HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 4:15 pm




Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 Mijn Rieju RRX 
Auteur Bericht
Niiek
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jan 30, 2011 8:27 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Mijn Rieju RRX
Beste lezer,

Ik ben Niek, 16 jaar en rijd sinds september brommer. Het gaat om mijn Rieju RRX, hopelijk is dit niet erg op dit forum, zowel laat het me dan weten. Ben echter meer tevreden over dit forum dan overige brommerfora. Als het niet mag, laat het me weten!

Op 22 juli 2010 ben ik 16 jaar geworden. Had al in april opgegeven, zodat ik het zeker op mijn verjaardag kon halen. Met 3 fouten geslaagd. In Eindhoven theorie examen gedaan, want dit was de enige vrije plek op mijn verjaardag! Beetje raar als je 3 maanden van te voren al reserveert.. Meteen doorgereden naar Nijmegen, om mijn praktijk te plannen. "De eerste aankomende datum dat je op kan is 3 september!!" Hmm. Balen. Toch maar meteen afgesproken en het praktijk ook in één keer gehaald. 9 September mijn rijbewijs opgehaald, meteen veel gaan rijden.

Zo kreeg ik de brommer:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Totdat 28 september kwam, een grijze dinsdagochtend. Het had geregend en het was best glad. Het was namelijk een lange tijd droog geweest. Op weg naar school schiet er zo'n idiote brugklasser voor zonder om te kijken, vol in de remmen en ik gleed weg. Brommer werd weggezet en ik naar het ziekenhuis. Gekneusde knie en ik mocht weer naar huis, maar wat me meer interesseerde: wat mankeerde er allemaal aan mijn brommer? Aantal kabels waren losgeschoten: remkabel, koppeling.. Nauwelijks krassen op de kappen, op één kapje na. Het probleem bij de RRX is echter dat ze alleen nog maar glans kappen maken. Deze brommer is uit 2007 en heeft nog de matte kappen. De verzekering heeft (na anderhalve maand gezeur en gestress, vanwege beschermde fietsers en beschermde jongeren onder de 14 jaar) toch nog een heel eind vergoed. Misschien toch nog een geluk bij een ongeluk: compleet nieuwe kappenset (glans) besteld. Ook nieuwe handkappen besteld, van Pro Grip.
Ik was echter niet zo blij met de rode kleuren, ik wilde iets anders. Felgroen sprak me aan, zoiets als de kleur van het Monster Energy teken. Heb de rode RRX stickers aan de zijkanten eraf gehaald (met een föhn, werkt prima!). Later ook nog het rode velglint eraf gehaald. Eind oktober zijn alle nieuwe kappen besteld, hier zie je een aantal foto's uit begin januari, het spatbord, de koplampunit en een zijkapje ontbreken nog in glans. Deze heb ik twee weken geleden EINDELIJK binnen gekregen na 3 maanden.

Afbeelding

Zoals ik al zei, de kappen zijn nu wel eindelijk binnen, hier een paar shotjes (handkappen ook beter te zien):
Afbeelding
Afbeelding

Ook zie je hierboven een zwart kampje boven de koplamp, ben ik erg blij mee! Vond het witte kapje nooit zo mooi!

Naar mijn mening mag het weer beter weer worden! Lekker korte broek, t-shirtje, lekker touren met de brommer! Door al het strooizout/pekel etc. is de uitlaatbocht erg gaan roesten. Voorkom je denk ik toch niet, maar deze ga ik in de zomer helemaal schuren en opnieuw zwart spuiten, zodat hij er weer als nieuw uit ziet!

Ook heb ik nog een stickervel van Monster Energy gekocht:
Afbeelding

Staat hopelijk mooi bij de zwarte kappen, wat vinden jullie? Deze komen er ook een keer op als het weer mooier weer wordt. Als laatste heb ik ook nog fluor geel velglint gekocht, dit schijnt nogal een werk te zijn, komt ook nog erop!

Wat vinden jullie hiervan? Zou het eruit zien? Alvast bedankt,
Niek


zo jan 30, 2011 10:31 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn Rieju RRX
verkeerde topic en... Origineel man, Monster Energy...

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


ma jan 31, 2011 1:14 pm
Profiel
petertzr
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 20, 2006 3:38 pm
Berichten: 2931
Woonplaats: Nederhemert
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn Rieju RRX
Die kerel is blij met zn brommer, doet hier mooi zn verhaal en heeft zn eerste post daarmee te pakken.. Het eerste wat jij doet is gaan zitten zeiken tegen hem, goed bezig kerel :thumleft:

_________________
Thom'z BeunBaas


ma jan 31, 2011 2:30 pm
Profiel
timmy
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 04, 2010 12:47 pm
Berichten: 395
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Dommelen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn Rieju RRX
petertzr schreef:
Die kerel is blij met zn brommer, doet hier mooi zn verhaal en heeft zn eerste post daarmee te pakken.. Het eerste wat jij doet is gaan zitten zeiken tegen hem, goed bezig kerel :thumleft:

ja en? als hij t niet mooi vind dan vind ie het niet mooi he

_________________
Aprilia Mx


ma jan 31, 2011 2:57 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Martijn-Af1
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 3:52 pm
Berichten: 569
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn Rieju RRX
Deze kerel schrijft tenminste een leuk verhaaltje erbij! Doen de meeste niet.

Vind de rrx de mooiste rieuju :thumright:

_________________
Aprilia MX 50
Aixam A540
Ford 4000
MC Cormick D326
Beta Tools
Piraten Team Oxe

marien schreef:
Gedore is net als Atlas. Ten opzichte van Gedore is alles gammel.


ma jan 31, 2011 3:00 pm
Profiel
diverence
ApriliaForum Member

Geregistreerd: vr maart 13, 2009 2:16 pm
Berichten: 3629
Woonplaats: Hasselt
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn Rieju RRX
jongens, toon een beetje respect tegenover elkaar.. deze jongen is nieuw hier, geeft aan dat de sfeer hier vele malen beter is dan elders. waarom zou je anderen wegpesten?!

_________________
Citaat:
Kun jij tenminste zeggen dat je wat nuttigs bijdraagt aan dit forum. Ipv dat ik als een basisschool concierge (forum-moderator) constant overal tussen moet duiken en optreden!


ma jan 31, 2011 3:00 pm
Profiel
GerardMX
ApriliaForum Member

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:48 pm
Berichten: 325
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn Rieju RRX
ja ik vind rieju rrx ook de mooiste!
egt leuk ding!

en beter respecteer je elkaars smaken/voorkeuren gewoon lekker :thumright:

leuk dinkie
veel plezier ermee! :{-):


ma jan 31, 2011 5:49 pm
Profiel
DaliasD
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 03, 2010 7:07 pm
Berichten: 195
Woonplaats: nieuwleusen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn Rieju RRX
mooie brommert :D

_________________
Luuk1488 schreef:
Er moet toch wel een goeie rotor zijn met licht? Ja kan natuurliljk ook altijd nog een dynamo nemen tegen me wiel aan..


ma feb 28, 2011 5:38 pm
Profiel
piotrSMX
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am
Berichten: 1677
Woonplaats: Houten
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn Rieju RRX
jeej, mede rieju rijder, roesten moet ie nog haha. Mooi ding hoor. Is ie gepowdercoat?

_________________
boy-1993 schreef:
Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?


ma feb 28, 2011 6:49 pm
Profiel
rieju roy
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 20, 2011 5:58 pm
Berichten: 197
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Hattem
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn Rieju RRX
mooi verhaal heb zelf ook een rieju gebruik de forum regelmatig nog maar 1 x gehoord ga naar het rieju forum maar van de meeste mensen vinden het niet erg.
zit zelf hier op omdat ik het een fijn forum vind en als het over het blok gaat, die zijn toch het zelfde als bij de aprillia's

_________________
maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee, ja maar wel op een snelweg jongeman!


za jun 18, 2011 3:44 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Mijn Rieju RRX
petertzr schreef:
Die kerel is blij met zn brommer, doet hier mooi zn verhaal en heeft zn eerste post daarmee te pakken.. Het eerste wat jij doet is gaan zitten zeiken tegen hem, goed bezig kerel :thumleft:

Och, na een weekje beseft hij zich ook wel dat je Vincent gewoon moet negeren.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


za jun 18, 2011 4:11 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: