HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 2:03 pm




Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 Powervalve AM6 
Auteur Bericht
andre12
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 5:52 pm
Berichten: 11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
RSjoep, Klopt inderdaad. Rotax max zijn kartblokken, is die elektronische powervalve gewoon om mee te testen dan? Ik meende dat elektronische powervalves niet mochten in de kartwereld, of is dat veranderd?

Mvg


vr dec 16, 2011 11:25 am
Profiel
rs 125 corser
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 28, 2011 7:14 pm
Berichten: 36
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
andre12 schreef:
Ik zag laatst een foto van deze cilinder, nu zag ik dat jullie het er hier ook over hebben. Deze cilinder is echt een voorbeeld van een verkoopstunt. Pneumatische powervalves werken totaal niet! Ze vallen dicht als je overschakelt, en vallen dicht na het topvermogen. Dus geen overtoeren, en die zijn net heel belangrijk tijdens het racen. Een goede powervalve is bediend door een servomotor via de ontsteking en word afhankelijk van de gasstand en toerental geprogrammeerd.

Mvg


Ze werken toch niet op een vacuüm maar op de gasstroom?
Voordeel kan zijn dat je dan een meer toerental afhankelijke controle hebt in plaats van dat aan/uit dat je op een elektrisch gestuurde hebt.

_________________
“Karakter is belangrijk.. maar je moet er wel mee over straat kunnen”


vr dec 16, 2011 12:23 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
Staat ook nergens vacuüm, toch? Pneumatisch betekent gewoon op luchtdruk.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


vr dec 16, 2011 1:37 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
andre12 schreef:
RSjoep, Klopt inderdaad. Rotax max zijn kartblokken, is die elektronische powervalve gewoon om mee te testen dan? Ik meende dat elektronische powervalves niet mochten in de kartwereld, of is dat veranderd?

Mvg


nee hij zit in belgie op een automotive studie en kan op school alles uittekenen en testen, kart is van hem zelf en hij rijd er paar vrije wedstrijden mee, gewoon van een club

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


vr dec 16, 2011 2:10 pm
Profiel
rs 125 corser
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 28, 2011 7:14 pm
Berichten: 36
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
frishh schreef:
Staat ook nergens vacuüm, toch? Pneumatisch betekent gewoon op luchtdruk.


frishh schreef:
Staat ook nergens vacuüm, toch? Pneumatisch betekent gewoon op luchtdruk.


Dat snap ik, maar ik vul maar in waarom het niet zou kunnen werken.
Het enigste wat dat klepje moet doen in beneden de 7000 toeren dicht blijven, dat is dus 1 keer bij de start:)

_________________
“Karakter is belangrijk.. maar je moet er wel mee over straat kunnen”


vr dec 16, 2011 3:17 pm
Profiel
andre12
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 5:52 pm
Berichten: 11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
rs 125 corser, Ik denk dat je verkeerd denkt over de werking van een powervalve, je kunt het op twee manieren bekijken. Op straatmotoren zit ie er op om nog wat vermogen onderin te hebben, op racemotoren zit ie er hoofdzakelijk op om overtoeren te krijgen als je aan het racen bent kom je toch niet onder de 9 a 10 duizend toeren. Wat je dus eigenlijk wil is dat de motor vanaf 10000 toeren fatsoenlijk vermogen levert en dat blijft doen zolang je de kraan openhoudt dus zal de uitlaattiming opgeschroeft moeten worden dmv een klep. Wat gebeurt er bij een klep die op uitlaatgassen werkt, zo gauw je het topvermogen voorbij bent slaat de klep dicht omdat de vulling een stuk minder word. Weg toeren. Op het rechte eind merk je er niet zoveel van omdat je dan op tijd schakelt (dan valt ie ook dicht), maar net tussen 2 bochten in schakelen en direct weer terug moeten kost veel te veel tijd. Wat je dan doet is in een eigenlijk te lage versnelling door laten lopen wat dus niet wil met zo'n type powervalve. Conclusie: waardeloos voor een racebromfiets, waarvoor die hoogstwaarschijnlijk ook ontworpen is.


vr dec 16, 2011 3:48 pm
Profiel
rs 125 corser
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 28, 2011 7:14 pm
Berichten: 36
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
andre12 schreef:
rs 125 corser, Conclusie: waardeloos voor een racebromfiets, waarvoor die hoogstwaarschijnlijk ook ontworpen is.

Afbeelding
Deze foto staat bij het perspraatje.

Ik denk dat het in beide gevallen kan werken mits de aansturing maar in orde is.
Ook op de gp fietsen zit een rave2 gewoon pneumatisch gestuurd.

_________________
“Karakter is belangrijk.. maar je moet er wel mee over straat kunnen”


vr dec 16, 2011 5:39 pm
Profiel
andre12
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 5:52 pm
Berichten: 11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
Ah oke, die foto had ik nog niet gezien, heb je ook een link van het artikeltje?
Sommige gp fietsen hebben idd nog zo'n type powervalve, volgens mij Mahindra of Haouje ontworpen door Jan witteveen die nu voor Athena werkt. En die motoren komen ongeveer 40km per uur topsnelheid te kort en 3 seconden per ronde op een rsa. Wat je zegt over de aansturing klopt wel, maar dat is juist niet in orde bij een pneumatische. Een rsa en een rsw hebben wel een elektronische niet dat alleen die powervalve het verschil maakt maar meer om aan te duiden dat er in de gp's ook wel slechte motorfietsen gemaakt worden. Als je een gp motor als voorbeeld neemt, neem dan ook een goede motor als voorbeeld.

Mvg


vr dec 16, 2011 6:02 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
http://adrenalinpedstop.blogspot.com/20 ... valve.html

Artikel stond in de startpost.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


vr dec 16, 2011 9:25 pm
Profiel
rs 125 corser
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 28, 2011 7:14 pm
Berichten: 36
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
andre12 schreef:
Sommige gp fietsen hebben idd nog zo'n type powervalve, volgens mij Mahindra of Haouje ontworpen door Jan witteveen die nu voor Athena werkt. En die motoren komen ongeveer 40km per uur topsnelheid te kort en 3 seconden per ronde op een rsa. Wat je zegt over de aansturing klopt wel, maar dat is juist niet in orde bij een pneumatische. Een rsa en een rsw hebben wel een elektronische niet dat alleen die powervalve het verschil maakt maar meer om aan te duiden dat er in de gp's ook wel slechte motorfietsen gemaakt worden. Als je een gp motor als voorbeeld neemt, neem dan ook een goede motor als voorbeeld.

Mvg


Mij lijkt voor een straatfiets pneumatisch ideaal omdat je zonder draadjes knippen etc redelijk éénvoudig een
veer/membraan kan aanpassen voor werking naar keuze.
Dat de werking niet ideaal is zou daar geen probleem moeten zijn.
Op de straat rs vind ik het juist jammer dat je als je tegen de 8000 toeren zit die klep constant open en dicht gaat en niet een beetje geleidelijk.
Zijn het in de gp dan zulke pannenkoeken dat ze niet merken dat een pneumatisch powervalve dicht valt op top?
Volgend jaar hebben we in ieder geval alleen de 250cc 4 takts nog in de motogp dus veel ontwikkeling zal er niet meer zijn in de2takt wereld.

Bedankt!

_________________
“Karakter is belangrijk.. maar je moet er wel mee over straat kunnen”


za dec 17, 2011 2:06 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Powervalve AM6
Ik zie er wel degelijk voordeel in, nog hoger timen zonder onderin klote vermogen te krijgen. zou het wel willen in me dappie direct 184 (powervalve dicht) 192 (los) uitlaat timing erin

In die appie rs125 vond ik het wel lekker rijden zo opzich, al hebben die dingen ook gewoon geen vermogen... :D:

_________________
No shit !?


wo jan 11, 2012 5:39 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: