HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 9:35 pm




Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Tuareg Rally 50cc opknappen 
Auteur Bericht
cowboy
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 09, 2013 11:01 pm
Berichten: 10
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
Hallo MartenG, ja waarom ik godsnaam ooit begonnen ben, weet ik ook niet ik ben 44 en gek op tuaregs. Ik heb zelf corvettes gehad C4 en C3 stingray en heb nu 4 western paarden en een leuke ranch, dus druk zat maar me eerste tuareg kocht ik voor 800 in friesland compleet afgeragd toen ik terug kwam zei me ouweheer hier deze heb je van mij zo is het begonnen. Nu heb ik deze gestript en ja hoor tara nummer na verf verwijderen half weg gesleten.
Nu had ik moeten stoppen, maar niet gedaan dus nog een frame gekocht en in de verf nr perfect na de verf weer half dus.
In de tussen tijd ffe in duitsland de in licentie gebouwde tuareg rally gekocht ( Derbi Bi3) prachtige machine 80cc derbi ot blok met ofset tandwiel op de achtervelg, gestript voor de onderdelen.
2 Jaar gezocht naar een frame met kenteken en duidelijk nr en 2 weken geleden gevonden dus weer vollop bezig nu.
Inderdaad lijkt me de optie voor lassen een goeie (heb ik ook overwogen ) en is vrij eenvoudig,tweede optie is een derbi bi3 te kopen als je motor rijbewijs heb geen probleem 80cc duitsland met invoeren word dan een motor.
Ik heb zelf 2 jaar gezocht en niet met regelmaat hoor heb het de laatste jaren behoorlijk druk gehad toen ik me stuk grond gekocht heb, maar het zijn machines daar val je voor of je vind ze afschuwelijk.
Nu raad ik je aan om je ouwe frame te bewaren altijd makkelijk ivm laswerk doe ik ook Grt leo


vr mei 10, 2013 9:20 am
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
vindt maar eens een derbi Bi3 blokje...

Edit: Ik zou vooralsnog proberen het typenummer zichtbaar te maken of een frame te vinden met kenteken waar alles nagenoeg plug and play op over kan.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


vr mei 10, 2013 9:23 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
cowboy
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 09, 2013 11:01 pm
Berichten: 10
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
Das met een hoop onderdelen zo,maar blok vind ik niet zon probleem ik kan dat ofset tandwiel nergens vinden.


vr mei 10, 2013 10:11 am
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
Zelf maken of laten maken

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


vr mei 10, 2013 11:30 am
Profiel
cowboy
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 09, 2013 11:01 pm
Berichten: 10
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
Ja das ook een optie maar waar laat je die maken ? had er ook aan gedacht om een adapter er voor te laten draaien.
In ieder geval heb ik zat rv4 onderdelen om nog origineel te blijven, maar als het zover komt dat cilinders echt niet meer te krijgen zijn dan word er een frame modificatie gemaakt heb de spullen er voor liggen (daarom frame houden MartenG ) . Trouwens mooie machine van jou heel netjes Venlonaer.
Het verlassen is goed te doen, kun je een frame krijgen van een oudere tuareg check dan wel het balhoofd op groote ivm USD Fork weet zelf niet of die passen.


vr mei 10, 2013 2:45 pm
Profiel
Schriene
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
cowboy schreef:
Ja das ook een optie maar waar laat je die maken ? had er ook aan gedacht om een adapter er voor te laten draaien.
In ieder geval heb ik zat rv4 onderdelen om nog origineel te blijven, maar als het zover komt dat cilinders echt niet meer te krijgen zijn dan word er een frame modificatie gemaakt heb de spullen er voor liggen (daarom frame houden MartenG ) . Trouwens mooie machine van jou heel netjes Venlonaer.
Het verlassen is goed te doen, kun je een frame krijgen van een oudere tuareg check dan wel het balhoofd op groote ivm USD Fork weet zelf niet of die passen.

Hij verkoopt hem :Y: Dus doe er je voordeel mee.

_________________
team-rs schreef:
dacht dat ik jou niet minder serieus kon gaan nemen, maar gvd zeg wat een debiel :')
als ik aan de macht kom mag jij je ook niet voortplanten

Nee, jouw piemel staat op een flippo.


vr mei 10, 2013 2:47 pm
Profiel
cowboy
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 09, 2013 11:01 pm
Berichten: 10
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
hahaha die is helemaal af, tik en lopen. Nee de volgende moet een RX worden uit die jaren van een tuareg, maar tis een hele mooie machine super strak zonde dat ti hem weg doet. Maar snap hem wel, die rollenbank pipo`s word je ook moe van en ja motor gaat ffe stukkie rapper


vr mei 10, 2013 5:14 pm
Profiel
MartenG
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 12:36 am
Berichten: 25
Woonplaats: Groningen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
cowboy bedankt voor de tips.
Heb je ook een foto van je eigen tuareg, ik ben erg benieuwd
Heb zelf ook gebrek aan tijd en project zal dus niet snel klaar zijn helaas.

_________________
Met het rubber door de blubber!


wo mei 15, 2013 10:14 pm
Profiel
cowboy
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 09, 2013 11:01 pm
Berichten: 10
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
Ik heb nog geen foto`s omdat alles gestript is, ben nu bezig om het frame kaal te maken. Nu zag ik pas op een link op google waar er een am6 blok onder gebouwd was, en geen ofset tandwiel op zat.
Origineel is leuk maar de chrome san remo velgen, zie ik niet het nut van om die te gaan op knappen als ik 2 sets alu BI 3 velgen heb liggen.
Nu speelt het idee om een blok conversie te doen heel erg aan, (heb al een advert op MP gezet voor een AM3 ) omdat de standaard cilinder haast niet te krijgen is of je betaald de hoofdprijs zo 400 origineel.
De achterbrug van een BI 3 heeft al een fabrieks aanpassing voor het derbi OT blok, en is dus al te gebruiken om een nette conversie te maken.
Ik wil dus een topic maken, ben druk bezig om alles te verzamelen voor de ombouw en gaat dat niet lukken dan een topic met de RV4 motor.
Ik zal je me telnr PB altijd makkelijk, en ik heb zelf ook een vraag heb van de week kabelboom aangepakt en op 2 draadjes na alles weer ori gemaakt. Maar welke stekkertjes daar op gezeten hebben weet ik niet, dus Whats uppen en ik kan je foto`s sturen van onderdelen etc.


do mei 16, 2013 9:30 pm
Profiel
MartenG
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 12:36 am
Berichten: 25
Woonplaats: Groningen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
jammer dat je nog geen foto's hebt.
Heb jij laatst dat rally frame op mp gekocht? ik had namelijk ook geboden.
Als je foto's hebt van de kabelboom, kan ik misschien wat na zoeken op die van mij.
Die is aardig origineel nog.

_________________
Met het rubber door de blubber!


do mei 16, 2013 10:05 pm
Profiel
cowboy
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do mei 09, 2013 11:01 pm
Berichten: 10
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: rotterdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
Ik heb hem pas inderdaad op MP gekocht, was alleen niet het frame er zat een verschrikkelijk gespoten tank etc op een soort gevlamde zooi in heerjansdam.
Ik zal hier van het weekeinde wel wat foto`s plaatsen , moet ik nog ffe opzoeken hoe.


vr mei 17, 2013 4:36 pm
Profiel
MartenG
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 12:36 am
Berichten: 25
Woonplaats: Groningen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
oh dat is dan niet dezelfde, die ander stond in hardinxveld giesendam maar was net voor mijn neus verkocht omdat ik geen tijd had om hem op te halen.
Maar weer afwachten dan, dat is een schone zaak. Heb momenteel toch weinig tijd helaas.

_________________
Met het rubber door de blubber!


vr mei 17, 2013 8:34 pm
Profiel
MartenG
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 12:36 am
Berichten: 25
Woonplaats: Groningen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tuareg Rally 50cc opknappen
Dit Aprilia Tuareg Rally project is voor de juiste Aprilia liefhebber nu te koop, inclusief de stapel onderdelen die op een foto te zien zijn in dit onderwerp. Contact opnemen via de mail alhier s.v.p.!
Gaat weg i.v.m. gebrek aan tijd en teveel projecten

_________________
Met het rubber door de blubber!


za apr 26, 2014 7:44 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: