HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 10:42 am




Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast 
Auteur Bericht
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm
Berichten: 1495
Woonplaats: Barendrecht
Antwoord met een citaat
Bericht PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast


De overlast door scooters moet worden beteugeld door een strikter lik-op-stukbeleid. Tweede Kamerlid Sharon Dijksma (PvdA) pleit voor hogere boetes en wil dat opgevoerde scooters sneller in beslag worden genomen.

Beginnende scooterrijders die in korte tijd twee keer zwaar in de fout gaan, zouden net als jonge automobilisten hun rijbewijs moeten kwijtraken. Dijksma bevestigt berichtgeving hierover in De Telegraaf. Het Kamerlid wil de voorstellen nog voor de begrotingsbehandeling bespreken met verantwoordelijk minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur).

Crimineel handelen

Dijksma wil ook dat duidelijker wordt wat op de weg de beste plaats is voor de scooter, gezien bijvoorbeeld de vele klachten over langzame scooters op het fietspad. Ook zou minister Ivo Opstelten (Veiligheid) met gemeenten moeten gaat praten over het weren van scooters uit winkelgebieden. Dat scheelt overlast en voorkomt meteen dat de scooter gebruikt kan worden bij crimineel handelen als overvallen, aldus Dijksma die met de Kamer in het verleden een soortgelijke strijd voerde tegen opgevoerde brommers die soms wel harder dan 100 kilometer per uur konden.

CDA'er Sander de Rouwe vindt de voorstellen prima maar tekent aan dat het eigenlijk allemaal al bestaande regels zijn. Hij hoopt wel dat de PvdA het echt meent met het plan om het brommerrijbewijs na twee in plaats van drie forse overtredingen in te nemen. De Rouwe wil al langer dat het rijbewijs van beginnende automobilisten niet na drie maar na twee zware overtredingen wordt ingenomen en hoopt dat de PvdA daar nu ook voor is.

Schroothoop

De VVD kan zich vinden in lik-op-stukbeleid na gevaarlijk rijgedrag. "Helemaal mee eens. Bij zeer grove overtredingen, opvoeren en recidive, dus als het echt te gek wordt, gewoon verschroten die apparaten", aldus VVD'er Charlie Aptroot. Dijksma is blij met deze steun: "zo kunnen we spijkers met koppen slaan."

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... erove.html
Onder de aandacht gebracht door Keijenborg

_________________
FireStar schreef:
vetcool, mannen met lang blond haar :)
Yamaha YZF 600R Thundercat


wo nov 03, 2010 2:12 pm
Profiel WWW
bas_sx50
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm
Berichten: 972
Woonplaats: Den Haag
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
niks mis mee

_________________
Jeroenvs schreef:
bas, de redder in nood

JvS schreef:
Bas, superman haha


wo nov 03, 2010 3:17 pm
Profiel
bataloa
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 13, 2010 4:55 pm
Berichten: 580
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
45 km/h is gewoon een trieste snelheid, je kan niet met het verkeer meerijden en de fiets bromfiets paden zijn vaak slecht.
ik rijd zelf altijd met het verkeer mee, en dan heb je nog mensen die je als een malloot inhalen maar dat komt gewoon door je kenteken, als je me op een 80 weg waar ik 84 rijd, met 120 voorbij komt ben je gewoon een triest figuur :X:
En als je op wegen "45" gaat liggen kakken gaan ze zich aan je ergeren, maar dat zijn wel diezelfde mensen die ook zeggen dat die opgevoerde scooters/brommer keihard aangepakt moeten worden..mensen die dus niet goed nadenken over dingen, waarschijnlijk ook de mensen die dit soort plannen volop steunen :||:
Er zit een verschil in achterlijk en gevaarlijk rijden, en met het verkeer meerijden. maar we worden wel allemaal over 1 kam geschoren.
"Time to fight back :devil: "

_________________
Derbi Gpr50 ‘06


wo nov 03, 2010 3:48 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
ga jij maar terug vechten

al dat gezeik er over, je kan wel een discussie gaan starten maar je wint er niets mee

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo nov 03, 2010 3:53 pm
Profiel
bataloa
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 13, 2010 4:55 pm
Berichten: 580
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
nee met alles slikken win je wat wil je zeggen, lekker instelling voor je leven.
jij komt er wel :X:

_________________
Derbi Gpr50 ‘06


wo nov 03, 2010 3:58 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
knul, over dit onderwerp zijn al zoveel discussies geweest over de jaren, en het heeft niets uitgehaald

en geloof mij maar, aangezien me advies op het midelbaar politiek was ;)

er gebeuren gewoon te veel ongeluken met scooters en brommer,

we heben geluk dat ze nog niet in het totaal verboden zijn

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo nov 03, 2010 4:03 pm
Profiel
SakerTje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm
Berichten: 2258
Woonplaats: sintjuttemis
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
ze drukken dit toch wel zo ver mogelijk door
en aangezien ik er volgend jaar toch geen last meer van heb, en in een boerengat woon ( :Y: )
zeg ik ook, ze doen maar
laat ze maar naar de andere landen in de eu kijken, rijden ze std al 80+


wo nov 03, 2010 4:03 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
ja en ga daar is kijken hoeveel ongeluken er gebeuren en hoeveel met een dodelijke afloop

in verhouding zal het een stuk meer zijn dan in nederland

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo nov 03, 2010 4:04 pm
Profiel
SakerTje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm
Berichten: 2258
Woonplaats: sintjuttemis
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
daar rijden er ook meer als in nederland neem ik aan
en hier rijd er toch bijna niemand 45


wo nov 03, 2010 4:10 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
zeg toch in verhouding ;)

er zijn er steeds meer die 45 rijden, alleen het schakel volk voert nog EGT op verder is het bijna niet meer

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo nov 03, 2010 4:11 pm
Profiel
SakerTje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm
Berichten: 2258
Woonplaats: sintjuttemis
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
oja, overheen gelezen :X:
hangt ook wat de regio af, hier rijd echt (bijna) niemand 45


wo nov 03, 2010 4:13 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
uuu jij woont in strije ofzo toch??

ik woon ook in jouw regio, en de meeste scootertjes zijn egt niet meer opgevoerd hoor

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo nov 03, 2010 4:16 pm
Profiel
bataloa
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 13, 2010 4:55 pm
Berichten: 580
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
team-rs schreef:
knul, over dit onderwerp zijn al zoveel discussies geweest over de jaren, en het heeft niets uitgehaald

en geloof mij maar, aangezien me advies op het midelbaar politiek was ;)

er gebeuren gewoon te veel ongeluken met scooters en brommer,

we heben geluk dat ze nog niet in het totaal verboden zijn


gek dat leraar nederlands niet jou advies was.
Bovendien, als je scooters etc helemaal verbied dan heb je wat, laten we ze allemaal in een auto/motor duwen wat over het algemeen wel wat harder gaat. dan heb je wat lekkers. En zowiezo die mensen die met een scooter onverantwoord rijden, doen dat met een auto of motor ook wel, en bij automobilisten gaan we ook niet allemaal huilen, jaa lik op stuk beleid, vernietigen die handel. het is gewoon hypocriete ondoordachte zooi.

_________________
Derbi Gpr50 ‘06


wo nov 03, 2010 4:19 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
bataloa schreef:
team-rs schreef:
knul, over dit onderwerp zijn al zoveel discussies geweest over de jaren, en het heeft niets uitgehaald

en geloof mij maar, aangezien me advies op het midelbaar politiek was ;)

er gebeuren gewoon te veel ongeluken met scooters en brommer,

we heben geluk dat ze nog niet in het totaal verboden zijn


gek dat leraar nederlands niet jou advies was.
Bovendien, als je scooters etc helemaal verbied dan heb je wat, laten we ze allemaal in een auto/motor duwen wat over het algemeen wel wat harder gaat. dan heb je wat lekkers. En zowiezo die mensen die met een scooter onverantwoord rijden, doen dat met een auto of motor ook wel, en bij automobilisten gaan we ook niet allemaal huilen, jaa lik op stuk beleid, vernietigen die handel. het is gewoon hypocriete ondoordachte zooi.


nederlands is niet mijn beste vak inderdaar met zwaare dyslectie ( ik heb het papiertje dat het bewijst )

maar jij moet maar je mond houden want dit stome gelul gaat nergens over :{}: ga eerst maar eens wat onderzoek doen ;)

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo nov 03, 2010 4:22 pm
Profiel
bataloa
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 13, 2010 4:55 pm
Berichten: 580
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
Ik houd me mond niet, zeker niet voor iemand zoals jij, waarvan ik blindelings iets zou moeten aannemen omdat een of andere leraar tegen hem zei jij moet iets met politiek gaan doen :D: nee dat is een lekkere beredenatie.
En dat er veel ongelukken gebeuren, dat geloof ik heilig. Want mensen denken ook dat ze de wereld aankunnen etc. maar door scooters uit te bannen haal je dit echt niet weg.
Bovendien mensen met zo'n rijstijl, rijden in andere voertuigen ook wel zo. hier tegen moet je hard optreden, en niet alles over 1 kam scheren zoals ik al zei.
En je snapt zelf ook dat dit best hypocriet is, je scootertje mag niet harder als 45 omdat het zo gevaarlijk is bla bla. oke prima, vervolgens word je 18 en mag je met 0! ervaring auto gaan en of motor gaan rijden. Dat ziet een blinde nog dat dit te hypocriet voor woorden is. Maar daar hoor je niet van uitbannen die jeugd in die auto's. Als je genoeg geld hebt, krijg je best een snelle bak verzekerd.
En dat die jongetjes daadwerkelijk dit soort rijgedrag vertonen ben jij een mooi voorbeeld van, want jij bent je autorijbewijs al kwijt. Dus als ik al van iemand iets zou moeten aannemen over dit soort dingen kom jij er niet echt in voor.

_________________
Derbi Gpr50 ‘06


wo nov 03, 2010 4:28 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: