HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 10:18 pm




Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Oliepomp aprilia sr50 ditech morini werkt niet! 
Auteur Bericht
Hendrik
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za jul 30, 2016 11:47 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Oliepomp aprilia sr50 ditech morini werkt niet!
Hallo ik ben een aprilia liefhebber, en ben bezig een aprilia ditech morini te reviseren.

Toen ik de scooter kreeg en hem helemaal klaargemaakt had bleek de oliepomp niet te werken 3 x warmloper.

Vervolgens heb ik de olieontluchtings procedure gestart (bleeding) geen effect, geen leven.

Na de hele kabelboom te hebben doorgemeten op breuken en weerstand heb ik een andere tweedehands oliepomp op marktplaats gekocht, nogmaals geen effect.

Van beide oliepompen was de weerstand netjes 26,3 ohm.

Nu ik vermoedde dat misschien iemand ooit met een gameboy de oliepomp functie heeft uitgezet heb ik een andere ecu gekocht via marktplaats die 100% goed is.

Alweer geen effect!

Nu heb ik het relais van de oliepomp die naast de ecu zit doorgemeten en getest, deze werkt naar behoren.

Nu vermoede ik dat misschien de ontsteking niet doorgeeft aan de ecu dat de oliepomp moet werken, maar na de ontsteking gedemonteerd te hebben en doorgemeten blijkt deze totaal geen breuken te hebben.

Ook heb ik alle foutcodes gewist.

Ook geeft de ecu geen oliepomp foutcodes.

De scooter wou ook gewoon rijden zonder dat de oliepomp werkt.

Nu zit ik met mijn handen in het haar, ik wou just for sure een splinternieuwe oliepomp kopen, maar toen de jongen belde waarvan ik de ecu heb gekocht en die veel onderdelen heeft liggen en zelf ook een ditech morini heeft en hij aangaf dat bij hem de ontluchtingsprocedure van de oliepomp ook niet werkt maar hij beweerde wel olie te krijgen begrijp ik het eve niet meer.

Toen heb ik de boormachine op de ontsteking gezet uiteraard met de klok mee om te kijken of de oliepomp dan ging lopen, alles werkte behalve de oliepomp.

Scooterfreaks kon mij niet verder helpen ik hoop dat iemand een idee heeft en ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik over het hoofd zie.

Aangezien ik gewoon de foutcodes kan uitlezen en mijn scooter goed op het gas reageerde denk ik niet dat een reset van het gasklephuis een mogelijke oorzaak is?

Iemand?? :(


zo jul 31, 2016 12:01 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oliepomp aprilia sr50 ditech morini werkt niet!
Mmm er is hier ook niet veel kennis over de Ditech. Het is hier meer een schakelbrommer forum en die pompen zijn allemaal mechanisch.

De kans is aanwezig dat de oliepomp vanbinnen natuurlijk mechanisch defect is.

Verder is de opbrengst van een oliepomp natuurlijk erg klein. Op elke 5L brandstof zal hij ong 100 ml bij mengen.
Dit zul je dus nagenoeg niet zien. Eigenlijk moet je dan al een rijtest doen waarbij je de 2 takt olie mee mengt in de brandstof en de olie van de pomp opvangt in een vaatje.

Vanaf hier wordt het voor mij gissen gezien ik de ECU van de Ditech neit ken! Echter durf ik wel te beweren dat ik het een en ander van ECU's en Aprilia's weet ;)

De oliepomp zal ook geen foutcodes geven op de ECU omdat hij waarschijnlijk daar helemaal niet aan gelinkt zit. Mijn vermoeden is dat hij gewoon heel simpel een startsignaal vanaf de ontsteking krijgt (welke ook niet volgens de ECU, maar via de CPI loopt).
Bij mijn weten is het enige wat de CPI regelt aan de Ditech de injectie aan de hand van een heel basic luchtmassa meterje (een lambda sonde in de uitlaat werkt niet op een 2 takt).

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo jul 31, 2016 1:28 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron