HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 7:34 am




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 216 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
 Project RS MY Leonardvg 
Auteur Bericht
Leonardvg
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 12:09 am
Berichten: 156
Bericht Project RS MY Leonardvg
Hallo iedereen,

Goed, dit project is voorlopig klaar, maar toch nog ff de voorgeschiedenis:
Citaat:
Helaas ben ik een paar weken geleden op mn gezicht gegaan met mn Aprilia rs my diablo black. Wilde met een gangetje van 40 twee fietsers inhalen die net door groen verkeerslicht gereden waren, maar de linkse slingerde ineens nogal. Ik wilde remmen, maar de weg liep een beetje in een bocht en was nat, dus ik gleed zo onderuit. Brommr kwam tegen de vluchtheuvel, maar zelf had ik gelukkig niets.
Toen ik hem een jaar geleden van wout kocht zat er nog geen krasje op, dit jaar is er hier en daar een kleintje bij gekomen (zie foto kontje) Na de val heb ik een dag gebaalt van de schade, maar daar schiet je nix mee op, dus ik heb besloten er maar een mooi projectje van te maken.
Het wordt geen heel groot project (motorisch nog perfect), alleen helemaal strak maken, overspuiten en opnieuw bestickeren.
Juist omdat ik deze kleurstelling zo vet vond heb ik deze brmmr gekocht, en ik kan ook geen betere bedenken zonder al te veel werk.(ik ben ook vwo aant afmaken, dus zo heel veel tijd heb ik er niet voor)
Op het photoshop topic viewtopic.php?f=12&t=12794&start=2220 hebben we het al over de kleurstelling gehad, en dit wordt em dan:

Afbeelding

sorry voor de slechte photoshop, ik ben nog maar een beginnertje:)
Alles wordt dezelfde kleur, gewoon matzwart, net als de tank en zijkap, en niet dat donkergrijze.
Eerst ga ik de kappen opknappen, daarna kijk ik of ik de velgen ga spuiten en daarna kijk ik of ik het voorspatbord en de koplampspoilertjes ga spuiten.

Het is de bedoeling dat het project aan het eind van dit jaar volledig afgerond is.
Iedere keer als ik eraan werk, zal ik hieronder een update geven.
Tips, opmerkingen en suggesties voor dit project zijn natuurlijk van harte welkom!


Tot zover het verhaal, nu de pics met linkst situatie oktober 2011, rechts januari 2012.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover dit project, wordt waarschijnlijk vervolgd :^^:

Updatelog

#update01 20 okt
Stuurknopjes gekocht

#update02 29 okt
Tweedehands topkuip en linker kap gekocht, zonder diepe krassen of beschadigingen, kleine krasjes waren niet erg, want ze worden toch overgespoten. Ook alle losse onderdelen besteld bij Easyparts.
Weet iemand waar ik een ori stickerset kan halen tegen redelijke prijs?

#update03 31 okt
ontdekt dat linker stuurhelft ook gebroken is, dus die ook besteld bij Easyparts.

#update04 5 nov
Vandaag onderdelen van Easyparts binnen gekregen, dus gelijk maar de stuurknopjes, koppelingshevel, stuurhelft en handvaten erop gezet. Maandagmiddag en dinsdag heb ik vrij, dus ook tijd:) Ga dan de kappen strippen en schuren. Waarschijnlijk worden ze eind van de week dan gerepareerd en gespoten.

#update05 8 nov
Brmmr uitgekleedt. Alle kappen(behalve kuip) zijn nu by de spuiter, heb ze eerst gestript en geschuurd. Hoekjes zijn al bijgewerkt, in de loop van de week worden de kappen gespoten:)

#update06 9 nov
Wieltjes eraf gehaald, gestript en gedeeltelijk geschuurd. Er blijken nogal veel oneffenheden op te zitten, dus een goede behandeling kan geen kwaad:) Remschijven zaten veel te vast, kreeg ze er alleen af met kruipolie, hamer en een dop van goede kwaliteit.

#update07 19 nov
Beide velgen zijn nu geschuurd, de voorvelg voor de eerste keer gespoten(moet nog een tweede laag op)
Kappen zijn volgende week of de week erna waarschijnlijk klaar.

#update08 1 dec
Klaar met schuren achtervelg, die was bijna kaal:
Afbeelding

zo ziet ie er helemaal rond uit:
Afbeelding

Voorvelg bleek bijzonder slecht gespoten :{}: , nog de verkeerde kleur ook.
twas gelukkig een dun laagje, dus dat was er zo weer af, maar toch jammer van extra werk.
De achtervelg is nu 1 keer gespoten, dit keer wel goed, zonder zakkers enz :^^:
Dus nu moeten ze allebei nog 1 keer, ze zijn bijna spuitklaar, alleen nog ontvetten en afplakken.
Zo staan de velgen er nu bij:
Afbeelding

Het Aprilia stickerset is ook binnen, incl. de leeuwen, dus die plak ik dan ook maar meteen opnieuw, waren op deze kappen toch wat lelijk geworden.

Kappen zijn ook spuitklaar, de verf is er ook, dit weekend worden ze gespoten.
Voor mij wordt dit trouwens een lang weekend, heb maandag en dinsdag ook vrij, ben van plan het project dan af te werken.

#update09 2 dec
Remklauwen rood gespoten, nog een redelijk karweitje.
Voor:
Afbeelding

Achter:
Afbeelding
Zoals hierboven ook, mn phone camera laat het rood niet zo rood zien als het eigenlijk is, dus het is geen licht rood, maar gewoon rood:)

#update10 3 dec
Remklauwen nog wat bijgewerkt en remschijven netjes gemaakt.
Afbeelding

Velgen zijn ook gespoten, zal maandag nog is ff bij het licht kijken, maar denk dat ze nu goed zijn.

#update11 5 dec
Productieve middag gehad: buitenrand velgen nog n keer gespoten, velglintje geplakt, lettertjes wit gemaakt, remschijven en tandwiel erop en de wielen eronder. Verder nog racegaas aangebracht in kapje onder de radiateur en een knipperlicht geplakt, die kan er zo op.
Morgen zal ik een eind komen met afwerken denk ik, moet alleen nog op n paar stickers en n tankpad wachten.
Morgen komen er ook weer foto's, tis nu een beetje donker daarvoor.

#update12 10 dec
Stickertje en tankpad geplakt en foto's gemaakt, zie pag. 7

#update13 31 dec
De laatste tijd alleen maar kleine dingetjes gedaan, dus niet steeds hier een update gegeven.
Alles is nu eigenlijk klaar, alleen de schokbreker en de uitlaat moeten nog onder handen genomen worden en de kappen moeten er nog op.
Vandaag de remklauwen en het stangetje erbij afgewerkt.
Ook een nieuw zadel erop gezet, ben er dik tevreden mee:
Afbeelding

#update14 5 jan
Schokdemper en uitlaat in orde gemaakt, ben nu voorlopig klaar. (zie p13 voor pics)

_________________
'Don't fight, just ride'

Project Aprilia rs my


Laatst bijgewerkt door Leonardvg op do jan 26, 2012 9:54 pm, in totaal 15 keer bewerkt.



ma okt 31, 2011 5:21 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
netjes
stickersetjes staan wel op ebay
en glans zwart is wel het bruutst O:-)

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


ma okt 31, 2011 5:59 pm
Profiel WWW
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
En ipv de ori stickerset, reclame van michelin, ngk etc of een deel stickerset en reclame. Zou best dik staan ipv aprilia onder op de kuip, in dat dof zilverachtig kleurtje reclame

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


ma okt 31, 2011 6:11 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
dat is wel vet idd, zo schuin wat van die stickers erop ipv dat aprilia
krijg je wel een lekkere race look van :D

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


ma okt 31, 2011 6:13 pm
Profiel WWW
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
Jij hebt precies hetzelfde beeld voor je :D:

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


ma okt 31, 2011 6:18 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
maar jij gaf ook aan dat ie de originele stickerset weg moest laten, dat lijkt mij niet zo'n goed plan
voor zowel de looks als de waarde :^^:

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


ma okt 31, 2011 6:19 pm
Profiel WWW
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
Deels, ik bedoelde daarmee dat je de stickerset deels moest gebruiken, zoals op kuip. En dan onderop de reclame

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


ma okt 31, 2011 6:22 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
RSjoep schreef:
En ipv de ori stickerset, reclame van michelin, ngk etc of een deel stickerset en reclame. Zou best dik staan ipv aprilia onder op de kuip, in dat dof zilverachtig kleurtje reclame

:Y:
wil dr ook geen fight van maken, maar dat is waarom ik het herhaalde :p

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


ma okt 31, 2011 6:23 pm
Profiel WWW
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
Ja ik typ altijd iets en halverwege dan komt er een betere ingeving. Zoals dit keer in de laatste zin. Ik begrijp helemaal dat je dat eruit opmaakt

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


ma okt 31, 2011 6:25 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
RSjoep schreef:
En ipv de ori stickerset, reclame van michelin, ngk etc of een deel stickerset en reclame. Zou best dik staan ipv aprilia onder op de kuip, in dat dof zilverachtig kleurtje reclame


Dat dus. Sry voor verwarring :D:

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


ma okt 31, 2011 6:27 pm
Profiel
Leonardvg
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 12:09 am
Berichten: 156
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
nvr mnd, thanx iig voor suggestie:)
glans zwart is inderdaad wel bruut, maar daar zie je zo snel wat op.
Heb een poosje de MY '08 gehad, maar daar zie je heel snel krassen op, dus ik hou het maar op matzwart:)
Heb ff de onderkuip zelf bestickerd en de remmers rood gemaakt:

Afbeelding

_________________
'Don't fight, just ride'

Project Aprilia rs my


Laatst bijgewerkt door Leonardvg op di nov 01, 2011 6:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



ma okt 31, 2011 10:48 pm
Profiel
Washandje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm
Berichten: 5500
Woonplaats: Zeeuwenland
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
Hoe ging die ookalweer?

Afbeelding


ma okt 31, 2011 10:52 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
dat is super dik idd :D

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


ma okt 31, 2011 10:53 pm
Profiel WWW
Washandje
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do maart 04, 2010 11:15 pm
Berichten: 5500
Woonplaats: Zeeuwenland
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
Antraciete / Rode remmetjes.


ma okt 31, 2011 10:56 pm
Profiel
Leonardvg
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 29, 2011 12:09 am
Berichten: 156
Bericht Re: Opknappen RS MY Leonardvg
Heb bovenstaande post gewijzigd, rode remmers enz.

_________________
'Don't fight, just ride'

Project Aprilia rs my


di nov 01, 2011 6:28 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 216 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron