Auteur |
Bericht |
kabouter plop
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 28, 2009 10:33 pm Berichten: 962
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
wie heet er nou jard ?
_________________
sven93 schreef: die achterbrugsticker staat op 'ik doe al mijn stunts zelf'
|
do maart 25, 2010 10:44 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
kabouter plop schreef: wie heet er nou jard ? Kleine vragen topic. Hij.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr maart 26, 2010 2:14 am |
|
|
cornevtH
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 30, 2009 2:07 pm Berichten: 431 Woonplaats: Alkmaar
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
heey maar wat voor een bougie is het beste in een DR80 mijne wordt namelijk ook te heet maar alles doet het volgens mij
_________________ TE KOOP RS50 NM street fightaah viewtopic.php?f=14&t=16066
PB maar
|
do apr 08, 2010 5:04 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
Wat is te heet dan?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr apr 09, 2010 1:18 pm |
|
|
cornevtH
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 30, 2009 2:07 pm Berichten: 431 Woonplaats: Alkmaar
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
100 graden zoiets ik heb nu hitte graad 9 dr in
_________________ TE KOOP RS50 NM street fightaah viewtopic.php?f=14&t=16066
PB maar
|
vr apr 09, 2010 2:30 pm |
|
|
Jard
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 10:51 am Berichten: 288
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
*Vincent* schreef: Jard schreef: thermostaat in een brommer is zinloos en gevaarlijk, eruithalen die handel. regel nummer 1 bij het opvoeren van een brommer. thermostaat eruitnaaien. de kans dat het kapotgaat na enige tijd is vrij groot en als het kapot gaat moet je het maar net op tijd doorhebben want anders heb je een warmloper. de enige reden waarom er een thermostaat in zit is dat de mensen die het maken denken dat wij, brommer rijders. er enige waarde aan hechten dat de brommer een halve minuut eerder goed warm is. Waarop baseer jij deze uitspraak? ervaring, heb het zelf meegemaakt. thermostaat deed op een gegeven moment zn werk niet meer en ik kreeg een warmloper. het is helemaal link als het gebeurt als je al een tijd aan het rijden bent en niet meer echt op het warmtemetertje op je dashboard let. ook al was het risico op een warm/vastloper maar 1% groter. wat is nou het nadeel van dat onding eruit gooien?
|
za apr 10, 2010 9:06 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
dat je brommer minder snel warm word, misschien, waardoor je je brommer meer belast omdat hij langer koud is, waardoor hij sneller onnodig slijt? Waarom, zou een fabrikant IN GODSNAAM technologie en geld in een onderdeel stoppen dat zinloos en gevaarlijk is?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za apr 10, 2010 9:50 pm |
|
|
Daan Vrieze
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 16, 2008 9:32 pm Berichten: 1268
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
Heb mijn thermostaat er ook uitgelaten (ook DR70/80). En heb meteen een Stage6 temp meter erbij gekocht, alsik mijn brommer 's morgens aanzet dan is die in 5 minuten van+/- 12 graden opgelopen naar 40/45 graden. En dan paar km rijden en hij zit al op de 55/60 ofzo.
Wordt snel genoeg warm
_________________ TZR ! viewtopic.php?f=11&t=12490
|
za apr 10, 2010 9:53 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
Jard zegt dat het een gevaarlijk en overbodig ding is. Standaard, is een brommer 50cc. Dan word hij dus echt NIET warm, ik kan het je vertellen. Zeker in de winter rijd je dan standaard op een kouwe motor, en dat is dus 3x kut. Maar als je een grotere cilinder erop zet, dan heb je een grotere boring en 0 extra koeling, maar wel meer warmte afgifte. pas dan word het een aandachtspunt. Maar de uitspraak dat een thermostaat in de koeling zinloos en gevaarlijk is, slaat dus echt op ezels ballen.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za apr 10, 2010 10:31 pm |
|
|
Jard
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 10:51 am Berichten: 288
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
jij snapt het echt niet he, de technologie komt van motoren waar de cilinder inhoud veel groter is. en dus het blok niet warm wordt als hij meteen op lang circuit gaat koelen. bij een ontgrensde brommer rijd je een paar kilometer en dan is je blok warm. met of zonder thermostaat scheelt misschien 1 a 2 kilometer max. dus als jij je die ene kilometer een beetje kunt beheersen dan heb je ook geen extra slijtage.
|
zo apr 11, 2010 2:04 pm |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
jard, vincent heeft gelijk.
_________________
|
zo apr 11, 2010 2:07 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jard
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 18, 2009 10:51 am Berichten: 288
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
kerel, hou toch eens op met het handje boven het hoofd van je vriendjes te houden. begint beetje irritant te worden zo langzamerhand. okee, in de winter kan het handig zijn. als het -5 is ofzo. en dat hebben we nu net 1 keer meegemaakt in nederland. gebeurt normaal nooit meer. en daar komt bij dat als het kapot gaat, wat nogal eens gebeurt. dat je een kei harde vast naaier kunt krijgen. en dat kost je een godsvermogen om weer te repareren als je pech hebt. dus aan jou de keuze, of je rijd door met thermostaat en je riskeert een warm/vastloper. ook al is de kans maar 1%. of je rijd hem net dat extra kilometertje warm en je weet dat je koeling in orde is.
|
zo apr 11, 2010 2:16 pm |
|
|
Patrick B
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 8:36 pm Berichten: 91 Woonplaats: Numansdorp
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
In dit geval moet de thermostaat er gewoon uit. Sowieso zou ik hem er met een 70/80cc nooit in doen. Bij een normale 50cc straat setup is het is gewoon een kwestie van proberen. Wat een gezeik allemaal om zo'n klein simpel iets.
|
zo apr 11, 2010 7:06 pm |
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
daarom word ook vrijwel elke auto en motor ook uitgevoerd met thermostaat juist om die kans te verhogen dat het kapot draait... yea right
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
zo apr 11, 2010 7:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
Patrick B
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 8:36 pm Berichten: 91 Woonplaats: Numansdorp
|
Re: Thermostaat en Koeling van een DR80
Ja en die zijn dus vanaf fabriek standaard hea, + dat wij bij een aluminium cilinder de temperatuur wat lager willen hebben. En dan moet sowieso de thermostaat eruit.
|
zo apr 11, 2010 7:32 pm |
|
|
|