di nov 04, 2008 11:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma okt 08, 2007 4:28 pm
Berichten: 6557
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
Schumon schreef:
ostjj schreef:
Niet iedereen heet de ervaring om een blok in elkaar te pleure :^^: Nu weet die tenminste ook dat het goed is gedaan :^^:


Idd was dat een van de redenen dat me pa en ik niet zelf alles hebben opgebouwd. En de hobby is idd om er mee te racen, kweenie wat daar zo raar aan is :P En me pa die zal er voornamelijk mee gaan rijden want je kan ook maar een iemand per motor inschrijven voor zo'n kampioenschap.


is niet raar, maar snapte het doel van het project niet.

nu wel, we zien de fotos wel :D


di nov 04, 2008 11:26 pm
Profiel
af1special
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm
Berichten: 4328
Woonplaats: Moerkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
heel gaaf! mooie hobby :^^:


en die krober teller :L:

_________________
ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117
1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010
1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013


di nov 04, 2008 11:49 pm
Profiel
Felix
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo apr 04, 2007 6:11 pm
Berichten: 1469
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
Terinvet ding gek. :L:

_________________
Afbeelding


di nov 04, 2008 11:52 pm
Profiel
No fear
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 10:45 pm
Berichten: 2269
Woonplaats: China
Antwoord met een citaat
Bericht Re: '78 Kreidler van Veen 50cc racer
Geil!!!! :OO:

_________________
Power is useless without control!


wo nov 05, 2008 12:25 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 139 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron