Auteur |
Bericht |
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
Re: Aprilius Zijn Derbi GPR Nude Vastnaaier...
Slangentje van de carb afhalen dalijk als nieuwe cilinder erop zit. Dus gewoon even mengsmering tanken. En dan kijken of er olie uit dat slangentje komt, er komt niet veel uit als je dat denkt.
wo apr 13, 2011 11:13 am |
|
|
Downside
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za mei 01, 2010 5:23 pm Berichten: 163 Woonplaats: Neerkant
|
Aprilius schreef: heb de cilinder eraf getrokken, zitten vegen in de wand en de nicasielwand begon bovenin de kop los te laten .... mijn oliepomp zou het prima moeten doen, ( hij doet het temninste altijd ...)
hoe kun je zien dat zo'n ding niet meer werkt? brommer starten met mengsmering erin, en dan het olieslangetje los halen en kijken of er olie uit komt. telaat
_________________ mn brommertje http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=15874&p=608406#p608406
|
wo apr 13, 2011 11:14 am |
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
wo apr 13, 2011 11:18 am |
|
|
Le Derbi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 23, 2010 7:09 pm Berichten: 2012 Woonplaats: Tiel
|
gewoon dat kabeltje trekker als of die volgas staat en dat slangentje eraf halen
wo apr 13, 2011 12:03 pm |
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
|
Wat?
wo apr 13, 2011 12:10 pm |
|
|
Le Derbi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 23, 2010 7:09 pm Berichten: 2012 Woonplaats: Tiel
|
dr zit zo kabel die je kraantje open zet.daar trek je aan met je slangtje dr af als dr olie uitkomt dan werk het
wo apr 13, 2011 12:12 pm |
|
|
Aprilius
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 29, 2009 12:46 am Berichten: 1837 Woonplaats: Bij moeke
|
maar moet het oliepompje niet een soort van worden aangedreven?
wo apr 13, 2011 12:31 pm |
|
|
herjan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 27, 2010 7:04 am Berichten: 1112 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Schildwolde (GR)
|
ja met de distributieriem
wo apr 13, 2011 12:35 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
Aprilius schreef: heb de cilinder eraf getrokken, zitten vegen in de wand en de nicasielwand begon bovenin de kop los te laten .... mijn oliepomp zou het prima moeten doen, ( hij doet het temninste altijd ...)
hoe kun je zien dat zo'n ding niet meer werkt? pas als je je nieuwe cilinder hebt. Inderdaad mengsmering in je tank en uiteraard van te voren je cilinder goed insmeren met 2t olie. Dan het slangetje van de olie wat normaal aan je carb zit los maken, kapje van je olie pomp eraf. Blokje laten lopen en het heveltje bij je olie pomp helemaal open zetten. Als hij dan goed begint te druppen functioneert ie in ieder geval. Zou zelf ook de olie pomp wat rijker zetten met je nieuwe cilinder, gewoon paar slagjes meer.
wo apr 13, 2011 12:37 pm |
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
|
Je ziet waarmee de aangedreven word als je de oliepomp lashaalt van je blok. Zit zo'n pinnentje. Die draait mee met je krukas via een tandwiel(en)
wo apr 13, 2011 12:37 pm |
|
|
JvS
ApriliaForum Member
|
balen jord, ga je t zelf erop zetten of in boskoopje?
|
wo apr 13, 2011 12:50 pm |
|
|
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
Wat is er mis met 92 graden? Mijne zit rond de 100 altijd
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
wo apr 13, 2011 1:37 pm |
|
|
Aprilius
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 29, 2009 12:46 am Berichten: 1837 Woonplaats: Bij moeke
|
ja met de tempratuur is niets mis ik heb de bougie ook nagekeken en die is koffiebruin ik heb geen idee welke sproeier er ook in zit dus miss stond ie wel gewoon te arm ... maar wou alsnog een andere cilinder kopen omdat deze gewoon niet deugde ( hij is eigenlijk stiekem al eerder vastgelopen maar dit heb ik nooit gepost ) dit had ik toen verholpen met een ander zuigertje,
wo apr 13, 2011 1:42 pm |
|
|
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
herjan schreef: ja met de distributieriem lol? :p
|
wo apr 13, 2011 2:08 pm |
|
|
JvS
ApriliaForum Member
|
hij liep gewoon netjes. t komt omdat die eerder al was warmgelopen. en je toen die sporen ook al had. dit keer wél inrijden heh
|
wo apr 13, 2011 2:09 pm |
|
|
|