HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 1:52 am




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
 Grote namen op Centennial Classic op TT-circuit 
Auteur Bericht
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm
Berichten: 1495
Woonplaats: Barendrecht
Bericht Grote namen op Centennial Classic op TT-circuit
Grote namen op Centennial Classic op TT-circuit


MOTORSPORT - Zo'n driehonderd coureurs waarvan dertig wereldkampioenen komen volgend weekeinde naar de Centennial Classic op het TT-circuit van Assen. Grote namen als Giacomo Agostini, Phil Read, Luigi Taveri, Jim Redman, Pierpaolo Bianchi, Carlos Lavado, Dieter Braun, Hugh Anderson, Rod Gould en ook Freddie Spencer komen naar Assen

De 49-jarige drievoudig wereldkampioen uit Amerika wilde eerst niet komen, maar kwam daar later op terug. Volgens initiatiefnemer Ferry Brouwer een gevoel van eerzucht. "Volgens mij had hij het idee dat hij de enige grote naam zou zijn in het veld van driehonderd coureurs, maar toen ik vertelde dat hij één van de dertig zou zijn, wilde hij maar al te graag naar Drenthe komen. Er ging zelfs 75% af van zijn vraagprijs, dus dat zegt genoeg."

Het is - na de succesvolle eerste editie van 1998 - de tweede Centennial op het TT-circuit van Assen. "Een feest van herkenning, maar ook van erkenning", aldus TT-voorzitter Arjan Bos. Er zal 'gestreden' worden in alle klassen die ooit op het dagvullende programma stonden, dus met de 50-, 125- , 350- en 750cc. Ook is er een apparte MV Agusta race. Publiekstrekker - al is het alleen maar om het geluid - moet volgens Brouwer de V8 Moto Guzzi worden. "Sinds 1957 heeft die motor niet meer op Assen gereden. Ik heb hem al eerder gezien, de motor loopt goed en ik hoop dat dat in Assen ook het geval zal zijn. En als die V8 in volle snelheid over het rechtste stuk kan gaan dan wordt dat fantastisch." (via de link 'http://www.youtube.com/watch?v=8TG7f2imRQo&feature=related' kunt u het geluid van zo'n Moto Guzzi alvast horen)

Overigens begint het raceweekend al op vrijdagmiddag, want dan zijn de honderden klassieke motoren te bewonderen op het Koopmansplein in Assen. Vanaf 16.00 uur rijden de classics in een parade door de binnenstad van Assen.

Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/sport/51695/gr ... tt-circuit
Filmpje bij de bron

_________________
FireStar schreef:
vetcool, mannen met lang blond haar :)
Yamaha YZF 600R Thundercat


vr sep 10, 2010 11:37 am
Profiel WWW
RRBFryslan
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 27, 2009 9:58 pm
Berichten: 86
Woonplaats: Oudeschoot, Fryslan
Bericht Re: Grote namen op Centennial Classic op TT-circuit
Lijkt me zeer leuk, Alleen ook best wel prijzig :Y:

_________________
Yamaha DTX '09 Wit/Rood
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=15324&hilit=dtx


vr sep 10, 2010 5:50 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: