Auteur |
Bericht |
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
ruimte te kort bij spoelers, lassen of epoxi ?
nou, ook ik loop weleens ergens tegen aan!
nu zit ik bij mijn membraan, te kloten met te kort ruimte. ik moet daar nu zo gaan frezen, dat ik buiten men cilinder oppervlak kom. nu durf ik dat wel op te vullen met epoxi, gezien dat buiten men carters komt, alhoewel ik jullie mening ook daar over wil horen of dat oke is!?
maar nu komt het gezeik, ook aan de binnen kant van men blok, heb ik dat op mijn carters, de spoelers niet overheen komen. nu is het geval niet, dat de cilinder te groot is, maar mijn carter is te groot op dat punt (de rest was wel groter.)
zeggen jullie nu lassen of gewoon opvullen met epoxi ? die rommel word KNEITER hard, maar wat zijn de ervaringen ?
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
do jan 15, 2009 6:39 pm |
Persoonlijk album
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm Berichten: 2931 Woonplaats: Nederhemert
|
Re: ruimte te kort bij spoelers, lassen of epoxi ?
Als je maar de goede epoxy soort kiest, ik rijd ook rond met meuq in me spoelers
_________________ Thom'z BeunBaas
|
do jan 15, 2009 7:16 pm |
|
|
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
Ik rijd met me eigen blok met epoxy binnen in, rijd er al anderhalf seizoen mee rond, niets aan te zien nog Rainier rijd met ze 7t met opgelaste carters. Hij had inderdaad hetzelfde probleem als jij. Dus ook de spoelpoorten zijn bij hem opgelast. Voor t mooie zou ik waarschijnlijk lassen en dan met de frees bank erover. Maar epoxy kan ook prima als je maar de goede hebt en t GOED aanbrengt.
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
do jan 15, 2009 7:45 pm |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
|
lassen kan makkelijk. carters worden er niet heet van en het zit aardig eind boven de lager passingen.
ik heb gewoon gelast en is niets mis mee gegaan.
|
do jan 15, 2009 7:56 pm |
|
|
sbk replica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 10, 2007 2:04 pm Berichten: 2602 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: schagen
|
petertzr schreef: Als je maar de goede epoxy soort kiest, ik rijd ook rond met meuq in me spoelers raad je aan ?
_________________ RS50 rossi, honda cbr400rr en cb350f!
|
do jan 15, 2009 8:08 pm |
Persoonlijk album
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
|
Ik ben persoonlijk geen fan van lassen omdat je de structuur van je aluminium nou eenmaal veranderd ermee. Het kan harstikke goed gaan zoals je ziet bij Rainier maar ik zou eerder juiste devcon soort erin smeren. Als je die goed mengt met handschoenen aan en zorgt dat je ondergrond goed vet / vloeistof vrij is en wat opgeruwt zit het als een kanon
|
do jan 15, 2009 11:50 pm |
|
|
kevinrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 19, 2007 1:45 pm Berichten: 460 Woonplaats: hoogeveen/ermelo
|
http://emot.nl/webwinkel/index.php?act= ... ductId=246is ook wel bij een goede autozaak te kopen, kost wat maar heb je cker kwaliteit, is ook vloeibaar dus mooi te verwerken.
_________________ viewtopic.php?f=14&t=11802
|
do jan 15, 2009 11:58 pm |
|
|
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
inderdaad de goed soort epoxy kiezen er zijn harstikke veel soorten van, en wel goed mengen hea
|
vr jan 16, 2009 12:03 am |
|
|
Shadowrider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am Berichten: 2375 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: haaksbergen
|
hmm ind ben benieuwd hoe het bij jou gaat werken zit ook te denken over lassen of dat spul te gebruiken
|
vr jan 16, 2009 6:12 pm |
Persoonlijk album
|
|
Rugge
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 10:26 pm Berichten: 50 Woonplaats: Staphorst
|
petertzr schreef: Ik ben persoonlijk geen fan van lassen omdat je de structuur van je aluminium nou eenmaal veranderd ermee. Het kan harstikke goed gaan zoals je ziet bij Rainier maar ik zou eerder juiste devcon soort erin smeren. Als je die goed mengt met handschoenen aan en zorgt dat je ondergrond goed vet / vloeistof vrij is en wat opgeruwt zit het als een kanon Als je de carters voorverwarmt dan, zou dat dan niet helpen?
_________________ APRILIA FROM ZERO TO SENSATION!!!
|
zo feb 08, 2009 11:26 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
|
Helpt wel uiteraard maar spanningen eruit nagloeien schiet beter op
|
ma feb 09, 2009 12:09 am |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
ja dan is de spanning eruit maar je blok nog net zo krom
|
ma feb 09, 2009 12:13 am |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
daar gebruik je dan een mal voor
_________________ bier is lekker
|
ma feb 09, 2009 7:50 pm |
|
|
petertzr
ApriliaForum Member
|
ruud schreef: ja dan is de spanning eruit maar je blok nog net zo krom Valt eventueel nog na te frezen. Ik zou iig als je dan toch begint aan die onheil van lassen aan carters eerst de spanningen eruit laten en dan eventueel nafrezen.. Als de zooi namelijk al krom trekt bij het lassen en je freest het dan recht waarna het blok lekker warm word is het nog vragen om problemen..
|
ma feb 09, 2009 7:58 pm |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
|
petertzr schreef: ruud schreef: ja dan is de spanning eruit maar je blok nog net zo krom Valt eventueel nog na te frezen. Ik zou iig als je dan toch begint aan die onheil van lassen aan carters eerst de spanningen eruit laten en dan eventueel nafrezen.. Als de zooi namelijk al krom trekt bij het lassen en je freest het dan recht waarna het blok lekker warm word is het nog vragen om problemen.. ajoh allemaal onzin als je ziet hoever het deel wat gelast moet worden weg zit van de krukas passing gaat dat echt niet een probleem worden. desnoods last ie het in etappes zodat je carter niet te heet word, maar ik geloof echt niet dat ze er krom van worden. en als je denkt van wel goede epoxy erop en netjes aanbrengen, kan er ook weinig mis gaan. want ook dat spul komt mits goed behandeld niet los. lijkt me wel einde discussie dit
|
ma feb 09, 2009 8:45 pm |
|
|
|