HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 1:21 am




Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic ;) 
Auteur Bericht
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
hehe, ik zag eerst alleen update staan :P
maar waarom heb rij je nog steeds met brommers als je ook een auto hebt, woon je in een stad ofzo?

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


do aug 11, 2011 10:21 pm
Profiel WWW
ventovice
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za apr 30, 2011 9:46 am
Berichten: 58
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
vind ik gewoon leuk... en is wel makkelijk en lekkerder als je naar het strand gaat ofzo.
Een brommer erbij kost ook niet zo veel, toch?


do aug 11, 2011 10:38 pm
Profiel
Stinos
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 2362
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Odijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
Leuk dit! weer een volkswagen fanaat! ben zelf altijd druk bezig op 't volksforum ;) ook onder de naam stinos en heb ook nog een account bij VW forum! :^^:
Hele dikke corrado trouwens! ;)

_________________
Citaat:
of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat
zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)


do aug 11, 2011 10:48 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
ventovice schreef:
vind ik gewoon leuk... en is wel makkelijk en lekkerder als je naar het strand gaat ofzo.
Een brommer erbij kost ook niet zo veel, toch?

oke :^^:
nouja, ik vind mijn brommer wel duur zat met al dat onderhoud en reparaties
maar scootertje valt wel mee idd, als die niet zo hard loopt :^^:
Ik woon zelf in het noorden van flevoland, ergens buiten een dorpje, dus voor mij is het sowieso niet handig om er een brommer of scooter naast te hebben als ik aan een auto toe ben.
maar in een stad vind ik het wel relaxed, heb wel eens een paar dagen met een onbegrensde snorscooter door zwolle geraced, dan is het wel nice.

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


do aug 11, 2011 10:53 pm
Profiel WWW
ventovice
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za apr 30, 2011 9:46 am
Berichten: 58
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
[zo! ff deze draad weer diep uit de sloot getrokken...]
Leuk om na zo'n 4 jaar dit topic weer eens door te lezen ;)

Ondanks die boete van 240 euro, is bovenstaande Aprilia MX nog steeds (met afstand!) de brommer waar ik het meeste plezier aan heb beleeft!
Zowel qua rijeigenschappen, alsook de 'looks': wàt een fantastische machine
(...nu ik de plaatjes weer zie, ben ik zo in staat om er weer 1 te kopen...)

Maar goed; 'been there, done that...', 'life goes on...'

Waarom ik dan nu, hier op het Apriliaforum, aan het kijken ben?!
Mwoaaaah, een beetje sentiment..., maar dat is bijzaak...
Ik heb namelijk onlangs een 'nieuwe' scooter (.... :OFF TOPIC: ) in bijna uitmuntende staat gekocht.
Dus mijn MX-inruil-Neo's :-D is 'doorgestoten' naar mijn vriendin en ik..?!
Ik rijdt dus weer op een Appie... :OO:

Het gaat om een model wat de laatste tijd alweer even uit het straatbeeld is verdwenen; sterker nog:
Een volledig originele vinden is vandaag-de-dag geen makkie meer, dus ze zijn inmiddels 'gewoon' schaars nu!!!
Het liefste had ik één van de allereerste generatie willen hebben; in die 'spacy' kleurtjes zeg maar, maar deze aanbieding kon ik gewoonweg niet laten staan:

Ik zal jullie niet langer in spanning houden:
Het is een Aprilia Area 51 SBK uit 2001 geworden!

Afbeelding

Ik heb deze in nette staat van de eerste eigenaar mogen overnemen.
De Area 51 is, mede door z'n futuristisch design, vernoemd naar de geheime militaire basis in de US of A waar naar verluid Aliën-stuff wordt onderzocht...
Het is de latere SBK-uitvoering uit 2001, SBK betekent 'Superbike', een motor-raceklasse waarin Aprilia rijdt.
Alles, ja ècht alles zat erbij:
-boekjes
-spiegels
-originele uitlaat (die was te ver heen; dus weg gegooid bij laatste verhuizing)
-mobiliteitspas (!) van tijdens de garantieperiode; natuurlijk niet meer geldig, maar wel heel leuk :^^:
-alle waarschuwings-stickers her-en-der zijn aanwezig
-kap over het achterwiel, over het carter en over het accu-compartiment? Deze zijn allemaal nog aanwezig!
-ja, zelfs het lange spatbord zat er ook nog op...
-Oh ja: de varioring zat er nog in... nooit boven de 50 km/h geweest...
-voorzien van niet-originele Sito-plus-uitlaat mèt, herstel: nu zònder, prop...
De digi-teller heeft windje mee al eens de 89 km/h aangetikt, maar deze geeft (volgens aloude Aprilia-traditie weer eens veel) te veel aan; ik denk zo'n 70 km/h in het echie...

Accesoire:
SPY-alarm met afstand-starten; de werking is mij nog niet duidelijk met twee lege AB-'s...
Maar als je de motor uitzet krijg je ff later een BLIEP-BLIEP-traktatie, om je eraan te herinneren je alarm 'AAN' te zetten... Je ziet dan ook meteen alle koppen om je heen draaien, lachen! :D
Buiten het alarm zit er ook nog DATATAG op en zijn alle kappen voorzien van eenzelfde geprinte code; een beetje zoals het graveren van autoruiten, het moeilijker verkoopbaar van de onderdelen maken.
Beide dingen schijnen overigens niet meer daadwerkelijk geregistreerd te zijn... (ook geen papieren meer van)
Wel leuk om te zien wat er allemaal is gedaan om de duurste scooter toendertijd (ca. 2.700 eu in 1999) in eigen bezit te houden!

Afbeelding

Oké, natuurlijk zijn er wel wat 'dingetjes':
Volgens mij heeft elke 'Area' er vroeg of laat last van; een lichte scheur/naad in het zadel.
Her en der een plekje of een hoekje van een sticker wat los, maar hij heeft nog nooit een schuiver gemaakt ofzo.
Hij kan ook nog wel wat beter worden afgesteld...
...maar dat kan ook pas later, als mijn LeoVince handmade ZX erop zit! O:-)

Eén ding moest wel aangepakt worden en dat was de éénarmige voorvork; die moest namelijk gereviseerd worden... maar goed; dat vond IK juist wel een uitdaging!
Dus tekening op het net gezocht (copyright EasyParts.nl...), diverse onderdelen als naaldlager, kogellager, segerring, keerring etc. uit Italië laten komen...
...en aan de gang! Wat een mooi stukje techniek zeg, deze voorwiel-ophanging; Bellisimo, Aprilia!

Afbeelding

Afbeelding

Hij rijdt nu weer lekker; hij zweeft weer, zoals dat alleen bij een 'AREA' kan ;-)
Achteraan heeft-ie namelijk ook iets aparts; een soort van Pro-Link-achtig-onzichtbare-veerpoot-ophangsysteem...
Andere Area-bijzonderheden zijn onder meer:
-een benzinetank die min of meer tussen je benen zit; voor een lager zwaartepunt en grotere inhoud;
-een radiator, die helemaal onderin, iets schuin onder de voetenplank is geplaatst... (lager zwaartepunt);
-een futuristisch uiterlijk met bijbehorend DIGITAAL dashboard en ingebouwde achterlichten in de 'kont'...
Wow!

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks dat het vooruitstrevende ontwerp van toen nú inmiddels al 16 jaar oud is, kan hij met zo'n uiterlijk nog goed mee met de tijd, vind ik.
Ik ben er blij mee! :L: Sorry als ik de scooter-fooben onder jullie tegen de schenen heb geschopt.... :OO:

Afbeelding


do mei 14, 2015 8:50 am
Profiel
Stinos
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 2362
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Odijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia MX50 supermotard 2003 van Ventovice opknap-topic
Kicke! leuk om weer terug te zijn! ik mis het ook nog steeds..

_________________
Citaat:
of dat ik in verband met geloofsovertuiging mijn voertuigen niet wil verzekeren, omdat
zogenaamd God bepaald wat er met mij gebeurd, en dat je niets in je leven kunt verzekeren (zulke refo's ken ik namelijk, die hebben hun auto niet verzekerd)


do mei 14, 2015 11:02 am
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: