HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 4:08 pm




Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Zwarte Aprillia RS50 
Auteur Bericht
Boyan
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 15, 2014 1:14 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Sittard/Geleen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwarte Aprillia RS50
Ik heb al een andere cdi geprobeerd waar hij aanvankelijk hetzelfde mee deed. Dezelfde symptomen tijdens het rijden. Het gekke vindt ik wel dat hij met de andere cdi maar een halve kilometer mee heeft gereden, toen hij uitviel en helemaal niet meer vonkte. Waarschijnlijk de cdi opgeblazen..

Dus weer terug gegaan naar de originele cdi om te kijken of m'n ontsteking me nu helemaal in de steek had gelaten. Dit was niet het geval want hij vonkte wel op de originele cdi. Ik moet wel zeggen dat de vonk iets aan de weinige kant lijkt.

Een andere bougie heb ik een tijd geleden al geprobeerd. Ben er wel niet zeker van of deze wel of niet radio ontstoort is.

En ter aanvulling:
Een paar weken geleden ben ik met de ''plankers'' toer meegereden. Tijdens die toer heb ik bijna de hele rit gereden met een half werkende ontsteking, zoals te horen is op het filmpje. Ongeveer op het einde van de toer toen ik met een paar maten richting Beek reed kon ik hem zonder problemen of moeite in eens door trekken tot z'n topsnelheid, alsof hij zich zelf had gemaakt :00/:


di apr 26, 2016 5:59 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwarte Aprillia RS50
Dat laatste klinkt eigenlijk als een probleem in de bekabeling. Gezien hij het dus soms niet heeft.

Misschien ergens een lekstroompje.

Trek de (rood witte draad dacht ik) van je ontsteking naar de contactslot er eens uit. Je kunt de brommer dan niet meer stoppen met de sleutel, maar dan kun je dat deel uitsluiten.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


di apr 26, 2016 6:10 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Boyan
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 15, 2014 1:14 pm
Berichten: 24
Woonplaats: Sittard/Geleen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwarte Aprillia RS50
Ik heb de rood witte kabel van de cdi af gehaald en ook bij het contactslot. Je kunt hem dan inderdaad niet meer stoppen, maar het probleem blijft hetzelfde...


wo mei 04, 2016 2:13 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwarte Aprillia RS50
Oke dan kun je uitsluiten dat die kabel breukjes heeft (zodra hij massa maakt valt de ontsteking weg).

Als je de gele kabel uit je spanningsregelaar trekt werkt je verlichting, accu etc niet meer. Dan kun je ook daar eventuele delen uitsluiten en zit het puur in het ontstekingsdeel.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


wo mei 04, 2016 10:33 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: