HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 11:49 am




Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Aprilia rs 125 2010 algemene controlelamp 
Auteur Bericht
Julianwessel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za sep 23, 2017 2:13 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Aprilia rs 125 2010 algemene controlelamp
Ik ben helemaal nieuw op het forum en weet dus niet precies waar ik dit topic moet plaatsen. Als het dus verkeerd is laat het me even weten :).

Ik heb onlangs een aprilia rs 125 van 2010 gekocht. Ik heb al een paar keer probleemloos gereden, maar toen ik vandaag de motor wou starten brandde de algemene controle lamp. Dit is het rode lampje met een driehoek met daarin een uitroepteken. Dit was plotseling en heb geen idee waar het weg komt.

Ik heb de manual erbij gepakt en die zegt alleen dat het dus een algemene controle lamp is. Nu heb ik dus de olie gecheckt, die zat nog bijna vol. Ook heb ik de blokolie gecheckt en daar zat ook nog genoeg in. Koelvloeistof was ook nog vol. Nu heb ik de accu even gemeten en die gaf 11.67V aan. Ik weet niet zeker of dit genoeg is? Volgens mij moet hij daarmee kunnen starten. Want een week geleden brandde het lampje nog niet en startte hij gewoon. Ik heb hem eventueel aan de lader gelegd, maar zijn er nog andere dingen die ik kan checken om erachter te komen waarom het lampje brandt en de motor dus niet start?
Als het de accu is hoor ik dat ook graag en dan is mijn vraag beantwoordt :)


za sep 23, 2017 2:24 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 2010 algemene controlelamp
11,67 V is wel erg aan de lage kant, gaat de startmotor uberhaubt rond?

Je kunt hem altijd even proberen aan te lopen, het is een heel simpele 2 takt dus zolang hij smering krijgt gaat het sowieso goed.
Als je dan even een blokje om rijdt en het lampje is weg is het sowieso de accu geweest.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo sep 24, 2017 10:32 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Julianwessel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za sep 23, 2017 2:13 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 2010 algemene controlelamp
Ik heb de accu aan de druppellader gehad en die is nu rond de 12,40 V. De startmotor draaif wel rond en aanlopen ook al geprobeerd maar werkt niet. Ik zat zelf te denken aan iets wat een storing geeft in het elektrisch circuit waardoord hij niet start. Of iets met de bougie misschien?


ma sep 25, 2017 12:27 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia rs 125 2010 algemene controlelamp
Bougie vervangen kan nooit kwaad. Kijk anders eens of deze ook erg nat is van de benzine. Het zou kunnen zijn dat hij door al het starten verzopen is.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma sep 25, 2017 9:50 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron