HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 9:55 pm




Antwoord op onderwerp  [ 147 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
 MX project 
Auteur Bericht
Schriene
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht MX project
Ik heb op 28 april RaoulMX zijn MX gekocht. Na hier 6 maanden en vele plezierige kilometers op gereden te hebben begon hij blokolie te lekken. Toen ik de cilinder van het blok afhaalde bleek dat er ook een kras op de krukas zat. Dit is de reden om het blok te gaan reviseren en de hele brommer ook maar meteen visueel weer tip top te maken.

Afbeelding
Zo zag hij er uit.

Afbeelding
Tijdens de demontage.

Ik heb met een vriend een DRD Pro gekocht en daar zet ik het stuur van op mijn MX. Ook heb ik hier de USD voorvork van liggen waar ik nog niet zeker van ben of ik hem erop zal zetten.

Afbeelding
De DRD Pro

Afbeelding
De voorvork
Ik heb de stickers van de kappen afgehaald en de kappen geschuurd, deze worden binnenkort matzwart gespoten. Ook zal er het een en ander nog gecoat gaan worden.

Ik ben nog aan het kijken welke cilinder en krukas ik erin zal zetten al nijg ik naar de simonini kit.(suggesties?) Ik heb wel al een Pro race uitlaat die ik erop zal zetten.

Ik zal hem morgen waarschijnlijk updaten na het demonteren van het blok.

Gr

Update!Deze komt echter een stuk later dan gedacht mede door tijdgebrek en door het feit dat ik niet al het gereedschap thuis heb.
Hier gaan we dan!
Afbeelding
Blok uit elkaar gehaald bleek de krukas toch flink naar de kloten te zijn. Ook waren er drie lagers die bijzonder moeilijk draaiden. Blok was behoorlijk vuil. Heb het geprobeerd schoon te maken met onverdunde unipower en scotchbride, maar nog kwam het er niet af, dus deze zal ik binenkort maar gaan polijsten. Zoals het er nu naar uitziet komt er een tpr 86 op met pro race uitlaat, 26 mm dellorto, een power filter, tpr krukas met c3 lagers. Verder komen er ook nog sterkere koppelingsplaten met andere veertjes wss malossi. De nieuwe achtervelg heeft een tandwiel met maat 53 en ik moet nog even kijken hoe hij hierop zal gaan reageren.
Dit was dan weer de update de volgende zal er zijn als de kappen zijn gespoten, of als het spul terug is van de poedercoater
Gr.

Update. 26-01-2013
De kappen worden dan nu eindelijk gespoten. Ze liggen nu in de spuitcabine en krijgen as we speak kunststofprimer opgespoten. De glans wordt nog wat minder. De finish moet er nog een beetje intrekken.
zo liggen ze er nu bij
Afbeelding

Afbeelding
De kleur wordt zijdeglans zwart.

Er zal vandaag of morgen nog wel een/of meer update(s) volgen. Met het resultaat en misschien nog wel tijdens het proces

Update. 26-01-2013(2)
De kappen zijn zwart gespoten en liggen op dit moment nog te drogen. Op sommige kappen zitten wat belletjes. Deze worden weer licht opgeschuurd en krijgen een nieuwe zijdenglans finish.
Afbeelding
Afbeelding
Dit zal waarschijnlijk volgende week gebeuren.

Het spul dat moet worden gepoedercoat zal morgen worden gebracht. Ik heb vandaag al het spul gelabeld, maar weet nog niet welke kleur de achterveer en het stuur wordt hebben jullie misschien suggesties? Ik zat te denken aan een zwarte veer en een zwart stuur, maar het is misschien ook wel mooi om de achterveer de kleur van het frame te maken.
De gelabelde spullen.
Afbeelding

Ook heb ik vandaag mijn uitlaten wat opgeknapt. De Conti was eerst zwart, maar deze begon erg te bladeren. Ik heb hem eerst geschuurd vervolgens ,voor de helft, met een roterende staalborstel bewerkt en hij zal daarna nog gepolijst worden. Deze is voor de verkoop. Ook heb ik mijn MK Pro Race al een stukje opgelapt. Deze had een laag blanke lak, maar daar zijn bobbeltje opgekomen. Op de Pro Race zal ik een KTM demper zetten. Ik zal hier morgen aan verder gaan. Deze wordt ook nog opnieuw zwart gespoten.
De Conti in oude staat.
Afbeelding
Al een beetje opgelapt.
Afbeelding
De Pro Race.
Afbeelding
De Ktm demper.
Afbeelding

Ik heb nu zo goed als alle onderdelen die ik nodig heb om hem op te bouwen. Dus ik zal hier zo weer mee verder gaan. Hij staat er op dit moment zo bij.
Afbeelding
Hopelijk kan ik over een paar uur nog ff een update posten voordat ik ga werken.

Zo staat ie er nu bij.
Afbeelding

Hier dan de beloofde update.
Zondag een vrij dagje dus ik heb flink wat kunnen doen. Allebei de wielen zitten er nu goed op, hoeft dus niks meer aan te gebeuren. De kilometerteller doet het nog niet, maar die is volgens mij nog niet goed aangesloten. De achterrem zit er nu op en het achterlicht ook. Wilde ook de voorrem aansluiten, maar de bouten op de remschijf steken te ver uit en komen tegen de klauw aan. Binnenkort ff andere regelen via pa. Achterveer is zwart gespoten, want die zag een beetje onderkomen uit.
Afbeelding
Zo stond ie erbij de tank en het zadel er even opgezet om te kijken of de pro race zou passen en om een beetje een indruk te krijgen van hoe ie wordt. De pro race past op dit moment nog niet, want ik moet eerst nog ff een deel van de luchtfilterbox wegsnijden/ helemaal weghalen.

Vandaag nog even snel voor het werk de bekabeling van het blok aangesloten en hij heeft meteen weer zijn eerste vonkjes geproduceerd!! :OO:
Ook heb ik de inlaat nog ff erop gezet.
Afbeelding
Het kabeltje dat nog los hangt is van de neutraal schakelaar. Daar moet nog een nieuw schoentje op.

Vandaag de carburateur weer in elkaar gezet gaskabel erop gezet met de nieuwe gashendel. De koppelingskabel en de voorremklauw zitten er ook weer op.

Afbeelding
Ik weet dat het remvloeistof reservoir op de achterbrug ligt die moet ik nog ff opnieuw vast zetten.

Nieuwe pakking bij de koppelingsdeksel erop gezet, omdat die daar begon te lekken.
Ook heb ik de r2 weer helemaal netjes gemaakt, zodat ik weer een nette uitlaat heb om even mee te rijden
Afbeelding
Hij steekt behoorlijk ver uit, dus ik moet nog even kijken hoe ik hem wat meer naar binnen getrokken krijg. Ik denk met een afstandsbus bij het ophangpunt.
Hopelijk krijg ik begin volgende week het laatste spul van easyparts binnen zodat ik hem kan afmaken.
Gr

_________________
team-rs schreef:
dacht dat ik jou niet minder serieus kon gaan nemen, maar gvd zeg wat een debiel :')
als ik aan de macht kom mag jij je ook niet voortplanten

Nee, jouw piemel staat op een flippo.


Laatst bijgewerkt door Schriene op za maart 09, 2013 6:17 pm, in totaal 10 keer bewerkt.



za nov 17, 2012 10:03 pm
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
Hoorde dat de simonini kit prut is, je kan beter TPR86 halen. Altijd goed..

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


za nov 17, 2012 11:05 pm
Profiel
Stinos
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 2362
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Odijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
Mooi projectje! blijf m volgen!

_________________
Citaat:
of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat
zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)


za nov 17, 2012 11:19 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
Mooie brommer van goede afkomst :^^:
Hoop wel dat je er weer originele stickers op plakt, dat ziet er altijd erg strak uit bij deze brommers.

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


za nov 17, 2012 11:54 pm
Profiel WWW
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
Succes er mee.

Die kras hè, voelde je je brommer erg trillen?
En ook een ratel?

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


Laatst bijgewerkt door Venlonaer op zo nov 18, 2012 4:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



zo nov 18, 2012 3:59 pm
Profiel
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
MX origineel houden, dan is ie het mooist :L:

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


zo nov 18, 2012 4:03 pm
Profiel
Schriene
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
@venlonaer ik hoorde hem wel wat ratelen af en toe ook trilde hij soms een klein beetje, dan voelde ik het bij mijn linkervoet alleen dus het was nog niets vreselijks erg.

_________________
team-rs schreef:
dacht dat ik jou niet minder serieus kon gaan nemen, maar gvd zeg wat een debiel :')
als ik aan de macht kom mag jij je ook niet voortplanten

Nee, jouw piemel staat op een flippo.


zo nov 18, 2012 4:23 pm
Profiel
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
Waarschijnlijk was dat gewoon een slecht gesmeerde ketting :')

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


zo nov 18, 2012 4:25 pm
Profiel
Schriene
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
Haha nee dat weet ik wel zeker, want de ketting zat er net nieuw op nog geen 200 km. :D Het was toch echt de krukas die vertyft is. Ik zal nog wel foto´s posten

_________________
team-rs schreef:
dacht dat ik jou niet minder serieus kon gaan nemen, maar gvd zeg wat een debiel :')
als ik aan de macht kom mag jij je ook niet voortplanten

Nee, jouw piemel staat op een flippo.


zo nov 18, 2012 4:36 pm
Profiel
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
Hopen dat je er weer net fietsie van maakt, ik ga em volgen! :^^:

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


zo nov 18, 2012 5:27 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
beter zo origineel mogelijk maken!!!!

dat verdient een MX.
Een RX is om mee te raggen, MX'en zijn pronk beesies :^^:

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


ma nov 19, 2012 12:21 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Schriene
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 15, 2012 1:48 pm
Berichten: 814
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
Hij blijft redelijk origineel. de kappen worden mat zwart, maar moet nog even kijken of er stickers op komen. De derbi voorlamp die ferdinand heeft komt er ook op. de wielen worden zwart gecoat de achterbrug grijs en dan komt er dat derbi stuur op al weet ik nog niet welke kleur die gaat krijgen.

_________________
team-rs schreef:
dacht dat ik jou niet minder serieus kon gaan nemen, maar gvd zeg wat een debiel :')
als ik aan de macht kom mag jij je ook niet voortplanten

Nee, jouw piemel staat op een flippo.


ma nov 19, 2012 12:30 am
Profiel
JB1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm
Berichten: 2797
Woonplaats: 038 A28 6 letters.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
:{}: :{}:

_________________
Keiji schreef:
Ik vindt jelmer keivervelent


ma nov 19, 2012 12:37 am
Profiel
Venlonaer
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am
Berichten: 6119
Woonplaats: Limbabwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
*haat erggggggggggggg op die koplamp*

Die koplamp maakt een mx wat t is mgoed, zelf weten wat je wilt doen ;)

_________________
Keiji. schreef:
wanneer gaan we dit ding in de beton molen kieperen en een echte motor voor je zoeken?


ma nov 19, 2012 1:02 am
Profiel
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm
Berichten: 5274
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Bommel-Westside
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MX project
:HM:

Metallic zwart met ori stickers en de ori koplamp. Heb je een van de mooiste SuMo's ga je hem verDerbi'en. Het is weliswaar jouw brommer en jouw geld. Sund.

_________________
\8/ Gang is alles, remmen is angst \8/


ma nov 19, 2012 10:06 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 147 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron