HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 11:40 pm




Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 squish dr80 en bewerken 
Auteur Bericht
peke1
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za jan 30, 2016 4:35 am
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht squish dr80 en bewerken
hoi allen
ik heb een oude 50 mx .met 28m carb...met een dr80 cilinder en erwien hier had mij al een enox of v6 uitlaat aangeraden gianelli zou ook gaan maar was mij afgeraden .. ! daar ik niet zo kapitaal krachtig ben als sommige onder jullie en niet zo veel kan kopen ...maar het toeval wil dat ik een yasuni cross ml (middeltoerig passend op 50cc en zelfs 80cc is mij verteld )gratis gekregen heb van op een derbi !het past wel niet 100 procent (benzinekraan zit beetje in de weg)maar met beetje wringen er toch op gekregen.. (linksom)...en omdat ik de ideale powerband niet in kan komen !wil ik mijn dr 80 wat meer toeren gaan geven ...er is mij al verteld van gewoon van de bovenkant van de cilinder 1 mm af te draaien ...meer compressie dus te genereren !maar werd bij gezegd dubbele voetpakking te zetten i.v.m. poorten !poorten zijn niet van maat veranderd enkel gepolijst !maar vraag mij af ...moet ik echt 1MM van bovenkant cilinder afdraaien .of minder of meer ??en die dubbele voetpaking ?of misschien zelfs van de onderkant ?? en zo ja moet ik dan de cilinderkop aanpassen squish???en sorry mischien dat dit onderwerp misschien al elders hebt gegeven ...maar ik kom niet het juiste tegen betreffende de dr80 en de bij horende cilinderkop !!bij voorbaat mijn dank groetjes peke


do aug 18, 2016 8:12 pm
Profiel
peke1
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za jan 30, 2016 4:35 am
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: squish dr80 en bewerken
even dit ik heb nog even verder gekeken dan mijn neus lang is (was) ...en heb hier leuke dingen nog te weten gekomen dus deze is beantwoord


do aug 18, 2016 11:26 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: squish dr80 en bewerken
Dit kan dus niet!

Je kunt wel een zo dun mogelijke voetpakking monteren om de squish wat krapper te krijgen, maar ga niet te krap zitten.

Hoogtoeriger maken moet je niet willen met je huidige kennis en kunde. Afstellen van de carb moet nu eerst even op 1 komen.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


vr aug 19, 2016 7:06 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
peke1
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za jan 30, 2016 4:35 am
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: squish dr80 en bewerken
mijn afstelling van de carburator was heel goed gelukt ...en het viel mij op dat van de originele cilinderkop van de dr80 de explosiekamer 10ml groot is ..en van een 50 is deze maar 6 ml groot ..nu heb ik zo een 50cc kop laten uitdraaien tot die 49mm is ..en mijn squish is nu 0,6 is ...(normaal iets te weinig voor de dr80). maar ik ga het toch ff uit testen..want eerder met vertanding 15-50 ..met een beetje tegenwind niet getrokken kreeg !!en nu tegenwind of bergop !!geen probleem!!met die aangepaste 50 cc kop !!! .en heb mij toch maar een gianelli conti uitlaat besteld ..koste 75 euro !na het weekend zou ik deze ontvangen ! dat was minder duur dan de enox 120euro !!ja en nu zal ik waarschijnlijk weer een andere (nieuwe)afstelling voor mijn carburator moeten gaan zoeken ..omdat ik met die yashuni cross totaal geen powerband kon gewaar worden .en zijn top was met deze setup rond de 95 kmh !!en ook omdat mijne maat met zijn rieju met een enox uitlaat op een 50 cc sneller is ..en hopelijk was dan mij!...hoop dat ik hem nu eens eindelijk mijn achterlicht kan laten zien


zo sep 04, 2016 2:18 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: