Auteur |
Bericht |
Thijsiie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 28, 2010 9:13 pm Berichten: 930 Woonplaats: IJsselmuiden
|
 Brommer kopen waarvan het kenteken in beslag is genomen
Zoals je misschien al weet ben ik al een tijdje naar een projectbrommer aan het kijken. Nu kom ik regelmatig een brommers tegen waarvan het kenteken in beslag is genomen. Nu heb ik een paar vragen: kan je dan wel overschrijven? hoe gaat het keuren als hij van eigenaar is gewisseld? wat kost het keuren? of moet je hem helemaal opnieuw bij het RDW laten keuren?
Zoals je als ziet heb ik nog wel wat vragen. Ik hoop dat wat mensen mij hier antwoord op kunnen geven.
Groeten Thijs
|
di apr 19, 2011 6:30 pm |
|
 |
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
 Re: Brommer kopen waarvan het kenteken in beslag is genomen
niet aan beginnen.
_________________ bier is lekker
|
di apr 19, 2011 7:31 pm |
|
 |
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member
|
Kenteken in beslag genomen..... of zit er meer achter. gewoon niet aan beginnen. 
|
di apr 19, 2011 7:33 pm |
|
 |
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
je kan op basis van de kentekenplaat toch ook wel bepalen of ie gestolen is of nie. . .
|
di apr 19, 2011 7:36 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
idd, http://ovi.rdw.nl ff kenteken invoeren kun je meteen zien hoe of wat. oh is beveiligd, ff ovi rdw googlen
di apr 19, 2011 7:36 pm |
|
 |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Er wordt niet altijd bij die kentekens gezet dat hij gestolen is zodat de dief ook niet weet of er aangifte is gedaan. Kentekennr naar de RDW mailen.
di apr 19, 2011 8:50 pm |
|
 |
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
wat bedoel je precies met kentekennummer?
weet iemand hoe het gaat met het keuren enzo?
|
di apr 19, 2011 8:59 pm |
|
 |
sander_678
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 10:27 am Berichten: 129 Woonplaats: zaandam
|
ik heb een brommer gekocht zonder kenteken (in beslag genomen). Ik moet hem morgen laten keuren. Je kan gewoon overschrijven alleen dan meld het vrouwtje achter de balie even dat er geen kenteken opzit. Maar ze gaan een test doen die 62,50,- kost. snelheid geluid remmen licht lagers. maar ik laat morgen wel horen hoe het is gegaan.
(ff editje): er zit wel een kenteken op maar die is niet geldig. (zodat je kan zien of die gestolen is of niet)
|
wo apr 20, 2011 6:43 pm |
|
 |
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
ja oke. dus dan is het voor mij in principe hetzelfde: een brommer die tijdelijk zijn kenteken kwijt is vanwege het fors overschrijden van de constructiesnelheid. ik ben benieuwd hoe het bij jou morgen is gegaan 
|
wo apr 20, 2011 7:05 pm |
|
 |
Rs50_drifter
ApriliaForum Member
|
Toen ik hem liet keuren, omdat mijn papieren ook waren ingenomen, gingen ze alleen even onder mijn kappen kijken(geen idee waarom) rem blokken checken, frame nummer checken, en dan kan die de rollerbank op, er werd toen 41 gemeten 
|
vr apr 22, 2011 9:50 am |
|
 |
sander_678
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 10:27 am Berichten: 129 Woonplaats: zaandam
|
sorry voor de late reactie. Maar ik ben netjes naar het keuring station gegaan in Amsterdam. Ik was de eerste van de brommers en hij ging even framenummer controleren. Daarna even remmen testen. op de test bank (hij ging 38) lampen controleren. En klaar was ik. Ik kreeg mijn papieren thuis gestuurd. Ze kunnen de historie van de vorige eigenaren zien. hoe hard die er mee had gereden enzo. (al moet ik wel zeggen ik heb mijn brommer van een erg goede vriend gekocht) Maar er is wel een verschil tussen brommers sommige mensen verkopen hun brommer zonder kenteken. Maar mijn brommer had al een kenteken alleen met ingenomen papieren.
|
vr apr 22, 2011 5:06 pm |
|
 |
|