Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

aprilia red rose wat en hoe mogelijk???
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=4616
Pagina 2 van 2

Auteur:  Nollie [ wo okt 18, 2006 6:24 pm ]
Berichttitel: 

geloof dat in how-tom gedeelte staat hoe je bij een rv-4 het door slippe van de koppeling kan verkomen... :^^:

kijk daar maar even :^^:

Auteur:  roel88 [ di nov 07, 2006 11:00 am ]
Berichttitel: 

theo_tamada schreef:
neej, ik had t ook op mn af1,, ik had die polini cil er op,
die had zoveel compresie,dat ie door zn koppeling slipte, ik reed met een 20mm, maar dat ging zodra ik gas gaf al slippen,



suc6


Dat is geen compressie maar gewoon koppel ;)

Auteur:  theo_tamada [ di nov 07, 2006 7:12 pm ]
Berichttitel: 

ja, bij later onderzoek waren mijn platen verslete, en daarom kleefde ze slegt,
ja, miss koppel, maar als de koppeling werkete ben ik sneller weg

Auteur:  red rose wika [ zo mei 14, 2017 5:18 am ]
Berichttitel:  Re: aprilia red rose wat en hoe mogelijk???

Dit is mijn ervaring met me red rose om het beste uit te halen
Met de aprillia red rose '90 met de rv4 blok is een hoop mogelijk ,
Ik heb van alles er al op gehad ...kwa :cilinders, uitlaten, tandwielen voor en achter , carburateur's, Membranen,en een aan gepaste koppeling met zwaardere veren
En heb altijd heel hard gereden , waar ik 133 km haalde zonder trillingen .

Ik heb van de cilinder en merken:
Top Proformas giet ijzer 70cc (deze ging het hardst .... MAAR deze heeft een niet bedoeld aanpassen gekregen waar door het harder ging) was toen niet meer nieuw te krijgen.
2 x Metra kit 70cc giet ijzer
Malossi 70cc alu
2 x Polini 70cc alu
Allemaal water gekoeld

Uitlaten ;

Standard uitlaat ( wat best mooi klonk na een aanpassing maar hield nog in)
2x Leovince snelle 50 ( deze was met een 70cc behoorlijk goed, en vrij still)
2x Giannelli (chrome met goud sierplat) vrijstill
simonini ( race model, vrij luid)

Met de vermogen veranderingen, had de ketting en De tandwielen veel te verduren.
Waarbij de kettinging sneller schijten, dan normaal,.. en tandwielen in zaag bladen veranderde,
Waar de tanden om getrokken werden.
Hier ging ik, door heel wat tandwielen en ketting.
Tandwielen zijn 4 mm standard voor de red rose , en was geen aternatief bekent.

Dus ben zelf 6mm tandwielen gaan kopen , voor de achterwiel,
en maakt een hele set van 36 tands tot 44 tands, Met veel succes.
De voor tand wiel was makkelijker, die kon ik zo kopen in 6mm ,
hier meer kon ik een grotere ,sterkere ketting opzetten.

Carburateurs:

15mm
16mm malossi
17mm
19mm met verstelbare sproeier
26mm malossi ( deze zorgde voor zo veel trek kracht, dat de zuigers in drukte.(zonder cilinder schade)

Membraan;

Bij elke cilinder zat een membraan , waar toch over duidelijk schil in merkte.
In de verschilde combinatie, had je dat of een zeer stevig optrek kracht had en ander.
Een langer eind punt.

Toen ik een balans had gevonden in brandstof mix,verbruiken en vermogen, en me rij gedrag aangepast .waar bij in heel rustig op gang kwam , pas door trok in ze 4de versnelling . Hier mee kon ik meer dan een jaar rijden zonder lager te vervangen .
ben ik met de red rose naar Duitsland ,Frankrijk en Luxemburg geweest.
Waar de red rose, uiter maten goed vol gehouden heeft en een heerlijk tour gehad.
Door weer en wind of sneeuw en ijs, en nooit zomaar in de steek geladen. Als de nodig onderhoud verricht werd


En wat betref trilling, betekend vaak lagers of de krukas bij mij.

Ben niet echt een ster in het schrijven, maar als iemand vragen of hulp nodig heeft,
hoor ik dit graag.

Auteur:  Aprilia RX 50 2003 [ zo mei 14, 2017 6:09 pm ]
Berichttitel:  Re: aprilia red rose wat en hoe mogelijk???

Welkom en mooi verhaal.

Zou je van deze Red Rose misschien een eigen topic/gallery willen maken. Lijkt me gaaf om te zien en is beter terug te vinden dan in een topic uit 2006.

Auteur:  red rose wika [ zo dec 16, 2018 4:59 pm ]
Berichttitel:  Re: aprilia red rose wat en hoe mogelijk???

ik heb er over na gedacht en ben me schatjes ( red rosen) van onder het stoff vandaan gehaald.
En begonnen om te kijken wat er aan moest gebeuren .
Einde stand na 16 jaar maar besloten om ze te keuren, 1 gedaan 2 to go :D
ik heb filmpje en foto's gemaakt dus er komt een nieuwe post van volledig block,
revizie en nog veel meer en ik kan je zeggen dat het bloed zweet en tranen heeft gekost.

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/