HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 10:04 pm




Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking???) 
Auteur Bericht
Alec_B
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 06, 2017 1:25 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Heb er nu nog wat aan bezig geweest, en heel de carbu nog eens gereinigd, maar nog steeds geen verschil.

Nu heb ik alle elektronica afgekoppeld en met de brommer gereden en nu zei mijn gps app op mijn gsm dat ik 36km/h haalde, maar ik zou het raar vinden als het nog steeds aan de elektronica zou liggen, want daar is alles nieuw.

Want zowel oude als nieuwe TP spoel hebben de zelfde weerstandswaarden.

Dus ik denk dat die 800Ohm gwn klopt nu, of heb ik een defecte spoel gekregen?

Ik weet dat jullie niet kunnen weten of ik een defecte spoel heb gekregen :D , maar kan er misschien is iemand die dit leest zo vriendelijk willen zijn om zijn ducati spoel door te meten op weerstand tussen de groene en de witte draad die van de spoelen komen?

Alvast bedankt


zo aug 13, 2017 9:58 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Tussen de groene en witte draad met ik op 4 verschillende ontstekingen tussen de 710 en 760 ohm.

800 klinkt niet heel gek en er kan natuurlijk ook een beetje afwijking in je meter zitten.

Heb je je vliegwiel al geprobeerd trouwens? Die kan ook een knauw gehad hebben natuurlijk.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma aug 14, 2017 4:03 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Alec_B
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 06, 2017 1:25 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Vliegwiel ziet er gwn perfect uit..
Wat is er al veel afgeweest nu de afgelopen dagen.

Maar kan het ook een kappotte keerring aan de vliegwielzijde zijn?
Want hij moet echt moeite doen om op toeren te komen en hij klinkt ook wat doffer dan normaal.

Maar ik weet nioet hoe je kan testen of de keerring lek is..

Want ik had is even de carter ontluchting afgesloten en toen kwam de olie er na 600-700m er al uit langs de koppelingshevel.


wo aug 16, 2017 4:15 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Kan de krukas keerring aan beide zijden zijn natuurlijk. Je kunt hem even vervangen.

Wat ook nog een mooie is om als het vliegwiel er op zit deze proberen op en neer te bewegen. Zit hier speling op dan is je krukas lager versleten en sowieso je krukas keerring.

De keerring kun je van buitenaf vervangen. Het lager moet het blok voor open.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


wo aug 16, 2017 11:31 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Alec_B
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 06, 2017 1:25 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Geen speling aan beide kanten, maar ga nu toch maar de beide keerringen vervangen aangezien alles nu toch open ligt.(blok niet gesplitst)

Maar de keerring aan de kant van het vliegwiel is deels metaal, hoe kan ik deze er het beste uithalen zonder het blok te moeten splitsen?

En mijn olie voor de koppeling en versnellingsbak ziet er echt gwn zwart bruinig uit.
Is dit een teken dat er veel benzine gassen bij de olie is gekomen?

Olie:
Afbeelding^


Maar nu toch nog uit interesse :

Maar wat zijn de bekende symptomen van een defecte keerring?

Want ik heb krachtverlies over het gehele toerengebied..


do aug 17, 2017 2:06 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Die metalen kan ook een rubberen in (sommige setjes zit alleen een rubberen in). De metalen kun je makkelijk los krijgen door er een schroef er een heel klein stukje in te slaan en dan een heel klein stukje in te draaien (achter de keerring heb je een paar mm tot je bij het lager bent). Doe dat aan 2 kanten en dan aan de schroeven trekken.

Die aan de ontstekingskant kan echt verschrikkelijk veel symptomen hebben. Je trekt dan valse lucht dus daar zijn onneindig veel mogelijkheden. Die aan de koppeling kant geeft te veel olie/olie dampen. Hierdoor lijkt het alsof hij te rijk loopt. Als je daarop gaat afstellen krijg je in werkelijkheid te weinig benzine en zal hij inderdaad overal vermogensafname hebben.

Je olie ziet er zo niet heel verkeerd uit, al is het wel wat donker natuurlijk, maar dat kan ook komen doordat je er wat slijtage van je koppelingsplaten in hebt.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


do aug 17, 2017 11:14 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Alec_B
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 06, 2017 1:25 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Ik had ook altijd een vette bougie, niet koolstof aanslag maar wel gwn olieachtig op het metaal en veel dat langs de cilinderkop kwam.
Dus ik gok op de koppelingskant, of miss beiden. :00:

Maar heb ze er nu beiden uit en ga ze beiden vervangen door deze set : https://www.josdijkman.nl/krukaskeerringset-am6-viton.html

Is die viton goed? want ze zijn duurder dan de normale, of beter een ander setje pakken?
Ik hoor graag je advies, aangezien jij er veel van kent en altijd snelle en goede antwoorden klaar hebt, bedankt daarvoor. :thumright:

Hopelijk kan ik dan terug rijden, want kheb nu tijd gehad om de brommer volledig te kuisen :L:


do aug 17, 2017 12:10 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Dat is een heel goed setje. Viton staan voor hitte en olie bestendig.

Niet vergeten dat je aan de olie kant ''in'' de keerring moet kijken. Dus aan de koppeling kant de dichte kant naar de krukas.

Vergeet ook niet de dunne O-ring weer om de krukas te doen.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


vr aug 18, 2017 12:04 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Alec_B
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 06, 2017 1:25 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Oke , dankje voor de info.

En moet ik niet gewoon een nieuwe o-ring met metale ring kopen?


vr aug 18, 2017 7:15 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Nee metalen keerring hoeft niet. Die viton zijn gewoon goed.

Die o-ring voor om de krukas (zit achter je vulbus tussen tandwiel en krukas) zit in je pakkingset.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


za aug 19, 2017 2:45 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Alec_B
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 06, 2017 1:25 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Aah jha had het over die o ring : ¨https://www.josdijkman.nl/ring-krukas-rechts-am6.html

Maar die moet ik dus niet kopen?

Srr voor de vragen, maar ben liever zeker voor ik iets bestel :^^:


za aug 19, 2017 3:35 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Die ring heb je als het goed is nog. Die hoef je nooit te vervangen. In de inkeping die je in die bus (ring zo je wilt) ziet hoort een klein zwart o ringetje. Die zul je op de krukas zien zitten als je een beetje oplet. Dat rubber ringetje moet je vervangen. Dat rubber ringetje vindt je in je complete pakkingset.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


za aug 19, 2017 9:44 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Alec_B
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 06, 2017 1:25 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Gaat niet hoger dan een bepaald aantal toeren(ontsteking
Hey,

Even terug een update; er is dus nog niet veel veranderd aan de situatie.

Heb nu de keerringen vervangen en nu is hij wel al afstelbaar, maar hij gaat nog altijd niet boven de 38.

Dus ik heb een paar soorten van compressie testen gedaan en bij allemaal deed die het slecht.

Dus alles even opsommen samen met de cilinder :

1) = Originele cilinder
2) = Goedkope 50 euro cilinder van josdijkman

-Aan de hand van hoe gemakkelijk je het vliegwiel kan rond draaien met de hand
1) heel gemakkelijk bijna geen moeite doen
2)Minder gemakkelijk dan de eerste, maar nog altijd zonder echt veel moeite

-Aan de hand van of je hem door kan duwen in de eerste versnelling( t.w.v. = 11-52)
1) heel gemakkelijk, het lijkt gwn of de brommer 150kg weegt en de lagers van de wielen kapot zijn(ervaring mee)
2) Minder gemakkelijk maar hij slipt ook hier niet

- De kickstarter test
1) vrij gemakkelijk door te duwen
2) Minder gemakkelijk maar er voelt toch iets niet juist

Dus graag jullie gedacht, want je ziet ook dat het met de nieuwere cilinder
waar trouwen zowel boven als onder een hapje uit de uitlaatpoort is hij altijd
wel iets meer compressie heeft.


Nu is er een nieuwe cilinder onderweg van josdijkman, namelijk de dopler origin 50cc.

Maar toch nog even graag jullie reacties

PS : hier is een foto van de nieuwe cilinder, had het te laat gemerkt voor garantie.
En cilinder kwam zo uit de doos.
Ook het pennetje dat er voor zorgt dat je zuigerveer juist blijft zitten is op de zuiger naar binnen geduwd..

https://1drv.ms/i/s!AiVA6AaDGvQHg_5tam7wJQNblhLlOA
https://1drv.ms/i/s!AiVA6AaDGvQHg_5u9DCJEXjZnfF84Aµ
https://1drv.ms/i/s!AiVA6AaDGvQHg_5x0_ePTX8aG0pcWQ
https://1drv.ms/i/s!AiVA6AaDGvQHg_5wB1kEKny5kc7Pww


vr sep 01, 2017 6:06 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron