HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 3:37 pm




Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast 
Auteur Bericht
Keijenborg
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 28, 2009 2:50 pm
Berichten: 295
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
wat denken jullie dan, gaat dit snel ingevoerd worden of zal dit nog wel even duren? :^^:


wo nov 03, 2010 4:32 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
hmm ik ben me rijbewijs kwijt omdat ik dus stome jeugd ben??

je weet de situatie niet waar het in gebeurde dus kan je niet oordelen ;)

en je word op je 18e niet zonder 0 ervaring in een auto gezet

aangezien hier egt sirieuze rijlessen voor zijn,

ik vind geweeon dat dit doorgevoerd mag worden, want 45 is de wet klaar

en er zijn een hoop voorbeelden dan hogere snelheeden dooden opleeveren, ook een voorbeeld op dit forum ;)

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo nov 03, 2010 4:33 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
Keijenborg schreef:
wat denken jullie dan, gaat dit snel ingevoerd worden of zal dit nog wel even duren? :^^:

duurd minimaal 8 jaar geloof ik de wet aanpasen :P

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo nov 03, 2010 4:33 pm
Profiel
bataloa
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 13, 2010 4:55 pm
Berichten: 580
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
team-rs schreef:
hmm ik ben me rijbewijs kwijt omdat ik dus stome jeugd ben??

je weet de situatie niet waar het in gebeurde dus kan je niet oordelen ;)

en je word op je 18e niet zonder 0 ervaring in een auto gezet

aangezien hier egt sirieuze rijlessen voor zijn,

ik vind geweeon dat dit doorgevoerd mag worden, want 45 is de wet klaar

en er zijn een hoop voorbeelden dan hogere snelheeden dooden opleeveren, ook een voorbeeld op dit forum ;)


Kerel ik weet dan wel niet de reden, maar om je rijbewijs kwijt te raken moet je 50 km/h te hard rijden, denk dat ik prima kan oordelen dat de politie absoluut correct handelde iemand als jou z'n rijbewijs af te nemen. Ik vind dat dit doorgevoerd mag worden, want het is de wet klaar. heeft niets te maken met de situatie en oordelen. Zo denk jij er ook over als ik het goed begrijp, dus ga nu geen uitzonderingen lopen maken. Dit is wat je zojuist zelf gezegd hebt :^^:
en bij rijles is er iemand die naast je zit, die jou met de beentjes op de grond houdt. maar zodra die persoon weg is, wil het nog wel eens fout gaan he. Bovendien krijg je op de scooter nu ook les. En daarmee word ook een bepaalde basis gelegd.
Vind het rijbewijs vanaf 16.5 halen wel een goed plan, met iemand die al 10 jaar zijn rijbewijs heeft erbij tot je 18 bent. Dan bouw je al wat "echte" ervaring op. En is de kans ook groot dat je goed kan rijden als je 1x echt mag rijden. I.P.V. 20 rijlessen en klaar. Welke toch veelal momentopnames zijn + dat mensen altijd rekening houden met lesauto's.

_________________
Derbi Gpr50 ‘06


wo nov 03, 2010 4:39 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
zoals met veel mensen hier, ga ik ook niet met jou in discussie

je denk alles te weeten, maar dit is egt niet zo als ik zo is lees wat jij hier neer zet


en ik reed inderdaad veel te hard, maar dit deed ik wel op een plek en tijdstip waar dit makelijk kon, dat is anders dan iemand die het in een 30 km gebied doet of op een druk moment op de weg zonder enig overzicht

maar toch is het gewoon terecht dat me rbw is ingenomen aangezien ik te hard reed,

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo nov 03, 2010 4:45 pm
Profiel
bataloa
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 13, 2010 4:55 pm
Berichten: 580
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
Nee hoor ik snap heel goed dat ik niet alles weet, maar ik merk ook al heel duidelijk dat dit bij jou precies net zo het geval is. En discussiëren is prima, maar jij spreekt jezelf al tegen. Denk dat jij beter eerst eens kan gaan nadenken over wat je hier nu zegt, dan mij af te doen als iemand die geen kennis van zaken zou hebben.
En ik snap ook dat je dit waarschijnlijk deed op een weg waar het kon zonder dat iemand er last van had, maar het waren jou woorden, ik gebruikte alleen maar jou eigen woorden tegen je. En omdat je het zelf meemaakt snap je al meteen een stukje complexiteit ervan. Het feit dat je dit niet meteen inzag geeft al aan dat ook jij niet de kennis in pacht hebt. Wat niet erg is, maar doe dan niet mij af als een achterlijke.
Maar nu weer OT want dit gaat niet over auto's, maar over scooters :^^: :

_________________
Derbi Gpr50 ‘06


wo nov 03, 2010 4:49 pm
Profiel
SakerTje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 28, 2009 8:04 pm
Berichten: 2258
Woonplaats: sintjuttemis
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
team-rs schreef:
uuu jij woont in strije ofzo toch??

ik woon ook in jouw regio, en de meeste scootertjes zijn egt niet meer opgevoerd hoor

nee hoor, ik woon in regio zuid/west friesland, wil ik in strijen komen moet ik een goed eind rijden :P


wo nov 03, 2010 5:00 pm
Profiel
team-rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am
Berichten: 5211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
SakerTje schreef:
team-rs schreef:
uuu jij woont in strije ofzo toch??

ik woon ook in jouw regio, en de meeste scootertjes zijn egt niet meer opgevoerd hoor

nee hoor, ik woon in regio zuid/west friesland, wil ik in strijen komen moet ik een goed eind rijden :P

ja floris pb'e me al :P

ik verwiselde je met kars :P

_________________
money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets


wo nov 03, 2010 5:00 pm
Profiel
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm
Berichten: 1495
Woonplaats: Barendrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
Hou het ontopic, zulke discussies doe je maar via PB.

_________________
FireStar schreef:
vetcool, mannen met lang blond haar :)
Yamaha YZF 600R Thundercat


wo nov 03, 2010 5:03 pm
Profiel WWW
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
PvdA is sowiso al een verschrikkelijke partij.. :XX:

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


wo nov 03, 2010 5:43 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Limburger
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 24, 2010 9:27 pm
Berichten: 1699
Woonplaats: Heibloem
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
Ik vind dat het allemaal wat sneller mag, 45 is idd gewoon een snelheid van niks, soms moet ik bij de andere weggebruikers op de rijbaan, en daar rijden ze allemaal 60 stel je gaat er tussen rijden met 45 dan word dat gevaarlijk. Ik zeg 60-65, en als je over 75-80 km/h gaat dan krijg je een waarschuwing, 2 waarschuwingen is opnieuw keuren, dan nog een keer gepakt worden is inbeslagnamen. Ik weet dat het tog niks boeit dat ik het hier neer pleur maar kd8 gewoon ff mijn mening te uite :thumright:


wo nov 03, 2010 5:51 pm
Profiel
Vellror
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr feb 05, 2010 10:41 pm
Berichten: 131
Woonplaats: Alkmaar
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
ik snap eerlijk gezegd niet waarom we in 2000 of 2001(wanneer was het ook al weer.) toen de gele plaatjes brommers/scooters op de rijweg dienden te gaan rijden 40 moesten gaan rijden, ik bedoel het is toch haast logisch dat als je met 40 kilometer tussen de automobielen rijdt dit een belachlijk lage snelheid is?

ik heb wel eens gekeken wat er gebeurde als ik inderdaad 40 ging rijden. resultaat: hoop bose blikken plus 1x een bijna ongeluk, omdat iemand me inhaalde met een tegenligger in aankomst, auto weer volop mijn rijbaan op, waardoor ik vol in de ankers moest en scherp moest uitwijken. heerlijk met een nat wegdek en 2 wielen. met een middelvinger behaal je helaas ook weinig resultaat dus maar flink binnenmonds gevloekt op die gast.

waarom staat nederland het niet toe om de scooters/brommers max 60 te laten gaan, en dit dan bijvoorbeeld op de rijweg? voor de rest snap ik het punt helemaal van de partijen om opgevoerde scooters/brommers hard aan te pakken, als je tegenwoordig de media aanhoort en de reacties op dit soort verhalen leest geraak je gewoon depressief :D:

_________________
Do you remember when you were a kid, playing Nintendo and it wouldn't work? You take the cartridge out, blow in it and that would magically fix the problem. Every kid in America did that, but how did we all know how to fix the problem? There was no internet or message boards or FAQ's.


wo nov 03, 2010 5:56 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
Ik vind dit ook weer echt dom gezeur.
En al helemaal als er over veiligheid gesproken wordt.
Er zijn ook al praktijk lessen en examen voor brommers, zo ook strenge regels voor het opvoeren.

Wat ik wel goed vindt, is wat mij een x is overkomen;
Aangehouden door een agent, dat wij als brommerjeugd te hard langs fietsers gaan.
Hij zei, kan mij niet schelen hoe hard je rijd, want ik geef je er toch wel een boete voor, dat is mijn werk, maar doe alsjeblieft voorzichtig bij die fietsers, want we krijgen er veel klachten over, plus dat het gewoon erg gevaarlijk is.
Want ik had het zelf ook niet echt door. We moeten gewoon wakker geschud worden, en het opvoeren toch enigzins binnen de perken houden.

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


wo nov 03, 2010 6:46 pm
Profiel WWW
Leon ciao
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 25, 2008 9:10 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
45 snap ik wel er zijn genoeg mensen die gewoon echt niet fatsoenlijk op een brommer kunnen rijden. Een vriend van mij werd 16 en heeft 2 keer in 1 maand een ongeluk gehad met zijn neos die net 70 liep en met zijn nieuwe scooter was die ook al een keer onderuit geschoven... Gelukkig is die nu al een tijdje schade vrij..
Ik rij al brommer sinds mijn 12de en sinds ik het certificaat heb [1,5 jaar] rij ik op een aprillia rs rond met nu een 70cc alu 21mm jolly moto etc [top 110] en ik heb nog nooit een ongeluk gehad. Mijn snor vespa loopt ongeveer 80 en heeft trommelremmetjes van een kinderfiets en ook hier nog mooi schade vrij mee.

Het gaat er gewoon om dat je verantwoord kunt rijden, je zult mij ook niet met de rs met 90 door het stadscentrum zien rijden. Maar op een 80 km-weg dan weer wel..
Maar je moet iedereen hetzelfde behandelen, je kunt er natuurlijk slecht verschil in gaan maken hoe hard iemand ergens mag..
daarom snap ik 45 wel. Maar na 2 keer de brommer naar de sloop?? dat vind ik wel erg zwaar gestraft hoor :X:


wo nov 03, 2010 7:29 pm
Profiel
Vachemort
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 02, 2009 10:39 pm
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: PvdA: lik-op-stukbeleid scooteroverlast
waarom voelen jullie je aangesproken als het over SCOOTERS gaat,..??!!
ik durf te zweren dat als je tegen zo'n politici zegt: schakelbrommers, dat ie dan kijkt: zundapp bestaat toch niet meer?? :P als je maar zorgt dat ie niet harder gaat dan 75km/h dan ben je namelijk een punt kwijt!!!

_________________
Deine Muttie hat angerufen, sie sagt: SSSST!!
viewtopic.php?f=13&t=17168&start=75


wo nov 03, 2010 9:02 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron