HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 12:55 am




Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Suzuki tsx aan de praat krijgen 
Auteur Bericht
kelders0
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Kampen, overijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Suzuki tsx aan de praat krijgen
Dag mensen!

ik heb een week of 2 geleden een suzuki tsx crossbrommer gekocht. Meeral voor de onderdelen en om te kijken hoe 't blok etc. in elkaar steekt.
Toen ik bij de brommer ging kijken liep de motor niet. Afijn daar was de prijs ook naar en ik zocht gewoon een leuk hobby projectje.

het volgende;
De brommer heeft compressie en de bougie vonkt.. Waar moet ik het verder zoeken om deze brommer weer lopend te krijgen?

verder heb ik een probleem met de kickstarter..
Ik heb dat ding inmiddels al talloze keren losgehaald en opnieuw gemonteerd, alles ziet er nog netjes uit maar soms blokkeert de kickstarter of hij pakt het tandwiel niet.. het lijkt net of hij niet lekker terugslaat. Iemand enig verstand hiervan?

vast bedankt!

groetjes,


vr jul 18, 2014 10:51 am
Profiel
fbgm
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo jun 25, 2014 9:02 pm
Berichten: 26
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Je hebt grofwer drie dingen nodig voor een plofje: compressie, een vonkje en een wolkje benzine, dus daar zou ik t eerst maar zoeken.
Als dat t ook niet is wordt t ingewikkeld en vind ik het niet meer leuk.

_________________
Ik ben toch potverdrie geen mof?!


vr jul 18, 2014 8:53 pm
Profiel
kelders0
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Kampen, overijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Haha.

Ik heb de tank eerzt maar eens van de brommer afgehaald om de jarenoude benzine er uit te halen.

Kan ik op de een of andere manier de tank ook nog reinigen? Er zit voor zover ik kan zien geen roest in maar preventief reinigen lijkt mij geen kwaad te kunnen.

Morgen wil ik de carb. Er even achter weghalen en schoonmaken en men membraam etc even bekijken.

Het probleem moet tussen mijn carb en cilinder zitten want er druipt gewoon benzine uit de kraan :)


zo jul 20, 2014 1:41 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Als de benzine oud is kan dat zeer goed de oorzaak zijn.

De tank hoef je niet helemaal schoon te maken. Klein speciaal filtertje tussen de slang doen. Kost geen drol en als die niet verstopt gaat raken dan valt het met vuil ook erg mee.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo jul 20, 2014 3:00 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
kelders0
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Kampen, overijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Ja dat vermoeden heb ik.

Gelet op de toestand van de brommer heeft die een hele poos stil gestaan toen ik hem kocht, tank zat nog zo'n beetje halfvol dus heeft wel een goede bescherming gehad tegen roest in de tank en ik zie verder ook geen roest als ik met een lampje in de tank schijn.

Zal even een benzinefiltertje halen morgen bij de plaatselijke brommerboer en die tussen de kraan en de carb. hangen. Dan morgen even de carb. er onder weg halen en reinigen. Heb dit nog nooit gedaan dus zal even googlen/ youtuben hoe ik dit het beste kan aanpakken. Heb geen ultrasoon reiniger oid :).

Mocht iemand tips hebben zijn die uiteraard welkom.

Verder zit er geen olietank meer op de brommer dus vermoed dat hij op brommix loopt.

groetjes


zo jul 20, 2014 3:27 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Klein bakje. Diesel in gooien, desnoods de oude benzine. Daar de carb in, helemaal open maken alles doorspoelen/afborstellen met een tandenborstel of iets. Stelt niet veel voor. Alleen even opletten vor de veer van de gasschuif, die wil nog wel eens een ander onderkomen zoeken als je de dop wat te enthousiast er af draait.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo jul 20, 2014 3:42 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
kelders0
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Kampen, overijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Daarna nog doorspuiten met perslucht of is dat niet verstandig? Aan de bovenkant zit de gaskabel, die dop kan ik er zo afdraaien en dan is dat los meende ik. Dan kwestie van de carburateur los van het luchtfilter en het blok draaien en er tussenweg pakken.

Het is alweer wat jaartjes geleden sinds ik met brommers bezig ben geweest en nog nooit aan zo'n oude brommer. Dus alles zal wel net wat anders zijn als ik gewend ben haha.


zo jul 20, 2014 3:49 pm
Profiel
kelders0
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Kampen, overijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Heb de carb er al even achter weg gehaald.. benzine int vlktter was gewoon groen :')... dat heb ik nog nooit gezien.

Er zit een vlotter in van 2 smalle ronde bolletjes. 1 daarvan was nog mooi koper/ messing kleurig, de andere heeft wat witte aanslag.

Heb even een metalen blik schoongemaakt. Morgen haal ik even wat diesel en dan laat ik m morgen lekker even weken daarin.


zo jul 20, 2014 4:44 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Perslucht kan ook. Maar wat diesel kan helemaal geen kwaad. Smeert ook al prima dus zie er geen kwaad in.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


zo jul 20, 2014 5:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
kelders0
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Kampen, overijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Laat m morgen mooi weken in de diesel.. en daarna naspuiten met perslucht. Heb liever wat overkill op dat vlak als dat ik t 2x moet doen.

Dank overigens voor je hulp!


zo jul 20, 2014 5:23 pm
Profiel
kelders0
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Kampen, overijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Zo, de carb. Ligt lekker in een potje diesel in de week. Waar de diesel eerst nog praktisch helder was is die nu l mooi wazig en begint aardig groen te kleuren. Mijn vlotterbak daarentegen begint weer lekker fris te worden en de groene aanslag kwijt te raken.

Vandaag laat ik hem lekker liggen en morgen haal ik m der weer uit en ga ik hem er weer onder zetten. Plaatselijke brommerboer is dicht dus kan geen onderdelen bestellen vandaag. Morgen is die weer open.

Wil even een benzinefiltertje halen, doorzichtige benzineslang, pakking voor tussen de carb en de inlaat en nog wat klein spul.

Hopelijk kan ik vandaag of morgen ook even een goedkoop cameraatje op de kop tikken. Als ik dan mn klauwen onder de olie of andere drap heb kan ik alsnog een foto maken tussen de bedrijven door.

Groetjes


ma jul 21, 2014 12:02 pm
Profiel
kelders0
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Kampen, overijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Carb daarnet uit de week gehaald en te drogen gelegd in een stapel papier.

Morgen ochtend blaas ik hem even schoon met perslucht en dan kan die weer in elkaar. Dan nog even op zoek naar een nieuwe pakking en dan kan die er weer op.

Tevens morgen hopelijk nog even de benzine vervangen en even het voorwiel er goed inhangen en dan maar hopem dat t lukt :)


ma jul 21, 2014 10:36 pm
Profiel
kelders0
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm
Berichten: 178
Woonplaats: Kampen, overijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Suzuki tsx aan de praat krijgen
Ahaa,

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden waarom de brommer niet wilde lopen.

Kwam er achter dat de gasnaald niet geborgd zat bij het schoonmaken, die blokkeerde dus standaard het gat naar de sproeier toe.

Onderdeel 6 en 7 op de bijlage mis ik. Ik snap alleen het nut van 6 niet zo goed..

Daarnaast mis ik onderdeel 1 en vraag ik mij af hoe ik onderdeel 9 moet monteren, er zitten namelijk 2 gleuven aan beide kanten, 1 smalle waar de gaskabel doorheen kan en 1 ietwat bredere die verder in mijn ogen geen functie heeft.

Weet iemand of onderdeel 6 en 7 algemene onderdelen zijn die je bij iedere brommerboer kunt krijgen? Het is overigens een mikuni carb.

Groetjes
Martijn


Afbeelding


di jul 22, 2014 9:04 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron