HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 4:55 pm




Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic ;) 
Auteur Bericht
ventovice
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za apr 30, 2011 9:46 am
Berichten: 58
Antwoord met een citaat
Bericht Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic ;)
INTRO:
Hallo allemaal!

Ik heb me hier ingeschreven, omdat het altijd handig is om 'soortgenoten' (lees: auto/brommer/motor-gekken) eens te raadplegen, als je 's iets (zeker) wil weten...

Mijn nicknaam is Ventovice; dat zal ik eerst even uitleggen:
Een tijd gelegen reed ik in een VW Vento GT 2.0 (=GTI 115 pk blok) en mijn achternaam is Vijsma; zodoende noemde ze me vroeger 'Vijs'...
en enigzins verbasterd kom je dan op Ventovice!
(dit is tevens de naam, waarmee ik al járen bekent (berucht?) en actief ben op http://www.volksforum.com)
Ik ben nu eenmaal een VW-gek en rijd (daarom) nu in een Moonlightblauwe VW Corrado 2.0 16V, 136 Pk uit 12-'92.

PAST:
Vorig jaar kocht ik een echt nette, oranje/antraciete Peugeot Vivacity Sportline4 snor uit 2005, omdat ik dan samen met mijn vriendin op d'r Yamaha Neo's snor lekker een stukkie kon rijden naar het strand o.i.d., maar...
de Peug is me wat te klein èn vooral 'too slow'... dus ging-ie maar weer in de verkoop! (dan maar liever een helm op!)
Na op marktplaats een maand lang flink te zijn ondergeboden (goed woord?), heb ik hem uiteindelijk vorige maand voor een goede prijs verkocht aan een Poolse collega, die MP tòch niet kent en dus niet weet dat de markt voor een Vivacity snorscooter momenteel (althans: tóen, midden in de winter) niet zo goed is... O:-)

NOW!
Tot zover het voorafgaande, want dit is het Aprilia-forum en het gaat dus om Appies! Aprilia heeft ook een speciaal plaatsje in mijn hart :L:
; we hebben al een Amigo(!), een SR-Morini èn een Area 51 gehad...

Ik heb dus sinds eind maart een Aprilia MX 50 supermotard uit 2003 gekocht, met ca. 17.500 km op de teller.
Ik had ze al vaker op foto's gezien en af en toe gegoogled, omdat ik ze zo mooi vond; alleen àls je er al één te koop zag, dan was-ie veel te duur!
Maar nu zag ik er één ruim onder de duizend euro... Dus: hebben! :OO:

Bij de bezichtiging 150 km verderop (L)... zag ik wel een vieze, uitgeleefde, vette bende, maar daar keek ik natuurlijk wel doorheen...; ff een proefritje: alles oké, behalve de achterrem...!
De vorige eigenaar moest nog wel 'ff' het overschrijvingsbewijs zoeken, nadat we al voor de eerste keer tevergeefs naar het postkantoor waren gegaan...

Maar uiteindelijk dus gekocht mèt invoerpapieren, ori. boekjes en heel veel rekeningen van o.a. het invoeren, nieuwe banden, div. onderdelen, etc., etc. t.w.v. zéker mijn aanschafprijs...;) dit is hem dus geworden:

Afbeelding
zó was-ie net een dag nadat ik hem gekocht had: grijze, vieze achterbrug, roestige uitlaatbocht, kapotte achterrem, teller doet 't niet etc....

Latere foto's met daarbij wat ik er allemaal aan heb gedaan:
Afbeelding
Na het schoonmaken heb ik o.a de uitlaat ontroest en weer zwart gemaakt...

Afbeelding
... het gereedschapbakje (helaas leeg...), de handkappen en de tilbeugel achterop weer terug geplaatst...

Afbeelding
...de achterbrug gedemonteerd, matzwart gespoten (vind ik mooier dan het originele grijzige kleurtje) en wat frame-delen, de standaard, steppies, rempedaal èn de voetsteunbeugels weer mooi lakzwart gespoten

Ik had via MP een originele MX-teller met aandrijving en -kabel gekocht en deze geprobeert terug te draaien met een boormachine;
dit lukte dus wel, maar duurt echter zó lang dat ik er na een ruim uur maar weer mee gestopt ben (toen stond-ie pas op 24.500 ipv 24.650 km...)
Afbeelding
links de oude zònder dagteller; rechts de 'nieuwe' gemonteerd

Verder ook nog:
-Meteen de Regina-ketting ingekort en goed schoongemaakt/ ingevet, de tweetaktolie bijgevuld, de achterem gereviceerd(!).
-Voor de 'looks' ff de beide klauwen rood gemaakt en hier en daar originele Aprilia-Racing-stickers erop geplakt en wat oude boutjes vervangen voor nieuwe imbus-exemplaren...
-De stuurklem, waar de koppelingshendel in zit, was gebroken/ klemde niet meer en moest dus voor een tweedehandsje worden vervangen.
-De hoofdzekering bleek eruit te liggen; na vervanging deed ook de accu het en dus het neutraal-lampje, de claxon en het remlicht werkten ook weer zoals het hoort.
-De schakelpook weer recht gebogen...
Natuurlijk heb ik ook nog wat 'eigen' dingetjes gekocht:

Afbeelding
een nieuw aluminium stuurtje mèt nieuwe Pro-Grip handvatten

...de teller werkt dus wel weer en ook is er weer een dagteller aanwezig, maar de snelheid die aangegeven wordt is wel héél erg positief
(lees: op hoge snelheid geeft-ie zo'n 15 km/h te veel aan...) en de snelheidsmeter draait dan ook helemaal de teller uit en komt voorbij de letters 'km/h'...!!! :D
Dus maar even naar de Action gegaan en voor slechts € 3,50(!) (+een uurtje klussen)...:
Afbeelding
...een digitale teller gehaald en geplaatst; ééntje die ook o.a. de hoogst behaalde snelheid onthoudt!

Als laatste heb ik LED-knippers geplaatst i.p.v. die lelijke oranje 'originals'...
Afbeelding
helaas branden ze nu allemaal tegelijk; een probleem waar ik inmiddels een thread voor heb geopend!

Verdere plannen? Niet veel meer...
Alles moet elektrisch goed werken en eventueel maak ik de harten van de schijven nog mooi goud-kleurig. Zijn er anders ook wave-discs voor te krijgen?
Voor de rest alleen lekkerrr rijden (met mooi weer)!
Later een nieuwe Gianelli demper (met pijpje), alu of carbon-look; het huidige pijpje moet nl. wel bijna gaan lekken, zó erg roestig is die! :D:

En, wat vinden jullie ervan? Reacties zijn welkom!


Laatst bijgewerkt door ventovice op zo mei 01, 2011 12:21 pm, in totaal 3 keer bewerkt.



zo mei 01, 2011 10:13 am
Profiel
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
Erg nette brommer! :thumleft:
Wel lastig dat je nu eigenlijk 10.000 km teveel op de teller hebt staan.
Wat ik iets minder vind is dat rooie ding (tilbeugel??) achterop.
Ik weet niet of je die er op laat zitten?

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


zo mei 01, 2011 10:58 am
Profiel
ventovice
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za apr 30, 2011 9:46 am
Berichten: 58
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
Dank u!
Die 10.000 km te veel is aan te tonen met de bovenstaande foto; daarom had ik hem eigenlijk ook gemaakt :D (de oude teller heb ik ook gewoon bewaard...)

Die tilbeugel is trouwens zwart; d'r zit een slot omheen gedraaid, wat rood is ;) Dat is dan ook meteen de reden waarom ik hem heb terug heb geplaatst; ik zou niet weten waar ik anders m'n slot moet laten?! :{}:

..en natuurlijk ook om te tillen, want anders moet je ergens onder het spatbord grijpen en dat is niet echt stevig en wèl altijd vies!
Het rare is, dat er links wèl een stukje frame zit wat je zou kunnen pakken, maar rechts (boven de uitlaatdemper) zit er dus niks :0o:

Dus hier wint het praktische het nu eenmaal van het mooie, helaas!
Hij blijft dus (voorlopig) gewoon zitten :Y:


Laatst bijgewerkt door ventovice op zo mei 01, 2011 11:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.



zo mei 01, 2011 11:41 am
Profiel
RS50Rick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm
Berichten: 699
Woonplaats: BE
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
Leuk project, ik ben trouwens iets gelijkaardigs bezig, enkel vlot het zo niet omdat het spuiten & levering van onderdelen op zich laat wachten :(( :P

_________________
WoutRam schreef:
Ik zoek meer een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


zo mei 01, 2011 11:43 am
Profiel
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
ventovice schreef:
Dank u!
Die 10.000 km te veel is aan te tonen met de bovenstaande foto; daarom had ik hem eigenlijk ook gemaakt :D (de oude teller heb ik ook gewoon bewaard...)

Die tilbeugel is trouwens zwart; d'r zit een slot omheen gedraaid, wat rood is ;) Dat is dan ook meteen de reden waarom ik hem heb terug heb geplaatst; ik zou niet weten waar ik anders m'n slot moet laten?! :{}:

..en natuurlijk ook om te tillen, want anders moet je ergens onder het spatbord grijpen en dat is niet echt stevig en wèl altijd vies!
Het rare is, dat er links wèl een stukje frame zit wat je zou kunnen pakken, maar rechts (boven de uitlaatdemper) zit er dus niks :0o:

Dus hier wint het praktische het nu eenmaal van het mooie, helaas!
Hij blijft dus (voorlopig) gewoon zitten :Y:


Oke zo, ja sorry ik dacht dat dat rode vast zat zegmaar dus dan vond ik het er beetje raar uitzien, maar is dus kettingslot :^^:

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


zo mei 01, 2011 12:16 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
nice ding :^^:
foto van je 'rado? :Y: :D

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


zo mei 01, 2011 6:44 pm
Profiel WWW
ventovice
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za apr 30, 2011 9:46 am
Berichten: 58
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
Op verzoek? Natuurlijk! ;) , maar dat is dan wel :OFF TOPIC:

Afbeelding

Afbeelding

Volkswagen Corrado 2.0 16V, 1992, 9A motor, 100kW/136Pk
kleur: moonlightblue LC5M


zo mei 01, 2011 8:18 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
Hoop dat dat ding dan heel licht is want 136 PK is niet vooruit te schijten!

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


zo mei 01, 2011 10:17 pm
Profiel
Robertt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 15, 2009 12:55 am
Berichten: 930
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
zal vast beter zijn dan mijn 76pk op 1200 kilo :D:

_________________
Citaat:
dane@blabla.com" onclick="window.open(this.href);return false; (E-mailadres niet bevestigd) zegt:
wa denk jij jonge stommebezem
beetje fokke met de dane

http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=13170


ma mei 02, 2011 2:58 am
Profiel
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am
Berichten: 3543
Woonplaats: Meppel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
*Vincent* schreef:
Hoop dat dat ding dan heel licht is want 136 PK is niet vooruit te schijten!


Of je koopt natuurlijk een VR6 :L:

_________________
marien schreef:
''A new beunhaas has risen'' :OO:
:00: '- Aprilia RS 50 Tetsuya Harada: http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 24&start=0


ma mei 02, 2011 8:43 am
Profiel
timmy
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 04, 2010 12:47 pm
Berichten: 395
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Dommelen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
mooi ding! :thumleft:

_________________
Aprilia Mx


ma mei 02, 2011 9:29 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Sanno
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 28, 2008 9:06 am
Berichten: 2739
Woonplaats: Terneuzen (zeeland)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
Vond hem er niet eens slecht uitzien op de foto waar je hem net aangeschaft had, duidelijk niks gewend jij :D: en die lasnaden en bruine kleur horen juist bij dat type uitlaat dat eronder zit ;) maak er maar wat moois van :thumright:

_________________
MBgek schreef:
Zeeuwse mensen ownen ook.


ma mei 02, 2011 12:15 pm
Profiel
Martijn-Af1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 3:52 pm
Berichten: 569
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
Mooie MX! Ineenkeer stortvloed van die dingen hier :D:

Als je dat blok van de corrado weg doet, PM :Y:

_________________
Aprilia MX 50
Aixam A540
Ford 4000
MC Cormick D326
Beta Tools
Piraten Team Oxe

marien schreef:
Gedore is net als Atlas. Ten opzichte van Gedore is alles gammel.


ma mei 02, 2011 2:01 pm
Profiel
ventovice
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za apr 30, 2011 9:46 am
Berichten: 58
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
@ Vincent: de 16V weegt 1.141 kg, wat rij jij dan?!
Een G60 heb ik ook gehad; supersnel, maar tè onbetrouwbaar...
...Een VR6 vind ik te duur in onderhoud; 16V is de beste keus voor alledag ;)

@ Sanno: geloof me: hij was vies! Die eerste foto was-ie al wel enigzins door mij schoon gemaakt, maar hij is sinds de koop echt reuze opgeknapt voor niet al te veel geld :D

@ Martijn-AF1: Blok weg doen? Wat wil je ermee doen dan? Als je voor mij een 2.0 16V ABF hebt, mag je zo ruilen! (kan er zo in, maar is 150 Pk namelijk!)


ma mei 02, 2011 6:19 pm
Profiel
RSMY-SBK
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo apr 25, 2010 6:17 pm
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
Robertt schreef:
zal vast beter zijn dan mijn 76pk op 1200 kilo :D:

75, niet overdrijven :')


wo mei 04, 2011 2:14 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron