HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 9:14 am




Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Aprilia classic 50 
Auteur Bericht
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
kapje kun je zo nieuw kopen idd. om het metaal weer dicht te maken is het makkelijkste om even kneedbaar staal te gebruiken.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo nov 03, 2013 6:25 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
metaal is niet beschadigd toch? anders idd kneedbaar staal, gun gum achtig spul erop smeren

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


ma nov 04, 2013 4:45 pm
Profiel
Maarten87
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 30, 2013 11:32 pm
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
Het metaal is ook beschadigd helaas. Ik heb nu met twee componenten kneedbaar plastic (greenstuff) het gat eventjes opgevuld zodat ik het motorblok verder schoon kan maken zonder dat ik bang hoef te zijn dat alles de motor in loopt.

Bij het testen van de motor is echter wéér de gaskabel los geschoten. Eerder in het topic zei iemand dat dit type gashendel niet geweldig is. Heeft er iemand tips voor een gashendel die ik kan bestellen die iets steviger in elkaar zit?


di nov 05, 2013 8:00 pm
Profiel
beekman15
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo aug 01, 2010 6:42 pm
Berichten: 442
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
leerkes motorfun / aprilia parts twello hebben zat van dat spul liggen


di nov 05, 2013 8:35 pm
Profiel
Maarten87
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 30, 2013 11:32 pm
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
Vanavond eindelijk de kans gekregen om de Aprilia hier op het dorp naar iemand te brengen die zelf oude brommertjes oplapt. We hebben meer dan een uur lopen klooien maar zonder resultaat. Er is vonk en er is compressie in de motor, maar hij wil maar niet starten. Zelf als we de bougie er uit draaide en rechtstreeks benzine in de motor deden wilde hij niet starten. In principe zou een werkende bougie en benzine in de motor iets moeten doen maar helaas. Als enige optie gaf hij nog dat er in de bedrading of relais een storinkie kon zitten maar dan moet ik alles door gaan meten. Iemand hier nog tips want begin een beetje de moed te verliezen.


ma nov 18, 2013 10:40 pm
Profiel
Yorn
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 14, 2013 10:01 am
Berichten: 36
Woonplaats: Rozenburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
Hey Maarten, ik had afgelopen week helaas geen tijd on langs te komen. Kan zijn dat de benzine recht streeks in de cilinder te rijk is en kan gouw nat worden.

Ik heb zelf de voorkeur om een spuitje remmenreiniger achter in de carb te spuiten. 9 op de 10 keer wilt hij hem wel dan oppakken.

Als je een goeie vonk heb dan moet het voor mijn gevoel toch inde toevoer van brandstof zitten.


di nov 19, 2013 12:20 am
Profiel
Maarten87
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 30, 2013 11:32 pm
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
Net langs de brommerboer hier op het dorp geweest. Deze heeft even een compressiemeter er aan gehangen en hij bleek toch minder compressie te hebben dan ik dacht (2bar). Ik ga dus maar de cilinder uit elkaar halen om te zien wat hier de schade is.

Mocht de cilinder vervangen moeten worden, past dan elke 50cc cilinder voor een AM6 blok op de mijne? Zag dat je ze op marktplaat al vanaf 5 tientjes hebt.


di nov 19, 2013 1:02 pm
Profiel
Maarten87
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 30, 2013 11:32 pm
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
Vanavond mede-Rozenburger Yorn op bezoek gehad en ik heb weer hoop voor mijn Classic. De cilinderkop bleek aan het eind van z'n Latijn te zijn en had flinke groeven wat de lage compressiedruk verklaard. Met Yorn gelijk een nieuwe uitgezocht en besteld plus wat extra dingetjes als een nieuwe thermostaat, temperatuur sensor, bougie en een lagertje. Zodra deze binnen zijn zullen we zien of ik hem weer kan laten lopen en tot die tijd slechts een fotootje van mijn wijlen cilinder.

Spoiler: toon
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Maarten87 op ma maart 10, 2014 10:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



do nov 21, 2013 10:11 pm
Profiel
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
ja die is redelijk op :D:

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


ma dec 23, 2013 10:50 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
ja dat is wel afgelopen.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma dec 23, 2013 10:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
had van jou meer zo'n reactie verwacht van: 'moh net ingereden ja, is allemaal nieuwigheid. beetje vet eran en doooor'

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


ma dec 23, 2013 10:54 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
nee dit is stuk

aan bovenstaande reactie kan maarten wel aflezen wat dat zegt over de toestand van die cilinder.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma dec 23, 2013 10:57 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Maarten87
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 30, 2013 11:32 pm
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
Alweer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst maar er zijn zeker vorderingen. Ongeveer twee maanden geleden is Yorn van het forum bij mij langs geweest om een nieuwe cilinder op de brommer te zetten. Zelf was dit me nooit gelukt maar dankzij zijn hulp zit de nieuwe cilinder er nu op (eigenlijk heeft hij het leeuwendeel gedaan en heb ik slechts geassisteerd :p). De onderdelen die we hebben vervangen zijn de cilinder, de zuiger, de thermostaat, de temperatuursensor en de bougie. Inmiddels loopt hij weer als een zonnetje. Alleen de stang naar mijn schakelpedaal was afgebroken maar dankzij Nico Grondhuis heb ik deze onderdelen kunnen vervangen. Hieronder zie je een foto van de nieuwe cilinder:

Afbeelding

Ik ben inmiddels een aantal keer op en neer naar Hellevoetsluis gereden wat zo'n 15km was. Het tofste was echter om met het veerpontje naar Maasluis over te gaan en via Vlaardingen, Schiedam en Delfshaven naar het centrum van Rotterdam te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Op het moment doe ik het rustig aan met mijn brommer. Hij staat gestald bij mijn ouders omdat hij daar binnen in de schuur kan staan. Ik ben inmiddels een stuk verder weg gaan werken dus naar werk rijden zit er jammer genoeg niet meer in (Rozenburg Strijen is zo'n anderhalf uur op de brommer). Ik zit er daarom aan te denken om hem weer bij mijn vriendin te zetten zodat ik in de weekenden door West-Brabant kan touren.

Het verder opknappen moet even wachten tot ik financieel weer wat meer bewegingsruimte heb. Het liefst zou ik het zadel repareren maar dat zal me zo'n 90 euro kosten. De voetsteunen zit ik ook nog steeds mee. Op het moment heb ik een wiggetje er tussen gedaan zodat ze niet meer los kunnen bewegen. Het rubber gaat echter steeds losser zitten omdat ik er nu weer af en toe mee rijd. Ten slotte is er nog steeds de spuuglelijke tank die de uitstraling van de brommer het meest omlaag haalt. Tegen de tijd dat ik weer wat geld in het brommerpotje heb kan ik wel gaan kijken wat ik het liefst wil vervangen. Tot die tijd blijven tips voor vervangingsonderdelen welkom.

Als laatste heb ik wel een probleempje met de uitlaat. Doordat de nieuwe cilinder een iets andere maat heeft dan de oude, past de uitlaat niet meer lekker op het frame. Ik krijg de gaten voor de bevestigingsmoer niet meer in één lijn. Voorlopig heb ik dat opgelost met twee tierips maar erg chique staat het niet. Mocht je tips hebben laat het horen.

Afbeelding

Nogmaals veel dank voor Yorn voor alle hulp. Als hij niet had geholpen met een nieuwe cilinder uitzoeken en monteren dan had ik het waarschijnlijk opgegeven.


ma maart 10, 2014 10:22 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
zo te zien is de flens van de uitlaat, welke in de cilinder valt, iets te lang.. deze 5-7mm afzagen (mits dit mogelijk is) zou uitkomst moeten bieden.


vr maart 14, 2014 6:59 pm
Profiel
Maarten87
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 30, 2013 11:32 pm
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia classic 50
Is helaas niet mogelijk, denk dat ik ga proberen de beugel met een paar tikken een halve centimeter op te schuiven.

Inmiddels ook de remmen weer ontlucht (nadat ik twee weken heb lopen zoeken naar een passende nippel). Remkracht is echter nog steeds niet geweldig. Ga daarom maar de remschijf en remblokjes vervangen. Ik heb alleen geen idee welke er op passen. De remklauw is van het merk Grimeca.


zo apr 13, 2014 7:34 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron